Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. T.I

    T.I 1st gear

    Alkuperäseen kysymykseen täältäkin vastaten, että tulipahan sitte itellekki tollanen mattamusta linttafarmari Capraissi hankittua... :D
     
  2. Cunard

    Cunard 1st gear

    Näin sairaslomalla on aikaa harrastaa, joten lainasin kirjastosta alfamerin jenkkifarmarioppaan, avasin imusarjan ja sieltähän se pirulainen löytyi. Samalla tuli vaihdettua imusarjaan uusi tiiviste. Caprice on siitä hyvä auto, että oma autotekninen osaaminen kasvaa kokoajan :D
     
  3. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Joo, joku tuollainen ~20 vuotta vanha toyota on siinä mielessä ihan sieltä ja syvältä, kun ei niihin tarvitse tehdä mitään remonttia. Ja sitten jos jostain kumman syystä tarvitsee tehdä remonttia, niin ei saa kuitenkaan enää mitään osia, millä voi korjata. Vastauksena tiskin takaa tulee vaan, että ei näitä ole vielä yhtään tähän mennessä hajonnut :poff:
     
  4. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    ^^ Ja jos käy maahantuojalta kyselemässä, niin sieltä sanotaan, notta "mitä sää näitä rassaat, osta tosta uus"
     
  5. janttuu

    janttuu 1st gear

    Tännekkin tuli viime lauantaina haettua buick electra 1984 piilofarkku. Nyt viikon ja 400km ajeluiden jälkeen täytyy sanoa että mukavaa kyytiä on, eikä ongelmia ole ollut. Muutenkin tää on nyt se ensimmäinen jenkki, taino toinen mutta se ensimmäinen ei vieläkään liikenteesen ole lähtenyt.. :) Tänään kävin konttorilla ottamassa auton nimiin ja sopivasti myös ensimmäinen päivä oli katsastaa, muuten näytti hyvälle mutta eteen saa pistää uudet iskarit ja käsijarrua hiukan säätää. oisko arvon harrastajilla vinkkiä mistä uudet kepit ostan?
     
  6. Ruumis

    Ruumis 3rd gear


    Itse olen osat ostanut www.uscenter.fi:stä
    Todella nopea toimitus on ollut ja verkkokaupasta helppo tilata osat.

    Hyviä pelejä farkut kyllä on, vaikka omat potkinut urakalla vastaan :odroll:
     
  7. wiwwe

    wiwwe 3rd gear


    kerran keski-suomessa asustat niin tässä pari paikallista putiikkia:

    http://www.jmt-autopalvelu.fi/index.php ... rmaajantie

    http://www.westernparts.fi/
     
  8. raggar

    raggar 3rd gear

    JMT:ltä oon ostanu iskarit ja monet muutkin osat farkkuun. Suosittelivat siellä Astron kaasuiskareita Capriceen eteen, semmoset sitten laitoin ja on jämäkät.

    Mulla olis muuten Buickin etupuskuri joutilaana:
    http://raggar.kuvat.fi/kuvat/Myyt%C3%A4 ... C_7138.jpg

    Jotain muutakin satunnaista stw osaa löytyy, suurin osa on kyllä jo hyödynnetty.
     
  9. janttuu

    janttuu 1st gear

    Kiitoksia vinkeistä! Täytyy ensviikolla käydä tutustumassa noihin paikallisiin liikkeisiin!

    Puskurit on buickissa ihan hyvässä iskussa, joten ei tarvetta. Sen sijaan talvelle hyvät renkaat vois kiinostaa, kenties vanteineen. Muutakin osaa saa tarjota jos on tallin nurkkiin rojua kertynyt..

    Jaahas pitäisköhän sitä tänään tutustua pellin alle hiukan tarkemmin mitä sieltä löytyy, näin ensalkuun :)
     
  10. janttuu

    janttuu 1st gear

    No auton peräpäästä löyty ainakin takaiskareille täyttö venttiilit. Kelpaako sinne kompuran ilma vai pitääkö täyttää jollakin typellä..? ja montako baaria sitä sinne työnnetään.
     
  11. Stance

    Stance Gearhead

    Juu kompuralla ilmaa sisään. Muutama bar sinne menee, laita vaikka 3 ensin ja kokeile miltä tuntuu.
     
  12. hannkul

    hannkul 1st gear

    ja käsijarru kiristetään ensin sitten sieltä kengistä! :D
     
  13. raggar

    raggar 3rd gear

    Tuntuu kestävän iskarit ihan 8 baria, tuli kokeiltua talvella. Sitä en tiedä minkälaisille paineille ne on tarkoitettu.

    Niin, kannattaa tosiaan kokeilla säätää kenkiä lähemmäs. Jos automaattisäätö ei pelaa tai seisontajarrua ei ole käytetty, on kengät kaukana. Ensin ne lähelle ja sitten vasta vaijerista säätö.
     
  14. Banzuik

    Banzuik Double Gearhead


    Ettäs tiiätte :poff:
     
  15. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Buickin alkuperäinen kompura taisi työntää iskareille 10bar, kun joskus mittailin.
    Paras ajomukavuus oli kyllä paljon vähemmän.
     
  16. rb

    rb Double Gearhead

    Sorry.

    Mä tiedän että te olette enemmin Full size miehiä, mutta onko jollain kokemusta Ford Taurus / Mercury Sable kokoluokasta??

    Joku pienempi farmari pitäisi nyt käyttöautoksi saada ja tässä kohtaa se saisi mielellään olla joku Amerikkalainen, kun vain keksisi mikä!!!
     
  17. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Tiedä sitten siitä käyttöautona toimivuudesta, mutta Forssan Pick-Nickissä tuli vastaan hieno Mercury Cougar-farkku perässään kiimaliiteri. Teki pahan jäljen sieluun, sellainen pitäisi varmaan joskus hankkia.
     
  18. leivonharri

    leivonharri Gearhead

  19. rb

    rb Double Gearhead

    Kiitos.

    Täytyy tutkailla tota ajan kanssa.

    Toistakymmetä vuotta sitten mulla oli farkku Cutlass ja se oli mailman paras käyttöauto. Jotain samanlaista hengeltään hakee, mutta nyt keulalla ei voi olla 350cid ainakaan ilman ruiskuja,niin kivaa kun se olisikin, mutta työmatkalla on sen verran pituutta ja bensan hinta tuskin pahemmin putoaa.

    Tietty Kraisu 300 olisi kiva edes kutosella, mutta parinkymmenen tonnin sijaan budjettia on vain pari tonnia, joten uni seis..
     
  20. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    On muuten yllättävän hankala asia tuo käyttisjuttu...
    Jos tarvii löytää noin 90-luvun alun pikkujenkkifarkku. Mopar myi noiden tarvitsijoille jo tila-autoja, samoin oikeastaan Chevy. En muista näitä ainakaan nähneeni, kun taas saman ikäisiä tila-autoja näkyy liikenteessä paljon.
    Buick Centuryn muistan nähneeni kotimaassa ja farkkuna? Oldsia ei kait Diesel-hässäkän takia enää tuotu tänne, ellei juuri noita tila-autoja lasketa, nekin oli Bowtie-logolla. Mites pikku Pontiacit? Tommonen löytyi nettiautosta http://www.nettiauto.com/pontiac/6000/4971508 mutta oliko näitä muita?
    Eli käytännössä yleisimmät tuon kategorian tuotteet taitaa olla nuo mainitsemasi fordit (+mercuryt).

    Ei ole jenkki, mutta omistajat ovat kehuneet Ford Scorpiota, on varusteita, kutoskonetta ja takaveto.
     

Kerro tästä muillekin!