Missä kaikki jenkkifarmarit

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. ripe

    ripe 1st gear

    Olen tossa seuraillut, nää uudemmat -80-90 lukuset farmarit on häipyneet teiltä. Viä muutama vuosi sitten niitä tuli päivittäin vastaan monta, nykyään ei juuri nää.

    Chevyn Vaneja näkee viä aika usein samoin Dodgen avolavoja.

    Onko se niin että noilla bensamosilla olevilla ei paljoo enään ajella?
     
  2. jakezzz

    jakezzz 1st gear

    oma on tallissa odottamassa ensi kesää...
    ei kerennyt tänä keväänä maalaamaan niin jos ensi kesänä sitten taas ajossa...

    caprice classic. 350+350
     
  3. Naxu

    Naxu Gearhead

    kyllä noita pitkäkattoja melkein päivittäin vielä näkee. Toki noiden määrä on vähentynyt aika paljonkin mutta eivät ne vielä kokonaa ole kadonneet.
     
  4. mörkö

    mörkö Gearhead

    Mörön pitkään pihallaan pitämä Caprice farmi poistui romutukseen...
    Valitan, mutta tekemistä oli, että vietiin edes ilmaisena pois.
    Ja paprut, yms olivatten kunnossa..
     
  5. bandit_1

    bandit_1 3rd gear

    meillä yksi käytössä, ex ruumisauto, kakkosautona

    aika paljon juu noita on purettu osiksi, kun ovat niin halpoja. alkaa vissiin kohta tulla loppu siihenkin hommaan.

    alkaa 80 lukulaiset olla jo aikas vanhoja käyttöautoksikin.
     
  6. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Emännällä on käyttiksenä 87 Caprice stw
     
  7. raggar

    raggar 3rd gear

    Onhan noita hävinny liikenteestä, suurin osa kuitenkin käyttöautoja, eikä tää Suomen ilmasto kohtele autoja hyvin...

    Mulla on käyttiksenä caprice stw dieselillä ja kaks varaosaraatoo on pihalla.
     
  8. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Mulla on vielä kaksi ajossa. Kuva elokuun lopulta.

    [​IMG]
     
  9. Tseiaar

    Tseiaar 3rd gear

    Täällä -91 Sämpylä-Caprice päivittäisenä käyttiksenä. Ei tää sen enempää kuluta kun joku V70 Volvokaan, mut tilaa on vaan pirusti enempi, ja takaveto 8) .
     
    americar tykkää tästä.
  10. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Tota noin nii kymppi vetoo et kiinostaa! Vaikkakin tollasella farmilla tulee päivittäin kurvailtua!
     
  11. taunusstyle

    taunusstyle 2nd gear

    kylläpä se on tuo ruoste mikä nuita poistaa aika tehokkaasti liikenteestä.itelläki on kolme farmaria,kaks mikkä ostin eka oli päälle päin hyvän näkösiä mutta armottoman ruosteisia niin joutu nyt syksyllä ostaan sitten kolmannen ja laittamaan kaks edellistä osiksi.tuo kolmas on päälle päin lintta kuosissa mutta muuten miltei ruosteeton,moottori ja loota vaan puuttuu mutta pääseepähän eroon ylimääräsistä moottorista ja lootasta.täälä roissa nuita farmeja näyttäs olevan aika paljon vielä talojen pihalla mutta aika harvoin neki liikkuu mihinkään muutama sitten on jatkuvasti liikenteessä
     
  12. Tertsi

    Tertsi 3rd gear

    Mulla on kanssa käyttiksenä moinen, eipä sillä juur muuta tuu ajettua kun joka toinen viikko töihin (joka toinen naapurin kyytillä) ja joskus harvon joku pitempi reissu (esim. naapurikylään :rotfl: )
     
  13. Robot Riot

    Robot Riot 3rd gear

    Käyttöautona -90 Caprice, sillä kun kurvailee, niin ei tee edes mieli muilla ajaa päivittäisiä ajoja :D
    Bensaa saa huoltoasemalta ja niinkuin joku jo mainitsikin, taitaa mennä samoilla kulutuksilla kuin "iso" Volvo.
    Nämä ovat oikeasti ISOJA FARMAREITA :D

    Tallista löytyy vielä Olds ja Buick, Pontiac pitää vielä jossain vaiheessa hommata, niin sitten on koko GM konsernin farkut edustettuna.

    Nämä ovat oikeasti hyviä autoja, siitä on turha kinata.
     
  14. rötvä

    rötvä 1st gear

    vaimon -90 classicci lähti kiertoon heinäkuussa, rupesi mätävikaa olemaan aika reilusti. -86 5.7dx buikki meni päivittäisestä ajosta talviteloille ja perusteelliseen tiivistesavottaan kun kone ja loota vuotaa öljyä vähän joka rakosesta. -91 g20 vanilla tulee noin 80-100km päivässä ajeltua että meikäläisen pihassa nuo on ihan peruskamaa, harrastepelit on sitten erikseen
     
  15. Rust Devil

    Rust Devil Gearhead

    Akalla käyttöpelinä -89 pontiac safari,mahtuu kyytiin penskan rattaat ym. kivutta.
     
  16. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    mulla ainakin meni mielenkiinto 5,7dx farkkuun kun matala (startti kerää nokea sisäänsä) ja ahdas konehuoneelta ja kaikki sähköllä ja vähitellen kaikenlaista antautu vaikka ruoste ei ollutkaan ongelma. 80 lätkä pitkää matkaa halki suomen säännöllisesti ajellen hiukan harmittais mutta ei liiaksi. laiha lohtu ajella 123mb:llä. pari kesää sitten oli ihan pakko käydä hakemassa vielä yksi kun oli niin kovat vierotusoireet. koko ajan mielessä vielä jonkun farkun dieselöinti :odroll:
     
  17. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Joo. Yhellä kaverilla on V70 Volvo farmari ja yks toinen kaveri sano että se on "2 paikkanen pelle-urheiluauto" No sillä itellä on farkku Mondeo joka on ihan yhtä "tilava" Kun etupenkit laittaa niin taakse että sinne mahtuu, eli siis niin taakse kun ne menee, niin takajalkatilaan ei mahdu jalat ja sitten takaluukussa on pituutta reippaasti alle metri. Meidän Capriceen mahtuu etupenkille istumaan vaikkei se penkki olis edes ihan takana, takapenkille mahtuu lastenistuin joka kans vaatii aika ison tilan ja takapaksiin mahtuu yhtäaikaa työkalut ja lastenvaunut ja koira
    No on tossa kova takapenkki niinku noissa useimmiten on. Ja on toi meidän bensavehje aika kulutuksellinen, mut dieselkoneiset ei vissiin paljo kuluta.....
     
  18. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Ei se bensa kunnossa ollessan hirveästi kuluta. Pitkän ajan keskiarvo (97-09) mulla on 14, 5 L/ 100km , kun ajosurite on 50/50 maantie/ kaupunki.

    Diesel taas vähemmän. Ovela hommaa sekä bensa että dieselin ja ajelee tarpeen mukaan jommalla kummalla. Pitkät reissut kesällä dieselillä. Lyhyet ajot talvella( auto lohkossa) taas bensalla. Pienellä ajosuoritteella kulutus on aika yhdentekevää. Ja autojen hinnat eivät päätä huimaa.
     
  19. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    kaverilla oli joskus sedan caprice ja takapenkillä piti istua poikittain kun polvet oli kiinni etupenkissä kun tää puolkarjalainen ei muka sopinu muuten ratin taakse. :mad:
    yllätyin kun joskus harvoin (siivotessa) istuin parisiennen kovalla takapenkillä että täällähän on hyvin tilaa...
    caprice farkussa oli joskus kyydissä 2 kpl satapiikkihondia pyörät irrotettuna, tosin takapenkki kallistettuna.
     
  20. M.K.

    M.K. Gearhead

    Joo kyllä omakoti asujallekin toi on aika hyvä romunkuljetus ajoneuvo. Mahtuu styroksit ja vuorivillat kyytiin, ja roskat saa vietyä kaatopaikalle.
    Oma foordi on nyt vaan jo vuoden ollu sivussa oottamassa koneen valmistumista, kun sieltä pitikin uusia vähän enemmän kamaa, mitä etukäteen aattelin... Voin sanoa et vuosi on pitkä aika ajaa sierralla...
     

Kerro tästä muillekin!