Milloin 6V sähköt loppui ja siirryttiin 12V sähköihin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Mutku, 23.12.2014.

  1. hantta

    hantta Double Gearhead

    Opettelin ohjastamaan isäukon -64 Opel Rekordilla, ja se ainakin lähti käymään kuudella voltillaan. Ampeereitahan oli puolet enemmän, ja kaapelit sen mukaisia. Tupla-6 voltin akkusysteemejä en ole autoissa tavannut. Eurot -60 luvulla siirtyivät 12 volttiin, jenkit -50 luvulla, tämä siis luultavasti poikkeuksin.

    Hantta
     
  2. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    74 siirty dnepr 12 volttiin ainakin yhen tiedon mukaan

    Lie moottoripyörissä ollut muutos myöhemmin kun starttia ei ole ollut ja pienien 12v akkujen valmistus on kai ollut vaikeaa


    Millois akkujen koko alkoi kutistumaan vaikka 100 amppeerisissa
     
  3. hantta

    hantta Double Gearhead

    mulla oli v. 74 Honda c b 125 6 volttia ja sähköstartti.

    Hantta
     

Kerro tästä muillekin!