Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    307 mullakin on tuossa.Ei tuohon kai ensihätään tarttis kuin a5 kannet ja jonkin muun kuin saastenokkakepin niin pitäisi tehoa tulla ulos paremmin.Nyt on ainoa ns. viritys tuossa mun vehkeessä q-jetin täysin toisioilmaläpät avaava versio rikkaammilla toisioneuloilla.Ei tuollakaan kyllä tientukkona tartte olla jos ei huvita.
     
  2. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Aloittaa kannattaa aina siitä mikä näissä eniten ahistaa, eli peränvälitys. Th2004r sietää vaikka 3:43 jne eikä kierrokset silti ole matkassa turhan korkealla.
     
  3. Ville.

    Ville. 2nd gear

    Mitäs sillä tonnin budjetilla sais irti 305 padasta?
     
  4. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Nokkakepin ja peltisarjat kun lykkäät ja huolellisesti siistit kanavat niin 200 hevosta voi hyvinkin olla lähellä.Q-jetistä ja tietsikkajakajasta en itse näkisi suurta tarvetta hankkiutua eroon,jos ei kierroskonetta aio tehdä.Tuolla reseptillä jäänee rahaa myös janojuomaan kansien vingutuksen ajaksi.

    Toisaalta tuo mainittu perävälityksen vaihtokin on hyvä konsti käytännön voiman lisäämiseen.
     
  5. Ville.

    Ville. 2nd gear

    Kanavien vinguttamisesta ei ole kokemusta niin pitäisikö ostaa varmuuden vuoksi jotkut aftermarket kannet? Tai sitten semmoiset vorteccilaiset?

    Peltisarjat varmasti laitetaan jossain välissä ja tuo sähkökaasarikin vaihdetaan saastelaitteiden poistamisen takia.
    Tai luulen ainakin ettei se toimi kunnolla enään jos saastelaitteet poistaa.
     
  6. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    No,ilmapumpun ja katin heivaamisen vuoksi niitä ei tarvitse hylätä,toimii loistavasti ilmankin,egr:rää ei mun mielestä kannatakaan hukata kun sitä hyödynnetään nakutuksenestoon.Tuosta oli jossainpäin tätä threadia luetteloinut joku että mitkä kaikki jutut on tarpeen ccc-systeemin toiminnan kannalta.Mutta jos vaihdat pois sähkökaasarin niin tarvitset myös alipainejakajan.
     
  7. fisu

    fisu Gearhead

    500cfm edelbrock+jakaja+shortysarjat+aluimari, ite silitin kannet ja venat.
    Vakionokka sekä välitys mut silti oli oikeinkin mainio kampe Hyvinkään vauhtipuistoon kesällä sekä talvella...
    Rahelia tais mennä apaut 800€ ja tunteja riittävästi mut hauskaa oli 8)

    http://www.uutisvuoksi.fi/Uutiset/2009/ ... 6704188/17
     
  8. NUS-50

    NUS-50 Gearhead

    mä en kyllä millään usko, että piilofarkku 305 moottorilla jollain ihan pikkuvirillä kulkee sen 240km/h.
    tai no v70 volvojakin on monenlaisia tietysti.
     
  9. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    annoin capricen pyöriä tunnin pitkästä aikaa. piti laittaa reilun puolentunnin kohal mankka soimaan ku meinasin nukahtaa kuskinpenkille ( halvat on huvit fiilistellä pihamaalla). ukko yritti puhua järkeä etten katsastas autoa enne ens syksyä ku kouluaki viel jäljel ja ens kesänä remppaa.
     
  10. DD6

    DD6 Gearhead

  11. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Mutta mitä iloa siitä on ilman leimaa?Tietysti toi fiilistely mutta kyllä siitä tien päällä saa enemmän irti.Ja tuota fiilistelyä harrastin talvella itekin,kun tuli päätettyä että en tuota enää suolaa.kyllähän se vähän sellaista kärvistelyä välillä oli mutta ehkä palkitaan vähempänä ruosteena 8)
     
  12. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Tuo jos joku olisi syytä ottaa talteen ennen kuin sille käy niinkuin tuon värisille niin monesti käy.Tuossa on kuitenkin kymppitonnin edestä pehmustetta enemmän lankkupenkkiin nähden :odroll:
     
  13. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    pitkästä aikaa saa istua ratin takana, kuunnella rokkia ja nostattaa vitutuskäyrää ku joutuu ajaa corollalla. sitäpaitsi talvirenkaat alla.
     
  14. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    mä en kyllä millään usko, että piilofarkku 305 moottorilla jollain ihan pikkuvirillä kulkee sen 240km/h.
    tai no v70 volvojakin on monenlaisia tietysti.[/quote]




    tosta muistu mieleen yks mobilisti lehti jossa oli aika hyvä juttu piilo jameksen nopeus kokeilusta, eli tarina alkoi jotenkin näin ollaan jossakin helsingin kerrostalo alueella ja tämä auto on joku 80 luvun gm stw en muista merkkiä, jotain parkki paikka virityksiä siihen oli tehty ei mitään suurta kummiskaan, no tämän naapuri oli saksasta hakenut jonkun urheilu auton oliskohan ollut joku bmw no kummiskin joka tapauksessa jonkun kova kulkusen auton, tämä stw:een omistaja oli tälle bmw kuskille sitten ehdottanut että lähdetään kokeilemaan kuinka kovaa tuo varmari kulkee kun ei oma mittari siinä toimi, no sitä oltiin menty sitten moottoritielle kokeilemaan ensin oli ajettu vierekkäin kunnes jossakin vaiheessa oli bemari alkanut jäämään ja nopeus jäi sevittämättä :lol: tuo tarina on ainakin 6-10 vuotta vanhasta lehdestä ei pysty muistaan.jos löytyy tarinan henkilö niin kertokoon sen oikein :lol:
     
  15. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Eipä ainakaan tuon buikin mittarista ole apua tuommoisiin kokeiluihin vaikka toimiikin,loppuu lukemat 85mph kohtaan.Mutta voipahan rehellisesti sanoa tuon kulkevan mittarin tappiin asti :D
    Pitäis vaivautua laskemaan teoreettinen nopeus vaikka 4000 rpm kierrosnopeudelle niin sais pohjaa tuolle jutulle.välityksethän on näissä vakiona aika pitkät kyllä.

    Pp,eihän ne talvirenkaat estä katsastusta.
     
  16. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Mulla taas vaikka mittari loppuu 85mph niin auto ei kulje kuin 80mph vaikka kuinka kovaa ajais :D
    Onkohan tämä jonkuin luokan harvinaisuus kun se tappi mikä pitäis olla ilmeisesti 0mph kohdalla on tossa 80mph kohdal, eli peruuttaessa neula katoaa näkyvistä.
     
  17. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Se on sitten hieman erilainen mittari.Tuosta mikä mulla on,ei neula pääse minnekään katoamaan,tulee toinen tappi nollan kohdalla vastaan.Kyseessä siis pyöreä mittari.
     
  18. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Juu kävin oikeen kuvan ottamassa, siinä se tappi näkyy ja aivan kuin noi 0 puolella olevat kaksi valkoista viivan pätkää tarkoittaisivat tuotantolinjan tapin asentajalle et laita se tappi tähän, mut tapin asentaja on laittanut piruuttaan väärälle puolelle ? Mites muilla chevyn omistajilla on tapit mittarissa ? :D

    http://aijaa.com/rrxx7T
     
  19. tahvo-

    tahvo- 3rd gear

    Noh niin. Aamulla ajelin buikilla töistä kotiin. Laitoin puhaltimen päälle ja hieman lämpimälle -> puhalsi kaikki lasit semmoseen huuruun ettei pihalle näkyny mitään ja kabiiniin puski semmosta miedosti pakokaasun tuoksuista usvaa, ettei sieläkään kohta nähäny mittään :D

    Lienee lämppärin kenno paskana?! Onko millanen operaatio tuon vaihto? Auto -85 piilofarmi buick.
     
  20. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    puhaltimen moottori irti ja purat kaikki ruuvit pois mitä siitä muovikaukalosta löydät. tuulilasin ja muovipöntön välissä on yleensä massan tms alla ne kaikkein isoimmat ruuvit piilossa. pönttö menee helposti hajalle jos käyttää väkivaltaa eli raavi puukolla kaikki massa ja muu liisteri pois. aikaa menee ehkä tunti tai pari. tai jos ilmastointi on poistettu niin pistä vesi kiertämään ilmastoinnin kennossa
     

Kerro tästä muillekin!