Millaisia nostalgiaprojekteja tulossa 2009-10(12) stripille?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'FNRA Nostalgia Racing', aloittaja Landaulette, 10.11.2008.

?

Onko nostalgiaryhmä ajankohtainen Suomessa

  1. Ei ole

    0 ääntä
    0,0%
  2. Aikaisintaan 2010

    0 ääntä
    0,0%
  3. Aikaisintaan 2012

    0 ääntä
    0,0%
  4. Kalustoa on jo riittävästi

    0 ääntä
    0,0%
  1. Landaulette

    Landaulette 3rd gear

    Eli nostalgiaukot, laittaakaapa tänne vähän infoa suunitteilla/rakenteilla/valmistumassa/valmiina olevista nostalgialaitteista, joilla ajettaisiin pääosin Suomessa...

    Eli tarkoitus on kartoittaa kannattaako nostalgiaryhmää alkaa suunnittelemaan TOSISSAAN tänne Härmän maille...

    Ja Putte sitten kertoo kun on tarpeeksi kalustoa FHRA:n edustajien mielestä. :wink: uuden ryhmän perustamiseksi.
     
  2. Landaulette

    Landaulette 3rd gear

    Jotain tietoja jo tiedossa olevista

    FNRA:n jäsenluettelosta löysin mm.

    Herstin digger-projektin, jonka aikataulua en tiedä...,
    Pontiac 1937 Pro ET (kelepaa),
    Wheelie Wagon tietty jo iskussa,
    1941 Willys Pickis "american racer" (taisi tosin livahtaa hurreihin tms.),
    Vauxhall VIva Gasser
    valmistuu milloin??,
    Celica Funny car,
    Forstenin FEDi muistelisin että
    oli myös puhetta Willys 40/41 Coupe gasserista??
    Ja jos meidän Nostalgiadragster ostetaan Suomeen se lienee nopsasti stripillä kuten AH jaksaa jauhaa :poff:

    Eli 7-9 laitetta olisi jossain vaiheessa tulossa stripille...
     
  3. Putte

    Putte 1st gear

    Toi 7-9 laitetta kuulostaa mun mielestä hyvältä omaa ryhmää varten, jos se löytyy joka kisasta. Mun mielestäni toi määrä pitäisi löytyä kisoista paikalta, ei vaan suunnitelmissa, koska suunnitelmilla ei ajeta kaaviota. FHRA:n säännöissä mainitaan, että kaavio ajetaan, kun on vähintään viisi autoa ilmoittaunut ryhmään eli se on käytännössä se raja. Eri juttu sitten on, onko viiden auton ryhmä mielekäs, siitä voi olla montaa mieltä.
     
  4. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Onkos kuulunut huhuakaan onko kukaan pelastamassa sitä Saab Sonett CA:n koria, lisätietoa vaikkapa FNRA:n sivuilta?
     
  5. supo

    supo Double Gearhead

    Joo,kyllä niitä autoja on tulossa jokunen lisää mutta niistä ihmiset eivät halua huudella ennen kun ne on radalla.Luulen että ei tarvitse tehdä uutta luokkaa vaan esim.Pro Et tai Super Pro Et tai wcc:n Et voisi olla hyvä luokka missä voisi ajella vaikka lajittelulähdöt ns.nostalgia vehkeet parittain.Tämä on minun omia pähkäilyjä.Terv:pro Et 1337
     
  6. BBC

    BBC Guest

    NOSTALGIA

    Siirryn lukijaksi ja saa kommentit olla.
    Jos asiaa sanoo niinku asiat on niin tahtoo vähän liikaa tulla sitten
    "vitutusta" joidenkin nimimerkkien (joilla ei ehkä nimeä) takaa.

    Antaa olla. Hienoa että tulee kaikille nostalgia ryhmille omat luokat tulossa ja että niitä rojekteja on. Onnea ja menestystä kaikille.


    Aulis Hämeenkorpi
    Seinäjoki
     
  7. Landaulette

    Landaulette 3rd gear

    Ei aina voi miellyttää kaikkia, ja me ihmiset ollaan niin erilaisia. Nostalgiapuolellakin on taatusti vahvoja persoonia, jotka ei sitten ymmärrä kuin oman kapean osansa harrastuksesta.

    Kyllä sä Auliz voit kirjoitella vaikka jotkut vetää herneet nenäänsä. Mutta muista että joku todellakin voi hermostua kuullessaan totuuden :wink:
     
  8. Landaulette

    Landaulette 3rd gear

    Olen pitkälti samaa mieltä. Ainakin 5-8 autoaa pitäisi saada varmasti viivalle, niin pysyy ryhmä todellisena eikä vaan esim. 3 auton "baby-kaaviona"... Ehkä mennään sitten vuoteen 2012 tai jotain :wink:
     
  9. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Vaikee asia toi nostalgiajuttu. Jo pelkät nykypäivän turvamääräykset iaheutta sen, ettei siitä 60-70-luvun nostalgiasta yleensä jää paljoakaan jäljelle. Ihan uusista hi tech etumoottoridragstereista puhumattakaan; hienoja laitteita, mutta nostalgia on mun mielestä jokseenkin yhtä vähissä kuin uudessa alteredissa. Määrittely on kutakuinkin yhtä hankalaa kuin sen, että mikä on katuauto.
     
  10. gremlin

    gremlin Gearhead

    Erittain hyvin sanottu! Mika tekee autosta nostalgisen?
    Se etta siina on moottori eri paikassa kuin nykyaan? Tai se on vanhan nakonen?
    Kyllahan noita takamoottori dragstereita oli jo -60 luvulla etta kait nekin kelpais ajamaan jos uudet alteredit ja etumoottoritkin??
    Eikos melkein kaikki s/ss autotkin oo nostalkisia? Ruottissa ainakin nayttas kisoissa olevan rajana -73.
     
  11. Landaulette

    Landaulette 3rd gear

    Hyviä pointteja...

    Huomioidaan nämäkin asiat jatkossa.
     
  12. Putte

    Putte 1st gear

    Kyllähän suurin osa noista S/SS autoista on 60- ja 70-luvuilta, harvassa ovat tuoreemmat vehkeet.
     
  13. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Se, että siinä on kaasari ja työntötangot... tai että siinä ei ole turboa? :rotfl:
     
  14. gremlin

    gremlin Gearhead

    Niin, mutta jos onkin 2lla turbolla ja tehty -70 luvulla niin kavisko se nostalkiseksi laitteeksi? :odroll:
    http://www.flickr.com/photos/puggybw/se ... 162566180/

    Kommeeta kuva saldoa Kanadasta ja vahan USAstakin
    http://fcollins.blogspot.com/
     
  15. Landaulette

    Landaulette 3rd gear

    Kyllä - selkee nostalgialaite 70-luvulta...
     
  16. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

  17. Rotilas

    Rotilas Gearhead

  18. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Ei ihan vielä valmistu stripille tää mun Ankka, mut kyl se siitä...
     
  19. Putte

    Putte 1st gear

    On tossa kieltämättä viikon parin viimeistelyt edessä. :rotfl:
     
  20. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

Kerro tästä muillekin!