Millaisen maaliruiskun ostaisin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Anonymous, 20.2.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Nyt tarvis apua maaliruiskun ostossa.Nykyinen mikälie mistälie yläkannu ruisku putos ja runko hajosi. Maalailen joskus 1-2 autoa vuodessa joskus taas vain pisteosia. Voisin hieman sijoittaakkin ruiskuun että ei ainakaan siitä olis työjälki kiinni. Nyt jotain ruiskujen merkkejä+tyyppiä ja hintaakin jos tietoa. Olen kuitenkin harrastelia eli en nyt aivan huippuammattilasten ruiskua tarttis.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onkos kaikki maalarit niin kiireisiä et ei ehdi netissä roikkua? Vieläkin oisin vinkkiä vailla.
     
  3. HEAVYDUTY

    HEAVYDUTY 1st gear

    SATAJET yläkannuruisku on hyvä mut aika hintava 8)
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Alasäiliöruisku on sikäli kivempi, et esim kattoa tai konepeltiä maalatessa se on paremmin "balanssissa" koska painopiste on matalammalla. Makuasioitahan nää kyllä hyvinpitkälti on.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Käytän aina painesyöttömalli jos maalataan suuri auto (jenkki), sillä on tilava säiliö 1,2 litranen ja vasemmassa kädessä on säiliö ja kahva oik ja letkut väliin. Oltava varovainen että letkut ei koskee pinnan. On kätevä kun maalaan konehuone , tavaratilan ja alareunat kun voidaan käännä kahva ylösalas. Se on mun kokemus. Huono osa on se että on KALLIS , jotain lähes tonnin. Mun merkkinen ruisku on De Vilbiss, ostettu joskus `84. Sain sen aika halvalla, ruisku ja säädin 2500mk, oli vanha malli. Katso uusin mobilisti lehden, siellä on kaveri Turussa joka on mun tekemä `67 dartti. Se on maalattu sillä laitteella.
    Onnea ostoksesi!
     
  6. HEAVYDUTY

    HEAVYDUTY 1st gear

    nimenomaan kattoa ja muita vaakapintoja maalatessa on vaara että alakannun pohja osuu peltiin kiinni,kiva jälki märässä pinnassa :(
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mulla itsellä on yläkannu SataJet, ihan hyvä. Sillä on kyllä hitaampi maalata kuin alakannulla ja saa sitten pitää kiirettä jos tekee ylimaalauksia, ettei tuu rajoja pintoihin.
    Osta alakannu jos teet paljon ylimaalauksia. Devilpiss on paras alakannuista. Paikka-, korjaus- ja osamaalauksiin yläkannu.
    Mutta jos käytät vesiohenteisia tai tärpättimaaleja niin älä maalaa kalliilla ruiskulla, tekee tukkeumia ihan varmasti. Niihin kelpaa mikä tahansa halpakin ruisku.
    Yläkannu käy mainiosti kun käyttää hitaita ohentimia ja kovettimia riippuu tietysti olosuhteista. Yläkannu on myös nopeampi pestä ja käyttää ruiskutettavan aineen tarkemmin. Alakannu jättää aina vähän pohjalle. Alakannu tarvii myös vähän isomman työpaineen.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Noniin tota SATA ruiskua pitää sit mennä tinkaamaan ja taidan sit samalla kysellä DEVILLBISS merkkistäkin. Yläkannuruiskua olen ajatellu ostaa. Onkos lähiaikoina noita kukaan ostellu et mihin hintaan ootte saanu tinkittyä ?
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tämä kiinnostaisi minuakin, missä on suomen halvin satajet digital 2000?
     
  10. timoknihti

    timoknihti 1st gear

    standocar oy 461e jos haluat hyvän ja edullisen ruiskun kysy em liikkeestä carsystem master pg ruiskua on täysin sama laite ku devilbiss gti tehdäänkin kuulemma samassa tehtaassa hintaa on alle 300e!
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Siellä myydään myös Öljy- ja vedenerottaja säätimellä 0/424
    Paljos toi on, tiedätkös?
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    timoknihti Vieläkö sulla on myynnissä tollanen carsystem master pg ruisku?
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    just myin kaverille viikonloppuna ostin kokeeksi ja on tosi hyvä kampe.SATA 2000 ja rp ruiskuja olis tossa pari jouten edullisesti on tullu ostettua nuita jemmaan mutta kyllä 10 on jo liikaa yhdelle miehelle.pistä yv jos kiinnostaa tai 0405333239
     
  14. timoknihti

    timoknihti 1st gear

    tuo äskeinen olin siis minä!
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mulla oli kokeilla tuo Devilbiss gti mutta se tuntu jotenki huonolta pitää kädessä, nyt on pari vuotta ollu käytössä Kremlin M21.
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onkos noista AD-liikkeiden mainostama "ammattilaisen" ruisku mihinkään? Hintaa moisella muistaakseni n.100e
     
  17. custom cruiser

    custom cruiser 1st gear

    Ääni satan ruiskuille, ei ole tullut huonoa vastaan vaikka useamman mallisilla
    ruiskuttanut. Devilbis yläsäiliö ruiskut on oudompia, mutten muista että huonompia. Alasäiliöt on vikaherkempiä. Ja halpiksissaki on yksilöitä mitkä harrastelijalle välttää. Ite käytän yläsäiliötä sen toimintavarmuuden ja helpomman puhdistettavuuden takia.
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    olen käyttänyt 13 vuotta kremlin M21G ruiskua minulla on niitä 3 ja ei voi muuta sanää ku kehua mutta hinta kremlinissä raaka 500e satajet on myös hyviä minulla on myös satan rp
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Olikohan markka-aikaa vielä, 500 mk ja vuosi tais olla 2000. Yläkannun hinta oli tollainen. HVLP -ruiskusta ei oikein ole kokemuksia. Mahtaa tarkottaa High Volume Low Pressure... liikkeessä tietävät. Mulla on tavallinen SataJet yläkannu ja on pelannut tosi hyvin.
     
  20. naapukka

    naapukka 1st gear

    Sata Jetillä oon koko ikäni ........... Hyvä on ollu, hiljattain pistettiin digi jetti hintaa en nyt muista, mutta ei se diginäyttö niin hienoo oo kuin miltä kuullostaa .... (näyttää digitaalisena ruiskusta lähtevän paineen)
    Olisko tarjoushinta ollu jotain kolmesataa ja päälle....
     

Kerro tästä muillekin!