1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Millaiset seetit rautakansiin?

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kime2, 13.3.2019.

  1. kime2

    kime2 Gearhead

    Kannattais teettää pikkuletukan rautakansiin?
    3-kulmaset?
    5-kulmaset?
    R-seeti?
    Joku muu malli?
     
  2. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    millanen moottori? kilpa moottori? vakio?
     
    kime2 tykkää tästä.
  3. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Toki parhaat, mihin into ja rahat riittää. Kovametallia ja oikeenlainen tiivistyspinta.
    Virikoneessa saattekin sit tapella seuraavat 85 sivua kulmista.
     
    Gary Grand, Camino'79 ja kime2 tykkäävät tästä.
  4. kime2

    kime2 Gearhead

    Tarkennetaampa hieman eli seetirenkaita ei ole tarkoitus asennuttaa vaan jyrsityttää nuo vanhat kuntoon.
    Kannet on kilpakoneen ja vakion puolivälistä:)
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Onko ne kuin huonot? Onko uusittavana ohjureita tai venoja?
    Jos ei kaikkiin, niin hioo ne hyväks ja jos tiivistepinta levii liikaa, niin vähän norkolla sievistää kanavan puolelta ohemmaks sopivassa silmäkulmassa.
    Ilman omia välineitä tahtoo tossa hommassa kustannusvastaavuus vähän karata huonon puolelle, jos tavoite ei ole hifistellä.
     
  6. 68corvette

    68corvette Gearhead

    Imupuolelle 4 tai 5 kulmaiset, 1mm pitopinta kestää hyvin.
    Pakopuolelle venturi ja riippuen ajon määrästä pitopintaa 1.5-2mm.
     
    kime2 ja Diktaattori tykkäävät tästä.
  7. kime2

    kime2 Gearhead

    Olisko sulla laittaa kuvaa tuollasista 4 tai 5 kulmaseeteistä rautakansissa?
    Joskus nimittäin tullut vastaan huonon näköisiä seetejä noissa ja sellasiakin että miran tmv.terä on tehnyt skraaduja kanavan puolelle :(
    Nykyään ei kai kukaan enään tee kivellä seetejä?
    Joskus 25v sitten näin sellaset ja olipahan todella nätit seetit,mut se siitä.
     
  8. kime2

    kime2 Gearhead

    Ei ole tarvetta uusia ohjureita,eikä venttiilejä ja seeteistä olis kotonakin saanut kovalla työllä hyviksi juurikin maitsemallasi tavalla.
    Mutta ite venttiilit oli pakko hiotuttaa ja niiden hionnan hinta kuulosti yllättävän kovalta siihen aikaan nähden mitä siinä menee ja näistä oli tarkoitus laskea myös milli pois ja kokonaishinta tuli kaikkia osapuolia tyydyttäväksi,niin siksi päädyttiin jyrsimään myös uudet seetipinnat.
    Koneistamo suositteli r-seetiä myös imupuolelle ja siitä tämä kysymys tänne itseasiassa sai idean.
     
  9. f34

    f34 Gearhead

    Eikös nyt r-seetilläkin voi ajella 300tkm jos muut asiat kunnossa.
    Jos ajaa 2tkm kesässä, niin seuraava remppa 150 vuoden päästä.
     
    Jussi289 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!