Minkäslaisia traktoreita?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja HEKULIINI, 12.12.2005.

  1. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    http://www.youtube.com/watch?v=LYldqCux_E0

    Tuolla periaattella ite laitoin, mitä yritin tuossa aiemmin selittää.
    Paitsi on niin huono kuvio ettei naru pysy päällä vaan joutui vetämään vanteen sisäkautta.
     
  2. sami

    sami Gearhead

    mulla on -50 luvun loppupuolen major. Osaakos joku sanoo miks ei nostolaite meinaa toimia pakkasella? onko öljyt niin paskat ja jos on ni mistä tyhjätään ja mistä täytetään? Paljoks menee ööliä?
     
  3. konty

    konty 3rd gear


    http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... 4b37c877f7

    Majorit kerää kondenssivettä sinne peräöljyn sekaan, vaihda öljyt.
    Jos meinaat kunnolla saada pelaamaan niin ota nostolaitteen kansi pois ja putsaa koko peräkotelo, siellä on varmasti reilusti kermanväristä mönjää pohjalla.
    40 litraa kun hommaat yleisöljyä niin se riittää esim. monitraa, nyt kun lasket vanhat pois niin varaudu että sieltä saattaa tulla 60 litraa veden sekaista öljyä.
     
  4. Harmaa Fergu on taas pihassa , 56 vuosimallia ja bensa/petrooli.

    Aivan ihania vehkkeitä ;)
     
  5. kapa

    kapa 3rd gear

    165 massikalla liikkuu lumi ja syntyy klapeja
     
  6. SamiL

    SamiL Gearhead

    En nyt enää tarkkaan muista, kun siitä on jo monta vuotta, kun Majorin nostolaitetta korjasin, mutta onko ylhäällä nostovarsien akselilla minkäänlaisia tiivisteitä, vaiko vain pelkät pronssihelat? Silloin voisi kuvitella, että myäs sadevesi pääsee hytittömässä traktorissa tihkumaan akselin välistä peräkoppaan, kun puslat vähän väljistyvät.
     
  7. pontiac60

    pontiac60 Gearhead

    Ford 3000 vuosmallia 67.. Select O Speed vaihteistolla...
     
  8. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    mikäs se bmc:n kutoskone on jota ns kutosnuffiin suomessa uutena laitettiin? eikai roikkonokkasisusta tuttu leylandin jatsarimoottori?
     
  9. sbf

    sbf Gearhead

    ^Lelulanteista ole vissiin nuffin aikoihin nähty pahaa untakaan.
    Se on nimenomaan bmc:n kones ja ihan samaa sarjaa nuffin nelkun kanssa.Pari pyttyä vaan enempi.mm austinin kuorma-autoissa käytetty.
     
  10. elmer

    elmer 3rd gear

    Lumi siirtyy täällä päin vm. 2010 new holland T6080 RC:llä ja vm. 1995 Valmet 8400:lla...
     
  11. Karva

    Karva Gearhead

    Leyland 272 - 78 takapainolla, edessä Vilsken 2,5 tonninen etukuormaaja, johon on trukkihaarukat, puskulevy, lumikauha ja itte tehty nostopuomi.

    Lumet siirtyy parin kuution kauhalla, tarkoitus olis tehdä tuohon alueaura. tähän kun on olemassa puskulevy. Mistähän sais sitä valmiiksi kaarevaa levyä. ?

    Näitä leylandeja / nufield traktoreita on kuulemma ollut ns. kartanomallina, eli turbiinilla tai onko se oikea sana momentinmuuntimella. Tämä on hyvä kone ja pelaa kuin buick, mitä nyt kahden vuoden välein vaihdetaan kytkinlevy, tässä se onnistuu purkamalla vaihteisto hytin pohjalla, näitä ei tarvi katkaista.

    Niin että jos jollakulla on jemmassa se turbiini kitti jolla tämän saa toimimaan ilman kytkintä niin kovasti ollaan kiinnostuneita, myös pelkät tiedot riittää.

    Näitä on ollut nelikkoina, tämä on perus takatuuppari, pienellä etuakselilla. Etupäätä on vahvistettu, on revennyt pari kertaa kun on ollut kauhassa turhan paljon kuormaa.

    Eli, jos nurkista öytyy purku tai varaosa kuntoinen 4x4 / syncro versio, niin saattaisin olla kiinnostunut.

    Yksi mikä pitäisi hommata on tappikiinnitteinen kaivuulaite, jonka saisi tuon takapainon tilalle, sitten tällä pystyisi tekemään nuo ojan perkuut.
     
  12. golden rocket

    golden rocket Gearhead



    kartano mallissa (nuffield) on hydraulinen ohjaus tehostin ja kaksois kytkin eli käyttö kytkin ei noteeraa nostolaitteen toimivuuteen vaan on oma käsi käyttönen kytkin nostolaitteelle.hyvin menee kunhan autot on amerikkalaisia ja traktorit engelsmanneja no voishan sitä paremminkin mennä :lol:
     
  13. SamiL

    SamiL Gearhead

    Amen. :wink:
    Noin se on minullakin.
     
  14. CJ3B54

    CJ3B54 3rd gear

    Lumet aurataan oliskos se 74:lla Valmet 502:lla ja vähän raskaammat hommat 76:lla 784 Natikalla. Valmetin hytissä tarkenee mut Natikan Siro-hytti ja lämppäri on vähän niin ja näin.
     
  15. toyopet

    toyopet Double Gearhead

  16. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Valtra N91h -06 ja Ferguson 35 "kultamaha", mitähän ihmettä muuten ton 35 käynnistyvyydestä tohkataan...?

    Joku sopivan kokoinen kuormaajalla varustettu 80/90 luvun nelikko tarvis katsella kevääseen mennessä lisäksi.
     
  17. sbf

    sbf Gearhead

    Tänään lykin lumia T170 valtralla.On kyllä aika kömpelön iso kone pihan putsaamiseen.Eikä se pihakaan ollut pienimmästä päästä.
     
  18. Skinny Puppy

    Skinny Puppy 1st gear

    MF 185 maahantuojan asentamalla turbolla ja Palmun hytillä. Lähinnä lumen lykkimiseen pihalta.
     
  19. Pitu

    Pitu Gearhead

    Mites on jäänyt tämmönen topikki huomaamatta/kommentoimatta?

    Nuffield DM4 -59, Peltoa kun ei oo, niin tekosyy tuon pitoon on lumityöt, eli vanhusta kiusataan pikin talvea..

    Täällä oli muillakin laitteita tuumasilla kierteillä molemmilta puolin valtamerta.
    Auto = AMC
    Bäksteri = BMC..
     
  20. barracud

    barracud 3rd gear

    Massey-Ferguson 35 tuli hommattua viime keväänä hallin pihaan. Viime viikonloppuna sain vasta "aurauskuntoon" koneen. Kyllähän tuolla ihan hyvin pärjäsi kun on piikkiketjut. Keulaan täytyy kyllä painoa saada, kun ei meinaa kääntyä.

    Mielenkiinnolla odotan kuinka se käyntiin lähtee tässä talven mittaan. Kun on niin kehuttu tämä 4 sylinterinen Standard, onneksi sentään kansihehkuilla kun on -58 vuoden.
     

Kerro tästä muillekin!