Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. rb

    rb Double Gearhead

    Toi Pontiac 6000 olisi täydellinen jos siellä olisi 3,4:nen keulalla.

    Silloin aikoinaan kun olin Oldsia ostamassa kävin koeajamassa yhden Chevrolet Malibun jossa oli tuo 2,8 keulalla ja se oli todella t..a..h..m..e..a..a... etenemistä.

    En tosin tiedä oliko vika kyseisessä yksilössä, kun se on ainoa kerta kun olen pikkukutosella ajanut..
     
  2. janttuu

    janttuu 1st gear

    Selväpeli, kiitos vinkeistä. Käsijarru säädetty ja iskarit laitettu tilaukseen sieltä western partsista, ihan mukavan oloinen liike oli! :)
     
  3. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Meirän Markku....... Käykääs vilkaisemassa mutta varoitan sillä materiaali voi aiheuttaa nauru kohtauksen tais sitten kiukun purkauksen Sen voin vielä lisätä että kyseisen pitkäkaton kunto oli valmis paaliin mutta sain "pelastettua" jotain http://koti.mbnet.fi/mietmi/Markku/index.html Piti pikkasen harrastella.
     
  4. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    vuodet menee nopeesti lähenee viittä toista vuotta kun ostin öldsin siinä sivussa on ollu uudempaa ja vanhempaa sedania picuppia farkkua mutta yhä tuo sama öldsin stw löytyy on tää kumma perkeleen sairaus hoitoon ei pahemmin lääkettä löydy mutta on niitä vakavampiakin sairauksia tai ainakin toivon uskovani niin.
     
  5. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Niinku Saabismi.
     
  6. RockAnA

    RockAnA 2nd gear

    Jumantsuka että on hieno!! Pitää näyttää tuolle meijän pienelle moottoripäälle huomenna. Saattaa muuttua uskomus siitä että "Martti" on paras ;)
     
  7. weard_racing

    weard_racing 1st gear

    Juurikin se sama raato.. Tosin nyt on jo pelastettu sieltä shellin pihasta.
    Kori lähtee paaliin ja kone/vaihdelaatikko pistä nostaa ensi vklp ylös jos aika vaan riittää.
    Siitä muuten saa ostaa hyvin halvalla osia jos tulee haminaan ite purkamaan ne.. muuten "täydellinen" mut kone ja loota tosiaan jää mulle. Ja siis se on lintta joten ei tosiaan mikään helmi.. Mutta osat on halpoja
     
  8. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Kiitos :wink: Menihän siinä vajaa pari viikkoa kun kasasin Markun joten taas kerran harrastus kannatti jos sai jonkun hymyilemään :)
     
  9. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    oisko kellää ylimääräsiä -84 chevy caprice classic stw:n käypäsiä ( karvalakkimalli) sivupeilejä. kyselen jo etukäteen jos omista varastoista ei löydykään viikonlopun aikana.
     
  10. Make.Stw

    Make.Stw 2nd gear

    Mulla on ollut Taurus farmari. Hiljainen, mukava ajaa ja melko pirteä sekä taloudellinen menijä 3.8 litraisella koneella. Tarkenee myös pakkasella. Tyyppivikana on kansipahvien kärvähtäminen varsinkin tuossa isommassa koneessa. Jälkituontina on tullut myös 3.0 farmareita. Sitä en tiedä, että löytyykö Suomesta yhtään Yamahan moniventtiilikuutosella olevia farmareita. Kaverilla oli sellainen sedan ja omien sanojensa mukaan oli hyvä ja lämmin peli. Maahantuoja toi tietääkseni vain isommalla V6:lla. -90 tuli vakiona kuljettajan turvatyyny ja alusta asti, eli vuodesta -86, on Tauruksissa ABS jarrut. Mercury käytännössä sama peli. Olen kuullut, että olisivat paremmin varusteltuja, mutta mun vm.-90 Tauruksesta löytyi: Kulj. turvatyyny, lukkiutumattomat jarrut, digitaalinen mittaristo, ajotietokone, keskuslukitus, sähköpenkit, sähköikkunat, ilmastointi, sähköantenni, kuskille 2 aurinkolippaa ja muuta pientä kivaa. Jos Hyväkuntoisen ja siistin löytäisin niin voisin edelleenkin sellaisen itselleni ostaa. Uusi korisessa, joka tuli -96, on vielä enemmän varusteita. Sähköllä säädettävät polkimet ym., mutta mulla ei sellaisesta kokemusta.
     
  11. ilu

    ilu 1st gear

    Noni meni sitten lintasta vilkkurele rikki, tikuttaa hetken ja jää sen jälkeen jatkuvasti palamaan, on siis jälleen kikka kolmosen vuoro :D

    Älä siis missään tapauksessa tee näin kotona, vilkkurele näytti olevan alkuperäinen AC logolla, siis pihdeillä purkki auki ja sehän oli sisältä kuin uusi vain kärjet huonossa hapessa, ei muuta kuin 1000 vesipaperista taitoin kuvan mukaisen kaksipuoleisen liuskan ja sillä pyyhkäsin kärjet puhtaaksi ja kiiltäväksi, vielä paineilmalla hiontapölyt pois ja purkki kasaan, helppo on reuna taivutella auki ja kiinni kun on niin ohkasta ja pehmeetä alumiinia.
    Ja ihme tapahtui rele toimii jälleen vaikka en osaa mitään, todennäköisesti saattaa tikuttaa seuraavat 31 vuotta.

    Tulihan siinä taas säästettyä monta senttiä kun ei uutta tarvinut ostaa, kyllä täytyy sanoa että lintta rulez :D

    http://aijaa.com/aUrqd7
     
  12. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    On tarkan markan touhua, mitä noi tarvikereleet maksaa vitosen luokkaa...mutta eihän ne kestä kovin hyvin jos noihin orggisosiin...ennen "Heche en Mexico" -touhua.
     
  13. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    joo, kädettömät ostaa uuden ja kädelliset korjaa vanhan.
    eikä vedetä herneitä nenään :)
     
  14. ilu

    ilu 1st gear

    Nimenomaan nyt pussihousutkin tykkää kun tuli alkuperäinen korjattua, eikä heitettyä roskiin, Mexico kurasta on jo niin hyviä kokemuksia et parempi vaan korjata alkuperäsiä niin kauan kuin pystyy.
    On muuten takaiskaritkin vielä alkuperäiset, ajettu jo mittari ympäri ainakin kerran ja edelleen iskaritestissä tasaiset lukemat, kun taas uusissa Mexico iskareissa on heittoa jo uutena.
    Hemmetin hyvältä toi konepellin erikoismaalaus näyttää vaan tossa kuvassa :D
     
  15. DD6

    DD6 Gearhead

    Chevrolet, Pontiac, Oldsmobile, näitä on näkynyt henkilömalleina myynnissä, Chevyjä luonnollisesti eniten.
    Mites nuo Buickit? Oliko niiden hintataso sen verran reippaampi, ettei niitä henkilöautoiksi tänne siunaantunut? Onko tiedossa yhtään elossa olevaa 80-lukulaista?
     
  16. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Sedaneita on tullut jonkin verran vastaan, mutta farkkuja en muista nähneeni. Tuollainen olisi ollut kyllä hieno raatokyyti 80-luvulla.
     
  17. Substitute

    Substitute Gearhead

    Tiedossa on yksi harvinainen, muistaakseni 84 Buick LeSabre 84 2D malli. Olen siihen kaverille swapannut piilofarkusta Chevyn 305:n ja th700R4:n. Huollettu mekaaninen Q-jet kaasari sähköryypyllä, alipainetoiminen HEI-jakaja, hyvät ja alkuperäiset apulaitteet, uudet peltisarjat, uudet tuplaputket 3" rst äänenaimentilimille saakka ja sen jälkeen 2,5" sinkityt taakse ja kääntö nätisti ylhäältä puskurin alle (ei ole kottikärryn aisat), ruostuneet jarruputket korjattu. Mukaan tulee uudet etujouset kun ne alkuperäiset kutoskoneen jouset ei kanna tuota sbc:tä.
    Ajokunnossa, sisältä kaipaa siistimisen kun on seisonut, samaten kaipaa maalauksen, vinyylikatto irrotettu (ei edes ruostetta alla). Alustassa ei ole ruostetta eikä hitsauskorjauksia, muistaakseni seisomisen aikana on takapyöränkaariin kromilistan alle ilmaantunut kupruja.

    Hinta alle 3000€, ja on ilmeisesti neuvoteltavissa. Myydään siksi, että omistaja kyllästyi harrastamiseen. Ostasin itse, mutta kun on liikaa kalustoa.
    Kuva ei ole ko. autosta, mutta malli on sama.
    [​IMG]

    Olisi kyllä hienoa jos tälle löytyisi joku joka arvostaa tyyliä ja laatua. Mulla olisi lisäksi ylimääräisenä '80 Electra Limited, jossa erinomainen Buickin 350+th400 -tekniikka vaikka tuohon autoon jos tuo 305 tökkii ajatuksena vastaan. Olen sillä ajellut vuosi sitten pitkänmatkan työajoa, kulutuskin on kohtuullinen.
     
  18. DD6

    DD6 Gearhead

    Juutuubista kun videoita katselin Buickeista, tuli vastaan tuollaisen kylmäkäynnistyspätkiä. Hienosti starttasi :)
    Olisi kyllä erilainen, ja kelpaisi.

    Farkkuja on nihkeästi. Oman pakun pajoitus alkaa perjantaina, kait siinä on taas hetkeksi GM:ää omiin tarpeisiin. Silti, se 80-lätkä kummasti muistuttaa aina olemassaolostaan.
     
  19. Kuokkanen

    Kuokkanen 3rd gear

    Moi. Löytyykö jollain myytäväksi 307 (-83) Oldsin pelkääjän puoleista ilmaputkea (se kanteen kiinnitetty) ?

    Osoittautui tuo Check Valven vaihto aika vaativaksi hommaksi. Olen pitänyt itseäni taitavana irroittelemaan jumiutuneita osia toisistaan, mutta nyt onnistuin rikkomaan ilmaputken ja se täytyy vaihtaa. Soittelin US-Partsiin, mutta sieltä ei sitä saa.

    Olen nyt ajellut ensimmäisellä Custom Cruiserillani lähes kaikki ajot viime talvesta lähtien, yli tuhat kilometriä viikottain. Täytyy sanoa, että en ollut koskaan aiemmin tajunnut miten mukava isolla farmarilla on ajella. Jotkut saattaa muistaa tämän auton, jota Helsinkiläinen autoliike kauppasi talvella. Autolla oli ollut Suomessa vain yksi omistaja, nyt jo vanhempi herrasmies. Muistaakseni kirjoitin tänne joskus kaupanteon jälkeen, mutta hukkasin aiemman nimimerkin. Auton mukana tuli huoltokirja, johon oli liikuttavan tarkasti merkitty "etupään rasvaus" tyyppiset jutut ja muut. Auto on toiminut hyvin, olen tehnyt pientä käyttökunnostusta luotettavuuden varmistamiseksi, ettei kosahda työmatkoilla. Löysin kaasariin korjaussarjan huutonetistä ja asensin sen. Täytyy sanoa, että suosittelen. Autosta tuli vääntävämpi ja huomattavasti pirteämpi. Ruostetta korissa oli jonkun verran enemmän, kuin mitä autokaupassa innostukseltani huomasin, mutta ajoautoksi tämän tietty ostin.

    Nyt olen kahden vaiheilla, laitanko kuitenkin myyntiin. Pihassa on ikuisuuden kestänyt vaniprojekti, joka alkaa olla siinä välivaiheessa, että sillä voisi pitkästä aikaa ajella. Jos Oldsin saisi myytyä, saisin niillä rahoilla vanin liikenteeseen. Hinnathan näillä farkuilla on nyt tosi pieniä, eikä kauppa taida käydä kovin vilkkaasti. Toisaalta talvi painaa päälle ja Olds on ollut käsittämättömän lämmin talviauto, vanissa ei taida olla edes ovien tiivisteitä. No, korjataan nyt tämä vika ensin, kunhan sen osan löytää. Saa laittaa myös vinkkejä, jos jostain kannattaisi koneen ilmaputkea kysellä.
     
  20. DD6

    DD6 Gearhead

    Tere,

    uusin omaan Buickiini molemmat putket. Kuskin puoli löytyy nippeli-Tepolta, mutta vänkärin putken tilasin Rockautosta.
    [​IMG]

    Jos tilaa pikana, tulee alta viikossa, maksaa jtn. 40-50 €.
     

Kerro tästä muillekin!