miranol automaalina?

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja kyrpaotsa, 7.9.2004.

  1. kyrpaotsa

    kyrpaotsa 1st gear

    olis kiva kuulla mielipidettä joltain jolla on kokemusta miranolista, kun tuttujen jutut menee laidasta laitaan että joko se halkeilee ensimmäisen vuoden sisällä tai kestää mitä vain. eka projekti meneillään ja mustaks pitäis saada. Saakohan aspenin alkuperäis tarroja mistään, kuten ilmanputsarin super six tarraa?
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei se kestä mitä vaan, se on aika pehmeetä ja kadottaa kiiltonsa ja ajopa värinsä suht nopeesti. Oikeen ohennettuna ja maalattuna se ei halkeile. Ei sitä kannattais auton maalaamiseen käyttää; ei oikeet automaalit nyt kuitenkaan niin paljoa kalliimpia ole.
     
  3. mopar-71

    mopar-71 1st gear

    Kyllä Miranolilla auton voi maalata,tuli sitä-70-80 luvun vaihteessa itekkin sillä suihkittuu jotain romuja...mut kuivuu hitaasti eikä pysy kauaa kiiltävänä,lisäksi alkydi/keinohartsimaalina ei kestä liuottimia bensa..jne, lisäks menekki/hinta....ei hyvä, hanki vaan automaalia,1-kerros akryyli ei tuu edes kalliimaks ja saat kestävän pinnan!
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Nii ja Miranoli on kallista! Jos halvalla haluaa maalata niin lateksilla tai halpahallialkydimaalilla!

    PS. Lateksin hyvä puoli on, että sen voi pestä painepesurilla pois jos väri ei miellytä :rotfl:
     
  5. Karvanoppa-Elvis

    Karvanoppa-Elvis 1st gear

    Halvoista maaleista Unica on parempaa kuin Miranol. Tuolla maalattiin kokonaan yksi peltoauto ja on kestänyt aika helevatan hyvin. Pintakin on pysynyt aika nättinä vaikkei ole pesua kummemmin hoidettu.

    Mutta telalla/pensselillä ei tietenkään saa yhtä hyvää, että kannattaa ilmanmuuta ruiskuttaa.
     
  6. kyrpaotsa

    kyrpaotsa 1st gear

    juu ruiskulla olis tarkoitus maalata. on muuten pirun vaikee päättää mustan ja mustan välillä! mattanen olis karu ja helppo paikattava mutta toisaalta kiiltävä olis taas... ja kiiltävää sais vahailla teltta pystyssä hähhää! :odroll:
     
  7. Chevy K10 72

    Chevy K10 72 1st gear

    Muuan tuttu kylillä sekoitteli Miranoliin Unica Super lakkaa autoa maalatessa ja tuli hyvä pinta, kiiltää paremmin kuin pelkkä Miranol ja ei ole ainakaan vielä väri alkanu haalistuun/halkeileen.
     
  8. rebel58

    rebel58 Gearhead

    Mopeman kertoi tossa faktat. Mut jos oot yli kolmekymppinen ja muistat vanhoja tv mainoksia iskunkestävä miranol ni katopa tämä..
    Ohentamattomana me vanhaan hyvään aikaan autoja pensselillä miranooolilla maalattiin. Jälki oli karua mut ku tuli vesi sade ni taas viinaa päähään ja kännissä jatkaa siitä mihin jäätiin eli vesihiomaan vesisateessa. Aivan kelvollista jälkeä saatiin jopa selvin päin jälkeen päin katseltuna, mutta mutta.. yhtä tämmöistä autoa ku joku koitti viedä ihan oikeelle maalarille ni se heitti vittuun sen eikä suostunu sitä tekee.. Hioma paperit menee heti tukkoon eikä samanlaista juustoa tule muista heti kuin miranolista. Jotkut maalarit ei suostu ottaa paskaa työn alle ku kuulee että se on maalattu miranolilla.
    Helppo levittää paksuna ja vielä helpompi seuraavana päivänä selvin päin korjaa jälkiä..
     
  9. Kelju.K

    Kelju.K 3rd gear

    Maalaa PANULLA, kestää isältä pojalle :lol: :lol: :lol:
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    eikös ton miranolin päälle sit voi vetää ton miranol lakan,tulee kiiltävä ja pitäs kestää.. ite maalasin piikin futuralla ja parin viikon päästä vedin reilusti vahaa ni oli h*lvetin hyvä,kukaa ei uskonu et oli maalattu futuralla,ja kesti ainaki sen mitä se mulla oli(1.5v)..
     
  11. limoville

    limoville 1st gear

    ei kannata kokeilla

    miranoli lähtee teipin mukana irti tai jos peset painepesurilla, pinta oli puhdas jo pohjamaalit alla mut ei kestä kuiteskaan! maalaa panssarimaalilla, se on hyvä eikä tarvi pohjamaalata, tietys kyl puolkiiltävä...
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Pitäsiköhän laittaa galluppi jossa jokainen joka on maalannut autoa Miranolilla voisi avautua asiasta :lol:

    Mä voi myös tunnustaa maalanneeni Miranolilla: Kyse oli laturin yms konehuoneen apulaitteiden raudoista joihin tarvittiin hyvä kiilto ja hieman pehmeähkö pinta. Homma tehtiin ohentamalla Miranol *Ruiskuohenteella* ihan vedeksi ja kastamalla osat useaan kertaan vuorokauden välein. Avainsana oli Tikkurilan Ruiskuohenne joka haihtuu nopeammin kuin tärpätti, lakkabensa jne.

    Muuta käyttöä Miranollille en ole keksinyt auto hommissa. Itseni ketutti suunnattomasti rapata banaaninkeltaista Miranolia Camaron alustasta by ruotsin kustomointi. Ongelma ei ole miranolin irtoavuus Nitromorsilla, vaan kun se on levitetty pari kertaa pensselillä niin pinnan paksuus on pari milliä => pasgaa irtoaa ihan kohtuullisesti.

    Jos hakee kiiltävää halpismaalia rautakaupoista niin Betolux on paras valinta. Täyskiiltävä uretaanimaali puulle ja metallille. En siltikään laittaisi sitä harrasteautooni, mutta kämpän yläkerran portaat on pakko maalata syksyn aikana :)
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Sadolux

    Pari autoa oon maalannu Sadoluxilla, no ne sellasia 200mk pelejä. Sitten muutamia oon vetässy raskaskonemaalilla tai millä nimellä sitä ny kutsutaan, työkone maali, rekkamaali jne...Ei niin kiiltävää mutta halvempaa ja ehkä helpompaakin ruiskulla levittää. Tosin kun 3-ov Asconaan veti pintamaalia 3l ni johan alkoi kiiltääkkin...eikä tullu ruoste läpi!
     
  14. kyrpaotsa

    kyrpaotsa 1st gear

    no miranolilla ajattelin dillen kärryn maalata, pinta puoli ruiskutetaan sillä ja paikkailen ja maalailen pensselillä myöhemmin kunhan pääsen konehuoneen puolelle ja simmottis.
     
  15. Ville1600gt

    Ville1600gt 1st gear

  16. duster73

    duster73 Gearhead

    Komee on corttiina!
    ite joskus maalailin kusiaisen miranolilla,kuivuu tosiaan hitaasti ja kiilto ei kestä pitkään.ja kaiken lisäx se maali tosiaan lähtee teipin mukana vex.yhen b-kadetin maalasin sitten tolla futuran lakka/hyytelömaalilla,tuli omasta mielestä huomattavasti parempi eikä lähteny teippien mukana pois.kiiltokin kesti paljon pidempään.
     
  17. roku65

    roku65 Gearhead

    Hauska lukea näitä "kuinka välttää oikeat työmenetelmät ja tarvikkeet"
    topikkeja :D .Minkä ihmeen takia se rojekti täytyy maalata jollain paskamaalilla, jonka kestävyyttä epäilee itsekin? Pohjatyöt ja aikaa menee vaan hukkaan.Tietenkin oppi on tehokkainta silloin ku se tulee kantapään kautta.Ei mun mielestä joku 1,5litraa oikeeta 2k maalia oo niin kallista,että viittis ees kikkailla jollain maston spray/vasaralakka tasosilla jutuilla?Tai sit mä oon ymmärtänyt jotain aivan väärin.
     
    JouniK tykkää tästä.
  18. Anonymous

    Anonymous Guest


    Kohta sinua solvataan kuspäiseksi pikunviilaajaksi :-? Kyllähän kitti + tela ja lateksi ovat asentajien suosiossa ;) Ja öjjynhän jäähdyttää "lauhduttaja" :odroll:
     
    JouniK tykkää tästä.
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Se ettei maalari ota autoa joka on maalattu miranolilla työn alle on pelkkää kokemuksen mukanaan tuomaa viisautta - miranoli keittää ihan minkä vaan maalin kanssa. Miranolin mielenkiintoisiin ominaisuuksiin kuuluu myös se, että se saattaa keittää ylimaalattaessa myös miranolin päälle!!! Miranolhan on "jätemaalia", eli se on sekoitettu vähän siitä mitä on sattunut yli jäämään.
     
    JouniK tykkää tästä.
  20. kyrpaotsa

    kyrpaotsa 1st gear

    paskaa se kai onkin ja aika lailla piinaa että mitä onkelmii siittä vielä koituu mutta pakkohan sitä on kokeilla... tulee sit heti alkuunsa ainakin tutuiksi maali vaivat että osaa jatkossa nähdä vaivaa kunnon maalaukseen :eek:
     

Kerro tästä muillekin!