Minkä merkkinen akku?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Anonymous, 14.11.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Suositelkaapas minkä merkkinen akku ois hyvä käyttökinnerii?
    Autossa pieni bensakone.Ei tule musan huuattamiseen tai muuhunkaan teinivalo touhuun.
     
  2. Ck

    Ck Gearhead

    Bilteman akut on tollaseen käyttökinneriin vallan hyviä. Ja onhan ne testeissäkin pärjänneet yllättävän hyvin. Mutta jos bilteman tuotteita kammoksut niin esim. varta/bosch hoitaa homman kotiin.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    onkos kellään kokemuksia bilteman akuista?kestääkö ne saman kuin muutkin?tarkotus ois ostaa akku jota ei tarvi vaihtaa vuoden päästä.Biltema kyllä kelpaa jos vaan toimii.
     
  4. niklas_

    niklas_ 1st gear

    jotkut bilteman akut eivät ole kestäneet ku vuoden kuulemma.
    en tiedä mikä niist on parempi, sininen vai punainen, mutta tulevat eri tehtaalta.

    exiden ja vartan akut ovat ainakin hyviä. 50e ylöspäin
    kestää ainakin 5 vuotta

    maailmassa ei ole ku muutama autonakkuvalmistajaa, muistaakseni oli niin että varta,bosch,exide tehdään samassa paikassa, ja biltema,hankook...... samassa
     
  5. toivaja

    toivaja Gearhead

    Ennätykseni exidellä 8v
    Bilteman vastaavalla 2v
     
  6. Belvedereman

    Belvedereman 1st gear

    Meillä on ollut parit Bilteman akut ja toimivat ihan hyvin. Nyt on hommattu Vartan ja Boschin akut kahteen eri autoon. Kestoiästä ei vielä osaa sanoa mitään mutta toimivat ongelmitta eivätkä olleet edes pahan hintaisia mielestäni. Ja noilla pienemmillä Bilteman akuillahan taitaa olla kahden vuoden takuu eli jos viallisen yksilön sattuu saamaan niin eiköhän se oirehdi tuona takuuaikana joten vaihtoon vaan tarvittaessa.
     
  7. dollarihymy

    dollarihymy 1st gear

    jos akussa lukee biltema.. se ei ole akku :wink:
     
  8. jaketin

    jaketin Gearhead

    täytyy hieman puolustaa bilteman akkua. dartissa pelitti 5 vuotta. västeråssin reissulla sitten hyytyi, bilteman eteen :rotfl: :rotfl:
     
  9. junnu78

    junnu78 1st gear

    jep

    exiden akku ollu itellä jo kolme vuotta ja oli paikallaa ku toi keksintö tuli mulle. vielä toimii. ei ne bilteman akutkaan huonoja ole. makuasia :lol:
     
  10. MuscTor

    MuscTor Gearhead

    Laita käyttökinneriin vaan se Bilteman punainen. On halpa ja taisi olla jopa jonkin sortin testivoittaja taannoin. Itsellä kapistus on nöyrästi jauhanut 8-konettakin käyntiin ilman ongelmia jokusen vuoden.

    Kato ostaessasi, että navat tulee oikein, näissähän on variaatioita.
     
  11. jake.m

    jake.m 3rd gear

    Bilteman akku on ihan hyvä vaihtoehto budjettiautoiluun, mutta voin kokemuksen syvällä rintaäänellä vakuuttaa että mikäli täytyy talvella sahata vähänkin pitempään niin biltema hyytyy puolet aiemmin kuin bosch tai varta.. :oops:
     
  12. valiant73

    valiant73 1st gear

    älä osta ainakaan vartan akkuja ne on ollu mulla ainakin todella huonoja!
    nytte mulla on exiden akku joka oli käytetty kun mulle tuli ja on mulla ollu jo parivuotta! ja en tiedä kuinka vanha se on veikkaisin että joku viitisen vuotta vanha ja hyvin pelittää :rotfl:
     
  13. ironarm

    ironarm 1st gear

    Itselläni tuli vastaan viimeksi jotenkin "viallinen" exiden akku, kesti vajaan vuoden jonka jälkeen oli kabut. Myyjä vaihtoi akun uuteen mukisematta.
     

Kerro tästä muillekin!