Millä pyörä irti???

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Ana67, 13.7.2014.

  1. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Sellainen tullut vastaan, et vararenkaaksi tarkoitettu pyörä oli pihalla isossa pakkasessa kärrynpäällä ja aamulla kyytiin nostaessa se oli tyhjä kun kyljestä painasin, nostettiin sisälle et ihmetelee mistä se vuotaa ja vanteen/kumin välistä sihisti melko reilusti, parissa tunnissa sitten lopetti vuotamisensa
    Kun käytiin laitattamassa sisäkumi siihen niin paikallisessa rengas paikassa puheli et vetelä on kumi vanteelle, ja sen huomasi itekkin kun jalalla polkemalla sai painettua kumin alas, et putsasi vanteen raon, tosin siellä ei ruostetta tai roskaa ollutkaan
    Sitä en sano oliko avensiksen alu vai peltivanne, kun molemmissa oli vuoto ongelmia
     
  2. caprice305

    caprice305 Gearhead

    Vieläkö se rengas on kiinni?
     
  3. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Irronnu se on on jo ja myytykkin
     
  4. Pertti K

    Pertti K Gearhead

    Esapekka Lapilla vois olla vinkkejä, helponnäköisesti irtos. Ja nopeesti.
    [​IMG]
     
  5. heh heh©

    heh heh© Gearhead

    Muokattu: 29.7.2018
  6. caprice305

    caprice305 Gearhead

    No jo on :eek:
     
  7. valpas

    valpas Gearhead

    Miten irrotit?
     
  8. valpas

    valpas Gearhead

    Olen ollu monesti eri mieltä, kuin kaikki toiset, joista hyvin moni on sitten loppujen lopuks myöhemmin sanonu, että olit sittenkin oikeessa. Ekan kerran jo kansalaiskoulussa opettajaa, ja luokkaa vastaan. Ope oli suoraselkänen, ja viikon päästä sanoi, että minä olin oikeasssa, ja hän luokan kanssa väärässä. Nimitti "Tekniikan tohtoriks" epävirallisesti. Oli koe kysymyksestä kyse....

    Lämpötila ero on ratkaiseva noissa kiristysjutuissa. Jos ei vanteen kehää lämmitä, niin ei se pakkasella navan suhteen löysty itekseen.
     
  9. tapsah

    tapsah 2nd gear

    Kyllä se ainakin heterolla pakkanen vetää reikää pienemmäksi...
     
    palontie ja urho3 tykkäävät tästä.
  10. urho3

    urho3 Gearhead

    Ainut jos napa on alumiinia ja vanne terästä mutta harvemmin niitäkin.
     
  11. mb508

    mb508 3rd gear

    Gummillahan on negatiivinen lämpölaajenemiskerroin eli se laajenee pakkasessa, kun taas teräs ja alumiini supistuu.
     
  12. urho3

    urho3 Gearhead

    On
    onkohan noin?
     
  13. valpas

    valpas Gearhead

    :D:D:D:D:D:D:D:D:D
    Renkaassa ei sitten vissiin ole teräskudoksia? Pelkkää kumia? Tai melkein muovia nykysin?
     
  14. urho3

    urho3 Gearhead

    Jospa ne on tekstiilivyö renkaita?
     
    valpas tykkää tästä.
  15. valpas

    valpas Gearhead

    Tai tekstivyörenkaat?
     
  16. Dna Kerma

    Dna Kerma 3rd gear

    VW/Audi puolelta tämmöiset vanteen irroitukset on tuttu ongelma. Ite irrotin niin että renkaanpultit löysälle, köysi vanteen läpi ja toisella autolla riuhtaisu. kolmannella kerralla napsahti irti :odcool:
     
  17. miguelo

    miguelo Gearhead

    Mikäli vanteiden irroituksessa ilmenee ongelmia, niin usein saattaa olla avuksi, mikäli pysäköi autonsa ns. "sopivaan paikkaan", jolloin aamuun mennessä irroitusongelmakin on ratkennut.

    Tämä pätee erityisesti näyttävien erikoisvanteiden kohdalla.
    (oheinen kuva on Jyväskylästä kesältä 2018)

    [​IMG]
     
    Muokattu: 11.8.2018
    freetime-cruiser ja Pertti K tykkäävät tästä.
  18. chevyjussi

    chevyjussi 2nd gear

    audin peltivanteet tykkäsi jäädä kiinni, vaikka lekalla paukutti takaa vanne vain vääntyi. Kaasupilleilleillä pari kierrosta pyöräytti keskireijän ympäriltä niin putosi irti.
     
  19. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Yks toimiva on hioma paprulla pyyhkästä aina keväisin se ruoste turvotus pois
     
  20. valpas

    valpas Gearhead

    Ja sopivaa ainetta väliin, kun paikoilleen laittaa.
     

Kerro tästä muillekin!