Minkä arvoset on -71 sbc tako-akseli ja pinkit veivit?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ohc205, 18.2.2009.

  1. ohc205

    ohc205 1st gear

    Eli tosiaan jotain gm-orkkis hipo osaa -71 350cid 4-bolt moottorista.
    Kampiakseli tarvii koneistuksen ja veivit vähintään tarkastuksen.

    Eli minkä arvoset nämä on? Kannattaako Lähteä koneistamaan?
    Vai satsaako suoraan aftermarket osiin?

    (itseasiassa uudet scat-veivit olin jo tilannu, ennen kun ehdin purkaa tätä, kun luulin että tämä ois ollu vakio tavaraa).
     
  2. kime2

    kime2 Gearhead

    Kyllä mä myisin nuo jollekin orgis osia arvostavalle jopa ihan sitä lohkoa myöden jos vaikka sattuis oleen jostain vettestä tai camarosta...
    Vetteistähän nuo melekein kaikki pikkulohkot tuntuu olevan peräisin,mut sit kun ottaa kirjasen jossa näitä suffelikoodeja on niin kyllä ne on vaan aina paljastuneet impalan koneiksi tai pikapin koneiksi :wink:

    Ite en noita kyllä alkais koneistamaan vaan tilaisin suosiolla uudet osat lohkoa myöden,nyt kun on itsellä se tilanne et harmittaa tuo käytetty lohko kun nyt noita uusia SHP-lohkoja sais todella sopuhintaan(ei siis saanut vielä silloin kun tuota koneistamoille kuskasin) ja sitä tilavuutta samalla kivasti jos katukonetta on tekemässä...
     
  3. ohc205

    ohc205 1st gear

    Moi, kuinka paljon on sopuhintaan?
     
  4. kime2

    kime2 Gearhead

    Eikös noita SHP-lohkoja anneta jo 1500e:n hintaan,ainakin 1700e niitä sai silloin kun ne ilmesty markkinoille!

    Mut soitto Racers Placeen antaa päivän hinnan!
     
  5. tapio

    tapio Gearhead

    Mielestäni ei kannata alkaa koneistamaan.
     
  6. ohc205

    ohc205 1st gear

    ok, jos tällaset sitten myisi kunnostettavaksi, niin mikä ois paras foorumi tällasille "museo osille"?

    Kuuluuko noihin alunperin Gm-aluimusarja ja quatrajet?

    Lohkoa en siis aio myydä, se jää itselle, sisuskalut ja kannet vaan vaihtuu.
     
  7. katris

    katris 1st gear

    onko akselia jo aikaisemmin hiottu?tarjoon 50€ jos on std/010"
     
  8. ohc205

    ohc205 1st gear

    joo hyvä vitsi.
     
  9. katris

    katris 1st gear

    jaa sä meinasit lyödä rahoiksi vanhoilla romuilla... :odroll:
     
  10. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Laita kamat talteen ja osta uudet itsellesi käyttöön.

    Aina löytyy hyper-entisöijä jolle noi on tärkeätä tavaraa.

    Et sä niillä rikastu, mutta joku harrastaja saa hyvän mielen. :D
     
  11. ohc205

    ohc205 1st gear


    No jos sä haluut myydä mulle std/.010" koossa olevia teräskampuroita 350 mottiin
    50e kpl hintaan, niin voisin samatien ottaa vaikka kymmenen.
     
  12. kime2

    kime2 Gearhead

    sinänsä tuo ei huono tarjous ollut,etenkin jos akseli pitää hioa niin tulee liki uuden hintoihin...
     
  13. atobee

    atobee Gearhead

    Mistäs päin noin halvalla (50€+koneistus) saa uusia tako-akseleita?
     
  14. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Valuakseli maksaa noin hionta+20e.

    Takoakseli on selkeästi kalliimpi.

    Alkuperäiselle kysyjälle. Jos sulla tosiaan on tommoset palikat olemassa ja akseli on taottu niin minä ainakin tekisin niistä. Kunnolliset männät ja kiertokanget (+tasapainotus) niin on melkoisen kestävä paketti.
     
  15. kime2

    kime2 Gearhead

    Eikös uusien takoakseleiden hinnat lähde jostain 350e?

    Ja tuolta katsoin Vammalan Moottorikoneistamon hinnastosta et siihen n.250e:n hintaan akselin hiottaminen tulee eli aika liki ollaan uuden hinnoissa...
     
  16. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Ja kun vielä osaisi ennustaa onko se uusi kiinalainen takoakseli parempi kun entisöity vanha akseli?

    Onhan noita uusia täydellisiä koneitakin saatavilla hyvinkin edullisesti verrattuna siihen, mitä vanhan, huolella tehty kunnostus maksaa.

    Mielummin mä maksaisin 5000 e jollekkin suomalaiselle moottorigurulle, kun tilaisin samanhintaisen uuden paketin, josta ei tiedä kuka sen on kasannut, ja millä asenteella/osista.

    Ja se että uusilla on "takuu" ei merkitse mitään siinäkohtaa, kun kone kilahtaa juhannuksena. Aika helvetinmoinen homma ottaa kone irti ja palauttaa kauppaan kuitin kanssa, ja sanoa "tää ei toimi, saanko uuden"
     
  17. atobee

    atobee Gearhead

    Taitaa hinnat olla lähemmäs 600 taalaa + rahti, näin äkkiä Googlettamalla.
     
  18. kime2

    kime2 Gearhead

    Mun mielestä siitä ei niin kauaa ole kuin kuitenkin alle 400e sanottiin takoakselin hinnaksi us-partsilta,mut se kone sai sit sisuksiina ihan valukammen...
     
  19. atobee

    atobee Gearhead

    Samaa mieltä, JOS kone on esim. LT-1 (noita pinkkiveivejä ei tainu saada mihinkään trukki moottoriin) niin sen kyllä saa myytyä ja sillä rahalla ostettua uuden koneen ja voipi vielä jäädä rahua asennus oluisiin :D .
     
  20. katris

    katris 1st gear

    niin tarkotushan ei ollu kyseenalaistaa kauppatavaraa tai kauppiasta,mutta
    akseli,joka on hiontakunnossa,minkä historiasta ei tiedä mitään,eli miten sitä on käytetty ym.jos se on hiottu jo aiemmin esim.030 on romua ja onko dampperin kiilaura väljä,kierteet ehjät ym.
    kun lasketaan yhteen koneistukset,särötarkastus,mahdollinen oikaisu ym.liikutaan hinnassa,mistä ei ole kovinkaan iso matka uuteen.
    tehtaan pinkkiveivithän on särötarkastetut ja kuulapuhalletut vakiot,joille ei paljoa kannata arvoa laskea,kun ne jokatapauksessa tarvii uudet pultit ja pesien koneistuksen ennen kun niitä kehtaa kiinni laittaa,mutta jokainen tekee just niinkun haluaa.
    en tiedä tosta tarjouksesta,mutta siasta säkissä se oli mun mielestä ihan linjassaan,toki kauppiaalla on oikeus olla toista mieltä
     

Kerro tästä muillekin!