Millainen hitsauskone?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Anonymous, 29.3.2003.

  1. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Itelläni on ollut gern 165 ja on asiansa hoitanut, eli pelti on tarttunut yhteen

    Onko kellään kokemusta tällaisen gern 165 osien kestävyydestä ja varaosien saannista?Meinaan kun itelläkin on, just hommattu, 335e maksoi.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    veljekset keskisillä maksaa gernin mig 165 , 279 euroo

     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    oon kattellu kans tuota gernin mig 165. veljekset keskisillä maksaa tuo kone 279 euroo. kun vain tietäis tekeekö sillä mitään? saisko sillä kursittua japsin kasaan vai ei
     
  4. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    ukosta se on kiinni onnistuuko.
    Mä ainakin oon saanu muutaman auton leimattua vaikka onkin ollut vaan tuo gern 165 ja 10e rälläköitä ym halpoja työkaluja.

    Ei viitsi mitään kalliita kamppeita ostella kun näillä kulmilla pyörii isoja pakettiautoja joissa takaovissa kyrillisiä kirjaimia :wink:
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Wallius 222 erittäin hyvä kone auton hitsaukseen. Hinta oli pikkusen yli 1000e ja liimaa hyvin 12mm levyäkin. Napojen vaihdolla voi hitsata myös alumiiniä jos tarvetta. Walliuksessa ei tartte (vielä) maksaa nimestä vrt. esab tai kemppi. Varaosien saatavuudesta en tiedä, kun ei ole vielä vaihtaa mitään.

    T:Arska
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Migger 150 on hyvä kone autopeltiin ja max 4mm tavaraan siis hyvä
    harrastelaite! Itse olen hitsaillut paljon em. koneella! kaivurinkauhan
    korjaukset ym. saa unohtaa.. :lol:
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    gern 165.

    hitsaatteko gerneillänne täytelangalla vai mitä?? mitä maksaa ns. vähän paremmat mikit? migger jne.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Migger maksaa n. 600 € ja supermigger n. 800 €, hinnat mutu pohjalla, muistelen mitä starkilla ohimennessä kattelin.
     
  9. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    osaako kukaan sanoo onko rauman seudulla gernin hitsauskoneiden myyjää. tarttis lankasuutinta ku meni tukkoon...
     
  10. Damned

    Damned Gearhead

    Puuilo, Hong Kong tms.?
     
  11. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Jos on M4 tai M5 jengalla,voi tulla hommaan vähän vääntömomenttia,pituuskin on vielä yksi muuttuja.Niitä suuttimia ei ihan joka peruskiskasta löydy.Mutta M6 kierteisiä löytyy yleensä jo halpahalleista ja viimeistään sitten alanliikkeistä.
     
  12. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Jos vähänkin on vaan paukkuja niin kannattaa ostaa Esab/Kemppi tms merkkikone.Kyllä niillä huonompikin hitsari saa jälkeä aikaiseksi. Ei voi ainakaan vedota koneeseen jos ei homma toimi. :lol: Ja noista merkkikoneista pääsee kyllä helposti eroon,ostajia on.
     
  13. 240163

    240163 Gearhead

    Gern virtasuutin... Niimpä... Mä olen elämäni aikana hitsannu täälä Kiinaan (29V.). Eli ihan vitutukseen saakka. Mutta asiaan... Ota se vitasuutin irti ja mene hitsasus tarvikeliikkeeseen. Älä osta halvinta suutinta. Nimittäin niitä sitten kuluu paljon enemmän kun jotain 3-4e kalliimpia. Halvoissa suuttimissa tahtoo olla että lämpö kutistaa sen lankareijän ja sit alkaa tökkii. Lanka ei pääse kulkee vapaasti. Jos on pakko ostaa jotai räkäsuuttimii. Niin ostaa pykälää osommalla reiällä. Se jeesaa vähän. Eli esim. 0,8mm. lanka 1mm. virtasuutin. Mulla kestää v-suutin noin 2,5 lankakerää (12kg. kela). Eli raha tulee takas vaikka ovat hankkiessa kalliimpia. Eli halvallakin koneella pärjää, kun on kunnon tarvikkeet. Vaikka itse en koskis moisiin pitkällä tikullakaan. :D
     
  14. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Mä ostin just hyväkuntoisen käytetyn Kempin voimavirta 160A Kempomatin pulloineen ja mittareineen viidellä satkulla.
    Onhan toi tollane reilu metrin korkee ja pirun painava rohjo, mut kelpaa harrastekäyttöön.
     
  15. 240163

    240163 Gearhead

    Avaa koneen pellit, puhalla kytkimet ja ym. sisäkalut puhtaaksi. Siinä on sulle pitkäksi aikaa konetta. Huoltaa ja pudistaa säännöllisesti. Niin varmasti toimii.
     
  16. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    ''
    paikallisesta yleisvaraosaputkasta löyty tosin .8mm ku ei ollu isompaa. tosin reikä kasvaa kun vetää hetken aikaa isolla virralla...
     
  17. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Joo, näinhän se on.
    Uskoisin, että hyvällä pidolla tuo kone on muutenkin ollut, sillä alkuperäinen takuuvihkonen noin 25 vuoden takaa oli koneen pohjalla kun avasin koneen sivunluukun katsoakseni langansyöttöpuolen kunnon. :)
     
  18. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

  19. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Mitä näitä tulee korjattua ihan työksi asti, niin sanoisin että jos kone on SAMAN hintaluokan, niin esab/kemppi on hyvin lähellä ominaisuuksiltaan toisiaan. Toinen tykkää toisesta ja toinen toisesta.

    Wallius on vähän enemmän semmonen "karkea" kone, mutta riittää kyllä suurimmalle osalle.


    JA melko turhaa huudella että kyllä hitsauskoneen pitää olla suomessa tehty, ne kempin koneetkaan ole suomessa tehty, vaan kasattu. suurin osa komponeiteista tulee hongpong- landista, merkki kun merkki.
     
  20. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Migatronicin tehtaalla Tanskassa "valavat" ainakin piirikortit,muuntajat ym.tärkeät komponentit itse. Tietysti noihin kortteihin tulee nippelit jostain muualta,mutta pyrkivät ottamaan ne laatuvalmistajilta.
     

Kerro tästä muillekin!