Minkälainen syyläri?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja rautapää, 19.5.2018.

  1. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Missä nämä faktat on todettu?

    Haluisin nähdä tosiaan sellasen missä on todettu että saman ilmamäärän siirtämiseen sähkösellä puhaltimella menee vähemmän voimaa kuin viskopuhaltimella ja sen paljonko se visko vie "luistavana" tehoa vrt. ei mitään. tulokset, mittausmenetelmät sekä mittaukseen vaikuttavat ympäristötekijät raportoituna.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei voi toimia koska hi-flow termari päästää liikaa vettä kyyläriin:soosoo:.
     
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Olisi varmaa kannattanu käydä siellä tunneilla niin ymmärtäisit esim. tulosten raportoinnista jotain.

    Ps. Tämä ei ollut loukkaus
     
  4. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    No mitäs nyt taas ymmärsin fysiikkaneron mielestä väärin?
     
  5. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Ei saman ilmamäärän siirtäminen sähköpuhaltimella varmasti viekään vähempää tehoa, koska jonkinlaista häviötä syntyy laturissa ja puhaltimen sähkömoottorissa, mutta itse näen idean siinä että sähköpuhallinta voidaan pyörittää vain silloin kun tarvitaan. Ajoviiman hoitaessa kennon jäähdytyksen ei puhallin vie lainkaan tehoa.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  6. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    En ole jaksanu kattoa engine masterssin uutta videota mutta jos tää uusi on yhtä loistokamaa mitä se flektivertailu niin ei maksa vaivaa.
     
  7. xarper

    xarper Gearhead

    Meneen tunteisiin kun oot väärässä? :poff:
     
  8. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Tollon tarttis tuloksia siittä paljonko se visko vie luistavana tehoa.

    Oon valmis vaihtamaan mielipiteeni sillä sekunnilla kun joku osoittaa että viskon viemä teho luistavana on merkittävä määrä.
     
  9. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Noniin joko löysit ne monet lähteet joista faktasi ammennat, missä on mainittemani asiat?

    Veikkaan että sulla on yksi lähde ja tiiän mikä se on.
     
  10. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Jaa, no, ole katsomatta sitten... heillä kuitenkin on ihan mittausinstrumentti käytössä jolla saadaan vertailukelpoista dataa, ei tartte vaan luottaa omiin uskomuksiin. Sun mielestä moottoridynamometrissä ei simuloida todellista ajotilannetta tms huuhaata, mulle riittää että se piirtää graafisen kuvauksen moottorin tehosta/väännöstä pyörintänopeuteen nähden.

    Ps. Se uusin engine masters näkyy tänään maksullisessa palvelussa, eli juutuubissa vasta kuukauden päästä...
     
    xarper tykkää tästä.
  11. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Ei muuta kun motti dynoon luistavan viskon kanssa, ja toinen veto visko lukittuna. Voit olla pioneeri ja tuoda raakaa faktaa tähän keskusteluun niin voidaan lopettaa tää mutuilu.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Just tota tarkotin tossa pari viestiä takaperin...

    Saan sulle tehtyä millasia tuloksia tahansa dynolla jollen kerro ite mittauksesta, mitattavista laitteista tai mistään muustakaan mitään.
     
  13. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Saattaa olla että mittailen kuhan saan jonkunsorttisen dynon tehtyä itelle joskus.
     
  14. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Homma riistäytyy taas aika pahasti sivuraiteelle, alkuperäiseen aiheeseen palataksemme oliko Weijarin lohkon vesitilat huuhdeltu? Joskus kun tyhjän lohkon vesitiloihin päästellyt kunnon painepesurilla niin yllättävän paljon tulee ruostemujua sieltä vesitilan pohjalta...
     
  15. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Eikö ne esitetyt tiedot riitä, ja moottorin ”baseline” dynoveto samalla dynamometrillä ennen muutoksia jotta nähdään moottorin tuottama akseliteho verrattuna tehoon muutoksen tai komponentin vaihdon jälkeen. Vai meinaatko että tahallaan peukaloivat tuloksia?

    Taidan kyllä jatkossakin luottaa noiden dynomittauksiin enemmän kun sun diy-dynotuloksiin :rotfl:
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mitatun ilman lämpötila, paljonko flektit siirtää ilmaa, oliko visko auki vai kiinni, miten ne vertaantuu käytetyimpiin sähköflekteihin ilmansiirtokyvyltään yms.

    Et ilmeisesti tajua miten dyno toimii?
     
  17. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Ropeleiden cfm-luvut löytynee vaikka Summitin sivuilta jos niitä haluaa päntätä, muistaisin että ovat maininneet dynohuoneen lämpötilankin mutta en kyllä nyt jaksa kaivaa sitä videota esiin tarkistaakseni...
     
    sdfsd tykkää tästä.
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Cfm luku on siinä oleellinen että verrataan samaa tavaraa keskenään. Tehompi propeli tottakai vie enempi voimaakin.

    En minäkään jaksa alkaa kattoon. Katon joskus toiste. Nyt meen nukkuun hyvää yötä.
     
  19. Weijari

    Weijari Gearhead

    Nonni. Lämpökameralla katsottuna syyläri on tasalämmin 5 asteen tarkuudella. Alavesiletkusta ei saatu kunnon lämpötilaa, kun on niin ahtaassa välissä, mutta se huono kuva oli vain vähän viileämpi (jos ollenkaan ) kuin ylävesiletku. Mielestäni tämä ei täsmää. Voi olla lämpökamerallakin vaikeuksia, kun on lähekkäin niin monen lämpöistä tavaraa. Epäilen vähän tätä kameraa kun flektien päälle laitto ei tuonut mitään lämpoötilaeroa syyläriin

    Yksi jännä havainto kuitenkin oli: Kun fletit lähti päälle, ne myös sammuivat. Eilen jauhoi maailman tappiin asti vaikka oli sisälämppärikin päällä ja lämmön hiippailivat ylspäin pikkuhiljaa. Olosuhteet ja auton paikkakin on 10 cm tarkkuudella sama kuin eilen. Lämmitykseksi ajettiin täsmälleen sama lenkki. Ero on ulkolämpötila, joka on n 7 astetta alempi kuin eilen.. Onkohan tuo jäähdytin vaan kapasiteetiltaan liian pieni?

    Koneen vesitiloja ei ole huuhdeltu siten että vesiproput olis otettu pois. Muuten kyllä ja huuhteluaineen kera.
     
  20. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Sanosin joko jäähdytin liian pieni tai kalkkeutunut yms sisältä ettei lämpösiirry ulos.
     

Kerro tästä muillekin!