Minkälainen tämä keppi on?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja junkyard dog, 23.11.2007.

  1. junkyard dog

    junkyard dog Gearhead

    Onko kellään tällaista Cranen 113801 nokkaa 350:n sisuksissa. Millanen luonteeltaan( teho/vääntö/tyhjäkäynti)? Kone n.10 puristuksilla, kohtuullisilla rautakansilla ja 600 tuplapumpulla.Part Number: 113801 Grind Number: H-278-2 (REPLACES HMV-278-2)
    Engine Identification:
    Start Yr. End Yr. Make Cyl Description
    1957 1987 CHEVROLET 8 GOOD IDLE, DAILY PERFORMANCE USAGE, MILD BRACKET RACING, 3000-3400 CRUISE RPM, 9.5 TO 10.75 COMPRESSION RATIO ADVISED. BASIC RPM 2500-5500
    Engine Size Configuration
    262-400 C.I. V

    Valve Setting: Intake .000 Exhaust .000 HOT

    Lift: Intake @Cam 3114 @Valve 467 All Lifts are based
    on zero lash and theoretical rocker arm ratios.
    Exhaust @ Cam 3294 @Valve 494
    Rocker Arm Ratio 1.5

    Cam Timing: TAPPET @.004
    Lift: Opens Closes ADV Duration
    Intake 26 BTDC 72 ABDC 278 °
    Exhaust 80 BBDC 30 ATDC 290 °

    Spring Requirements: Triple Dual Outer Inner
    Part Number 99848
    Loads Closed 114 LBS @ 1.700 or 1 45/64
    Open 324 LBS @ 1.230
    Recommended RPM range with matching components
    Minimum RPM 2200
    Maximum RPM 6200
    Valve Float 6800

    Cam Timing: TAPPET @.050
    Lift: Opens Closes Max Lift Duration
    Intake 2 BTDC 40 ABDC 109 222 °
    Exhaust 56 BBDC (2) BTDC 119 234 °

    Remarks:



    Crane Cams continuously improves and upgrades its cam designs. In some cases this may mean that two Crane Cams with the same part number may actually be different grinds. You must check the GRIND NUMBER stamped on the front of the camshaft and check it against the Grind Number near the top of the Spec Card. For more information on the finest available camshafts, valve train components, and automotive ignition products, visit your local Crane dealer or call the Crane Cams tech line at (386) 258-6174 or FAX (386) 258
    pulla.
     
  2. junkyard dog

    junkyard dog Gearhead

    Se on ihan mahoton tuo kepakko, sano jo pelle-hermanni aikonaan pikku-kakkosessa :lol:
     
  3. kime2

    kime2 Gearhead

    Ehkäpä yksi yleisimpiä virinokkia ja soveltuu hyvin tuohon muuhun pakettiin!
     
  4. junkyard dog

    junkyard dog Gearhead

    Joo, sillä tässä vaan kyselen, kun tuossa myllyssä on nyt tollanen paikollaan ja esim. tyhjäkäynti on todella ränttätänttä henkinen. Aikasemmin on itellä ollu mm. Edelbrockin performerin arvoilla(muistaakseni 204/214asteinen 0.050 nostolla,siinäkin mainosasteet 278/287 tai jotain sinnepäin) oleva nokka samantyyppisessä kokoonpanossa ja se oli luonteeltaan/käynniltään ihan toista maata.Voiko noin pieni ero asteissa vaikuttaa noin paljon.
     
  5. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Yleinen kärsä tosiaan. Ajoin itse 10 puristeisessa 400cid koneessa tollasen kanssa n. 10tkm ja ei mulla ole ainakaan mitään pahaa sanottavaa. Pärjäs kohtuu köykäsessä autossa vakio turbiinilla, th350 lootassa. Mulla se oli sellanen 2000-5500rpm vetoalueeltaan, ehkä 350:ssä vetäisee inan korkeemalle?
    Tyhjäkäynti tasaista 800rpm ja alipaineet oli jotain 12-15 ins/hg.
     
  6. cuda 72

    cuda 72 1st gear

    Erittäin hyvä nokka,ei pitäisi olla ränttätänttä. Ehkä on säädöt hieman pielessä tai sytytys ei riitä. mulla on samallaine ja toimii hienosti joka alueella. :D
     
  7. junkyard dog

    junkyard dog Gearhead

    Voi hyvinkin olla kumpi vaan. Kyllä tuokin ajossa hyvin toimii ja vetokin motissa ihan kohallaan. Ostin auton aika äskettäin, eikä oo vielä kerinny enempää tonkia. Auto on rakennettu noin 20v sitten sen aikasilla palikoilla ja mm. sytytys on malloryn vanha erillisellä boksilla oleva käretön. Kannet on rempattu ja tuo nokka vaihettu tämän vuoden puolella. Sytkä voi olla hauska säädettävä, kun jakopään koppa on vaihettu aikoinaan kromiseen versioon, jossa ei oo minkään laisia astemerkkejä.
     
  8. kime2

    kime2 Gearhead

    Laitahan merkki kohdalleen ensin tai koeta säätää vaan ihan korva kuulolta niin tuo sytytyksen ajoitus probleema tiedostuu...
     
  9. vauhtisokea

    vauhtisokea 1st gear

    Luulen, että siitä kopasta löytyy kuitenkin jonkinlainen merkki. Katsopa tarkkaan jotain kohollaan olevaa merkin tapaista!
     

Kerro tästä muillekin!