Millainen on rattimiehen ratti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja TanksAreFull, 18.2.2006.

  1. coroNet

    coroNet Gearhead

    Mulla on tuollanen, samoilla merkinnöillä varustettu, kolmereikäinen. Aivan Grantin näköinen.
     
  2. niemikko

    niemikko 1st gear

  3. nash

    nash 3rd gear

    toi on just sellanen suorakaiteenmuotonen mitä tarkotin
     
  4. nash

    nash 3rd gear

    grant rattia on tehty 3 ja 4 reikäisenä joten taitaa toi sunkin ratti olla grant.


     
  5. coroNet

    coroNet Gearhead

    Mulla on myös Superior merkkiset 5-spoke vanteet eli onks ne Grantin vanteet? :rotfl: :lol:
     
  6. nash

    nash 3rd gear

    no heh..heh sähän vitsikäs oot. tarkotin vaan että noi kuvien ratit näyttää granteilta, voi vapaasti korjata jos oon väärässä.
     
  7. coroNet

    coroNet Gearhead

    No joo, vitsit vitseinä, mutta ei kai se ennes vanhaankaan niin vierasta ole ollut, että samasta tehtaasta pukataan kamaa markkinoille ja jokaiselle "brändille" lyödään sit omat merkkisä? Nykyään ne vaan tehdään jossain Kiinassa...
     
  8. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Oildropperiin eli Bel Airiin vaihdettiin huvikseen kesällä vähäks aikaa meitin pikupin ratti eli tommonen Grantti:
    http://kotisivu.mtv3.fi/bbcruiser/pikup_v6.jpg
    Vakiorattihan siinä Oildropperissa on tämmönen:
    http://kotisivu.mtv3.fi/bbcruiser/bel5.jpg
    Mut Freak Raceen lähtiessä tuli mieleen että pitäähän "kilpurissa" olla ralliratti kun kuitenkin tulee ajeleltua tolleen:
    http://kotisivu.mtv3.fi/bbcruiser/fr8.jpg
    Ja oli muuten aika vinkeä tollasessa laululiiterissä tommonen 10" rinkula :rotfl:
     
  9. Scottsdale1980

    Scottsdale1980 1st gear

    Ite pulttasin just äsken omaan scottsdaleen grantin kromipuolasen kumiratin, 838 tais olla tyyppinumero...kun halvalla sai USpartsista ni pitihän se hommata...kivempi tuo on kun chevyn vakioruori...vaikkakin vakioruori oli varustettu ah niin laittomalla urakkanupilla :lol:
     
  10. nash

    nash 3rd gear

    meille on tallille kertyny noita fleikki grantteja, harmi kun niitä ei tehdä enää
     
  11. Rattimies

    Rattimies 1st gear

  12. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    No ei ainakaan Mussen orgisratti, liian iso, ei mahdu kädet ratin ja jalan väliin. Senkin kanssa hanskat on hyvät, kun bakeliitit on halkeillut, inspiroituneemmassa ajossa repii käsiä. Joku paksukehäinen 14" voisi olla sopiva, 13" taitaa mennä jo liian pieneksi keilojen kiertämisleikkeihin, kun kädet tuppaa väsymään nykyiselläkin.
     
  13. Dr.Kustom

    Dr.Kustom 1st gear

    Alkuperäiseen kysymykseen rattimiehen ratista voisi sanoa, että urakkanuppi pitää olla! :rotfl: Toisaalta matalassa kustomissa, tai lowriderissa "pitäisi" olla ketjuratti, vanhemmassa kustomissa joku muinainen tyylikäs tarvikerinkula, tai sitten joku muuten vain tyylikäs ruori jostain vanhasta kaarasta. Radalle ottaisin ehkä jonkun Momo, Omp, tai muun laadukkaan kisaratin. Käyttötarkoitus ja mieliala vaikuttaa valintaan.
     
  14. Fireball

    Fireball Gearhead

    Kyllä tää on ollu paras ratti omissa leluissa

    [​IMG]
     
  15. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Nyt kun sä näytit tuon kuvan, niin joku tuninghörhö saa ahaa-elämyksen ja laittaa lintulauta-Civicciinsä samanlaisen. :wink:


    Mutta edelleen aitonahkaratti on paras käteen.
    Tyyliseikat on sitten eriasia (puu, ketju, karva, muovi, rauta -ratti)
     
  16. V8-Tipu

    V8-Tipu 1st gear

    Hmmm...
    Sanoisin että rattimiehen ratti on nahkainen, jämäkkä ja ajajansa käteen sopiva...
    Makuja on monenlaisia mutta tuo Grantin nahkaratti tuntuu saavan kannatusta eniten :p
     
  17. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Ainaki pitää olla urakkanuppi
     
  18. JanneK

    JanneK 3rd gear

    Ketjuratit on Lowrider-juttuja, ei kustomeihin. :soosoo:
     
  19. RB-440

    RB-440 1st gear

    Mun mielestä sellainen 60-70 luvun vaihteen jenkkityylinen alkuperäinen ohut muovirinkula on kertakaikkiaan paras. Tai se Grantin isompi muskelimallin puuratti, ne pienet kumirinkulat ei ole ollenkaan kivoja, eikä nämä nykyratit, missä on semmonen hehtaarin kokoinen keskiö ja siellä vissiin joku pommipussi kolaria odottamasssa.

    Vaan tosi rattimieshän ajaa välillä kuorma-autolla ja silloin pitää olla ruorissa vähintään metrin halkaisija ja mielellään koko värkki sitä vaaleenharmaata "norsunluuta" eikä mitään mustaa muovia. Eikä sitten niin minkäänlaista säätöä pidä olla, kyllä insinöörit tietää, mikä on oikea ajoasento 8)
     
  20. HELL2

    HELL2 Gearhead

    Kävin testaamassa koeajopäivillä uuden 300 Chryslerin ja siitä jäi mieleen ratti joka oli mukava coctail uutta ja vanhaa eli alaosa nahkaa ja yläpuoli läpikuultavaa hartsia. Hartsiosa oli vielä sävytetty mallaamaan puuta eli elävän ruskea. Ote oli hyvä ja tyylikäs ulkoasu paitsi liian paksu keskiosa. (Muusta jäi mieleen massiivinen ulkoasu ja huonona tehottomuuden tunne tuolla pikkukoneella....korjaantunee HEMI.llä)
     

Kerro tästä muillekin!