Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. hevimies

    hevimies Gearhead

    mulla oli nuo akun kengät jotka rupes sihisemään jqa lämpeni niin perusteellisesti metallinen kiinnitysrengas lämpeni oranssiksi.
    mää pyöritin nitkutin ja vääntelin akun kaapeleita siitä navan viereltä ja kas ihmettä se läks käymään. mullakin oli ihmettelyä kun ei 200ah saanut starttia liikkeelle. pienestä se on kiinni
     
  2. Rzlli

    Rzlli 1st gear

    Tänään huuhtelin jäähytysjärjestelmän. Sai 5 kertaa laittaa uuet veet jotta rupes olemaan kirkasta mutta ZÄDÄÄM irtopaskan irrotessa jäähdytin rupes vuotaan kolomesta kohtaa ja sen verran voimakkaasti etten ees harkihe paikkausmömmöjä.

    Kysymys kuuluukin onko Olds koneellisessa Capricessa sama jäähytin ko tuossa sevyn omassa? Ois tiijossa yks.
     
  3. Rzlli

    Rzlli 1st gear

    Öö juu siinä on siis ihan se anturi,ja sähkö liitin mutta sitten myös toinen anturia muistuttava hökötys jossa taas ei ole sähköliitintä vaan letku :eek: Voin huomenna otta tarkentavaa kuvvaa. Ja tuota lasin irrotusta just siks kyselen ko se on semmonen "vempula". Ihan ko jottain kiinnikettä ois sisäpuolella paskana,ei pysy tippaakaan sääjössä 8)
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    ^

    Kiiloja väliin, pahvia tai vastaavaa väliin niin että pysyy.
     
  5. Rzlli

    Rzlli 1st gear

    Nokun tämmönen nyt ei ihan ollu mielessä :odroll:
     
  6. Janne_P

    Janne_P 3rd gear

    Ajattelin jatkaa hyväksi katsomallani tiellä, projektina : caprice hiljaiseksi. Tähän mennessä on korjattu vuotavat pakoputket ja pakosarjat ja vaihdettu äänenvaimentajat. Lisäksi juuri äsken vaihdoin nuo kiilahihnat.

    Alkaa olla jo hyvällä mallilla. Mutta seuraava ääni, mikä ottaa kupoliin on etuovien sihinä. :mad: Tarvii vaihtaa oviin tiivisteet. Tiivisteitä saa sieltä ja täältä, tähän ja tuohon hintaan. Mutta mitkä olis hyvät ? Rokkiautosta saa jotain ja entisointi.comista kans.

    Takaovet ovat tiiviit, kun niitä ei ole ilmeisesti oikein paljon edes käytetty, ex-hauturi kun on kyseessä.

    Extrakyssäri vielä tietomiehille, että mitä mahtaa maksaa laatikkofarkkuun uus tuulilasi, ja saako niitä ihan joka tuulilasifirmasta ?
     
  7. hevimies

    hevimies Gearhead

    tuulilasi vaihdettuna 320€
    oma menossa nyt torstaina lasin vaihtoon
     
  8. trooper

    trooper 1st gear

    Entisointi.comista kaverin autoon ostin sieltä ja hyvä tuli..omaan autoon ostin RD Autolinelta Power Meetistä ja etuovien karmitiivisteet myös Powerista kun olin lähettänyt mallista valokuvan maililla.Örebro Veteranbilar googlaamalla löytynee..
    Tietysti omaan autoon asentamatta mutta tänä kesänä sitten.Tiivisteliimana suosittelen 3M tiivisteliimaa.
     
  9. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    140€ makso lasi paikallises liikees ja 20€ tuulilasinliimaustarvikesetti päälle. Ite vaihdettiin ja hyvä tuli. Itte kun tekee niin saa samalla korjata lasinkarmin mahdolliset korroosiovauriot
     
  10. saresks

    saresks Gearhead

    Meillä on eri paikalliset liikkeet, kun paikallisessa liikkeessä maksaa lasi 200 eur ja pienellä soittokierroksella hinta sama lähialueilla.

    Mikä liike oli kyseessä?
     
  11. Banzuik

    Banzuik Double Gearhead

  12. Rzlli

    Rzlli 1st gear

    Kysytää ny vielä jos ois tietäjiä :-?
     
  13. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    soita mulle niin käyn ottamassa mitat :poff:
     
  14. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Äkkiä sanoisin että on. Vesiletkut menee molemmissa samoille puolille (yläletyku vasemmalle, alaletku oikealle, takaa kattottuna) ja tuskin GM suuressa viisaudessaan on näihin kovin montaa erilaista syyläriä suunnitellut.
     
  15. Vemppu

    Vemppu 1st gear

    Eroa voi olla lämppärin kierron paluuletkussa; Oldsin 307:ssa taitaa mennä vesipumpulle tms (en muista tarkkaan mihin kohtaan meni) ja monessa muussa koneessa sitten paluu on kennon oikeaan reunaan omaan paikkaansa.

    Omaan pitkäkattoon kun tuossa syylarin ostin niin taisi melkein kaikissa sopivan kokoisissa kennoissa tuo tarvittava paluuliitäntä löytyä joko tulpattuna tai avoinaisena :)

    Ja varaosanumeroiden perusteella sanoisin alkuperäiseen kysymykseen että vaikka ei olisikaan niin kyllä ne sinne paikalla saa sullottua.
     
  16. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Aivan juu!
    Servoliitin moottoris on lämppärin paluuletku jäähyttäjään.
    Olinpa minä mömelö kun en tuota muistanu, voi minnuu!
     
  17. Janne_P

    Janne_P 3rd gear

    Capricen hiplaaminen jatkuu...

    -Tilasin entisointi.comista uudet etuovien tiivisteet ja 3M-liimaputelin.
    -Ens viikolla sitten ex-Tampereen Autokylmään hakemaan kylmästöintiin uutta puhtia.
    -Rockautosta on tulossa uus kuskin puolen peili. Nykysestä on lasi rikki.
     
  18. Make.Stw

    Make.Stw 2nd gear

    Käsittääkseni -91-96 farmari Capricessa on lyhyemmät takajouset, kun vanhemmassa mallissa. Onko faktatietoo kuinka paljon lyhyemmät? Tai onko sedan mallien ja farmarimallien jousilla pituuseroja ja jos on, niin kuinka paljon?
    Tarvitsisin `90 farmariin vakioo lyhyemmät takajouset, mutta kuitenkin hieman pidemmät, kuin tällä hetkellä olevat sämpylään tarkoitetut madallusjouset.
     
  19. Rzlli

    Rzlli 1st gear

    [​IMG]
    [​IMG]
    Tässä nää kuvat antureista. Mihin tuon letkun kuuluu männä jos kuuluu?
     
  20. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Näin lonkalta 90% varmuudella heittäisin että seedanis on löysemmät jouset, koska sedanissa on pienempi kantavuus.
    Mielestäni esim summit racing listaa samat jouset 80-96 farkkuhin taakse.
     

Kerro tästä muillekin!