Minkäslaisia traktoreita?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja HEKULIINI, 12.12.2005.

  1. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    David Brown 880 4 pyttynen lumikone ja Ford 550 kolmipyttynen mehumaija
     
  2. wilburi

    wilburi Gearhead

    Onko muillakin 880 david brown kuskeilla nostolaitteet jääs että saa lämmitellä reilusti (pitää notsikia alla ) ennen kuin alkaa nostaa
    Oon vaihdellu öljyjä yms eikä vettäkään pitäis öljyssä olla

    Eli mikä tu tota jäätää aina
     
  3. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    Kyllähän tuonne runkoon kondensoituu vettä eikä se haihdu kun laite ei eläkekäytössä koskaan lämpene riittävästi. Omassa oli tuota ongelmaa mutta sain parisataa litraa hetken käytettyä moottoriöljyä ja vaihtelin useasti niin ongelma poistui.
     
    wilburi tykkää tästä.
  4. manha

    manha Gearhead

    Taitaa taavetti olla aika herkkä juuri tuolle jäätymiselle.Löpöllä neuvovat moneen kertaan huuhtomaan öljyn vaihdon yhteydessä,mikäli on kovin kermaiseksi päässeet.Omassani en ennättänyt sitäkään suorittaa,kun kone päätti vaieta.Ja näyttäis sille,ettei itseni enää tarvitsekkaan päätäni tuolla vaivata...sen verran on kuitenkin kampurassa raitaa.Ovat väittäneet hiomanauhalla tehneensä kammesta viellä soivan laitteen,mutta vitutuksen määrä kuiskailee upottamaan suohon koko paskan !![​IMG]
    Uudet laakeritkin on jo hommattu,mutta tallin puute ei houkuta tuolla pakkasessa yrittämään remonttia,mistä ei takeita ole.Viisaampaa olis ehkä vain hommata toimiva kampe tuon tilalle...
     
  5. leemu

    leemu Gearhead

    Juu, siellä on se metallisihti imupuolella ja se jäätyy umpeen pienelläkin vesimäärällä.
    Kampirauta kannattaa syynätä ainakin tarkasti jos korjaamaan alkaa.
    On nimittäin mutkaraudan katkeaminen taavetissa kohtuullisen yleistä, eikä moinen narahtaminen sitä ainakaan vahvemmaksi tee.
     
  6. Smirkelimies

    Smirkelimies 3rd gear

  7. lpr

    lpr 2nd gear

    Traktoriksi kuorma-autom muuttaminen on melko hankalaa, mutta moottorityökoneeksi muuttaminen on läpihuutojuttu. Lava pois ja tilalle vaikka betonipaino ja keulaan aurapuskuri. Aurausmoottorityökone on syntynyt ja saa leimattua löpöllä ajettavaksi. Samoin onnistuu vaikka vanha puuauto muuttaa nosturiautoksi poistamalla pankot ja muuttamalla nosturin kiinteäksi.

    Nuo keltakilpiset Mogit on yleensä jotain työkonealustoja ilman varsinaista lavaa. Lavakin saa joissain tapauksessa olla, jos se tarvitaan työkoneen työkalujen tms. kuljettamiseen.
    https://docplayer.fi/40403804-Auton-alustalle-rakennetun-tyokoneen-vaatimuksista.html
     
  8. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Taavettaja mullakin.
    Valkoinen kolmepyttyinen 880 on lingon edessä, takarenkaissa on enduropiikit, niin tuolla olen 5vuotta linkoillut omat tiet ja naapurin pihat ilman lipsumisia.
    Punainen nelipyttyinen 990 on etukuormaajalla, sillä nostelen noita romuja tarvittaessa,en edes tiedä milloin loppuu nostoteho, kevyesti tyhjäkäynnillä nousee 1000kg suursäkit ja painavammat autonromutkin, luulen että hajoittaa itsensä ennenkuin nostoteho loppuu.
    Järkyttävän hyvin lähtee molemmat käyntiin kovillakin pakkasilla, jopa ilman lämmitystä.
    Kummassakaan ei ole hyttiä, tehostinta eikä kaksoiskytkintä, olen masokisti.
    Ja nostolaiteet joka talvi jäässä.
     
  9. kostaja

    kostaja Gearhead

    Volvo Buster BM 320 olikohan -65

    Tämmöisellä aloitin heinäpellolla joskus viiden vanhana kun serkku käänsi koneen pellon päässä,laittoi koneen hissukseen ajamaan ja minä seisoin ja tyyräsin kun muut lastas heinät seipäiltä kärrylle.Tarvittaessa hyppäsin kytkimelle seisomaan.
    Sama laite oli 20v. myöhemmin mulla talven lainassa ja enemmän tein remonttia kuin lumitöitä.
    Nyt 4 vuotta ollut oma jonka sain ostettua siisti kuntoisena eli ei ollut "luille" ajettu metsätöissä.
    Tällä tehnyt perälevyllä lumityöt,kippikärryllä talorempan ja tallin pohjien maatyöt ja klapikonetta pyörittänyt.
    Nyt oma tyttö 5v. ja kovasti jo ajelee sylistä,harmi kun pellot vuokralla eikä heiniäkään seipäälle tehdä.

    Jos jollakin olisi seuraavia osia:

    -hydraulipumpun kytkentä haarukka (jakopään kotelossa jota tankin alla oleva vipu siirtää)

    -tankin korkki (taitaa sama olla hydr.säiliössä ja askissa)

    -lamppuun rengas joka pitää umpion paikallaan tai koko lamppu(putosi viikko sitten lumitöissä,tuskin löytyy keväällä ja vielä ehjänä...?)

    -etuvanteet niin voisi laittaa piikkirenkaat talveksi

    -jonkun uudemman Volvo BM:n hytillä voisi ostaa toiseksi joten vinkit tännepäin

    0443736805
     

Kerro tästä muillekin!