Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    kiitoksia tähän mennessä tulleisiin vastauksiin, joutuu ropaamaan ulkona ni joutuu jättämään huomiselle tuo katselu/säädöt.
     
  2. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear


    Mulla olisi Ponchofarkun takavalot Hyllyssä.. Vuosimallista ei ole hajuakaan, mutta 1977-90 koppaisesta on.
     
  3. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    oon ollu siinä uskossa että kopassa oleva reikä on sama 77-90 oli merkki tai malli mikä hyvänsä :-? noh jokatapauksessa mulla olis taas '89 chevyn takavalot hyllyssä 8)
     
  4. Ville.

    Ville. 2nd gear

    Onkos tossa ryypyssä joku anturi mikä kertoo millon sitä tarviaa ja millon ei?
    Mulla toimii kyllä nollan tienoilla ryyppy mutta jos siitä lämpenee niin saa polkimella pitää hetken käynnissä.
     
  5. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    No se ryypyn bimetalli jousihan on se anturi, mitä kylmempi se on niin sen tiukemmalle vääntää ryypynläpän, sitä bimetalli jousta sit lämmitetään koneen käydessä jatkuvasti joko sähköllä tai pakokaasuista otetulla kuumalla ilmalla.
    Jos tuntuu et käy huonosti liian rikkaan seoksen takia niin käännä alipainekellon ruuvi niin et läppä aukeaa vähän enemmän tai jos liian laihalla niin sit toiseen suuntaan et läppä jää enemmän kiinni.
    Jos taas liian vähän ryyppy päällä tyhjäkäyntiä niin lisäät sieltä alhaalla olevasta ruuvista.
    Ja sitä ryypyn koppaa kääntämällä pääset vaikuttamaan kans asiaan miten hörähtää kylmänä käyntiin, sitten on nää kaikki kolme säätöä kohdallaan kun yhden kerran polkasee kaasun pohjaan ja sarttaa ilman kaasuun koskemista, kone jää käyntiin ja saman tien voi lähteä ajamaan ilman temppuja :D
     
  6. artz

    artz Gearhead

    Jos hakee täydellistä käynnistyvyyttä, niin kesällä ja talvella pitäisi se jousi kääntää aina eri asentoon. Eli talvella ryyppy pidempään päällä kuin kesällä.
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Säätää hyväksi talvella jos sillon ajaa ja kesäksi ruuvaa läpät irti tangosta...
     
  8. ktech

    ktech 3rd gear

    jos vuodenaikojen mukaan tarttee säädellä niin sitten se jousi on kuoleentunut tai lämmitys ei toimi jolloin palautus ei toimi. uusi jousikela maksaa n.30e vähän versiosta riippuen.
     
  9. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Joo kyllä se samoilla säädöillä toimii kesät talvet kun on kaikki kunnossa.
     
  10. artz

    artz Gearhead

    Toimii samoilla säädöillä kesällä kun talvella, MUTTA kyllä sillä polttoainetalouteen ja käynnistyvyyteen on vaikutusta. Se, että sitä ei välttämättä tarvitse säätää ja auto lähtee käymään ilman säätöjä ei tarkoita että säädöt olisi kohdillaan (pilk. nus). Ja kyllä joissain ohjekirjasissa ihan neuvotaan laittamaan eri asentoon vuodenaikojen mukaan. Nämä siis ainakin mekaanisiin kaasareihin. Sähköisistä en juuri tiedä mitä kaikkea niissä on sähköllä ja antureilla toteutettu kun ei ole omistuksessa (vielä) ollut.

    Toimintavarmuudelta paras on manuaaliryyppy. Ei tarvi ihmetellä toimintaa ja saa heti pois päältä kun pääsee liikkeelle. Mukavuudenhaluisille tosin automaattinen parempi.
     
  11. jake81

    jake81 Gearhead

    No perkele kun olis tiennyt. Mä tarvisin kaikki ovet ja ehkä takaluukun.
     
  12. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    mulla olis hyvä takaluukku ja jotain oviakin
     
  13. jake81

    jake81 Gearhead

    Okei. Missäs päin suomea ja kuinka hurjia pyydät?
     
  14. Hai

    Hai Double Gearhead

    Myös Vantaalla olis hyvä takaluukku tarjolla. Kotoisin 1989 harmaasta Capricesta. Voidaan ottaa Tampereelle swappiin mukaan. 50€
    Hai
    050 4392070
     
  15. Steve McQueen

    Steve McQueen 3rd gear

    Vastauksena otsikon kysymykseen:
    Mulla on Rambler American -61 STW 2-ovinen jemmassa tallissa,
    odottelee uutta tulemistaan liikenteeseen.
    Onko näitä muita tiedossa?
    Tartten tähän konepellin, etulokkarit ja kuskin oven, sopii siis vm. 61-63 osat.
    Saa tarjota 0500-318509 tai YV
     
  16. hevimies

    hevimies Gearhead

    Konepelti vois olla aika kova sana kun ei alkuperästä viittis leikellä jos vaan asevelihintaan onäis tarjolla?
     
  17. makkepuu

    makkepuu Gearhead

  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eikö ennen paaliin laittamista vois antaa ilmaseksi osia jos ei ole enää muuta vaihtoehtoa? Vai maksaako romu-ukko vielä raadosta jotain tänäpäivänä?
     
  19. jorkki107

    jorkki107 Gearhead

    eipä ne ihmeitä maksa,mutta ilmaiseksi antaminen ei ainakaan miuta nappaa.pura irti ,säilö johonkin ja sitten se paska pitäis viellä lähettää :poff: jos en saa muutamaa kolikkoa/seteliä vaivan palkkaa,ni menköö romuiksi.

    ja nykypäivänä esim priimasta vanin lukkoakselita(täydellisestä) ei saa edes 50e :rotfl: kaipa senkin voi napata joukkueen romun keräykseen??
     
  20. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Priima astron taka-akseli vm.90 abseilla kelpaisi 50:llä vaikka 70:lläkin.
     

Kerro tästä muillekin!