Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Buickin manuaalissa puhutaan kattoluukusta, onko kellään sellaista?
     
  2. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Mulla on farkussa tälläinen tappi joka pysäyttää nopeusmittarin neulan 130km/h kohdalle, onks tää joku lisävaruste :D

    http://aijaa.com/rrxx7T

    Mut tänään kävin hakemassa pakokaasutodistuksen katsastusta varten, eihän näin hyviä lukemia voi saada Edelbrock kaasarilla ja alipaine jakajalla, lisäksi ne kaikki saastelaitteet on ammuttu sinne kuuhun :D

    CO 1.27
    HC 107
    O2 1.3
    lambda 1.019
     
  3. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    ostin kaverilta '89 kapraissin missä myös otteessa ja ovessa tarra josta starcraftia mainostettiin. mitään ihmeellistä en siinä kyllä huomannu kuin twilight sentinelin. lisäksi takaoven ja peräosaston sivulasin välillä ei ollut sitä isoa listaa vaan kaprise-logo.

    tuo customruiseri oli mulla 2006 ja se pääty vaihtokaupan yhteydessä leningrad automobileen ja siellä se hävisi rekisteristä. joku varmaan otti tekniikan talteen ja loppu auto paaliin vaikka se oli aivan hemmetin siisti. tosiaan siinä oli alkuperäinen diesel, kaikki mittarit, tailgate array-valo, bensavalo summerilla, cruise, ilmastointi, leveä sohva 6way sähköillä, vihertävät lasit sähköillä, valaistu meikkipeili himmentimellä, keskuslukko. no ei mitään sillai ihmeellistä mutta se oli '79 jolloin varmaan mikään noista ei ollu vakiovaruste. buickeissa on samaa extraa cadillacien kanssa kuten juuri tuo tasonsäätö, mulla se käkkylässä jopa toimii
     
  4. Big_Easy

    Big_Easy 1st gear

    Mulla on Buickissa kattoluukku. Oman käsityksen mukaan ne olis diilereiden lisäämiä, eli ei siis jo tehtaalla puhkottuja. :odroll: Onhan se ihan hieno kapistus, tummennettua lasia, toimii sähköllä, sisäpuolella sellanen käsin liikuteltava pahvinen peitelevy ja tottakai vuotaa ku seula. :x Oon jo teipannut sen jessellä umpeen mutta silti on kattoverhoilu aina läpimärkä, onkohan se sittenkin tuulilasi joka falskaa?
     
  5. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    Joo tää jää kohta seisomaan talveks mut kiitti noista vastauksista tein
    "väliaikasen ryypynpoisto vaijerin". Nyt viikon jo toiminu kunnolla tai niin kunnolla kun se nyt voi toimia.
     
  6. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    koko kesän cadillacissa ryyppy ollu poistettuna nippusiteellä. nyt syksyn ja viileiden tullessa piti asialle jotain vihdoin tehdä. rostoffia ja hhs2000 suihkutellen jokaiseen paikkaan mikä liikkui sai ryypyn henkiin. ongelma siinä oli että läppä kyllä pelasi kuin pitääkin mutta se tyhjäkäyntipiirin vaihto-tappi ei pudonnu niinku piti ja silloin ei toisiokurkutkaan aukea.
     
  7. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Mulla oli -85 electrassa kattoluukku.
     
  8. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Hyvin vähän on tullu tänne kirjoteltua, ehkä johtuu siitä ku vikoja ei ole tänä vuonna tullut yhtään uusia ja muutenkin toiminta on todella varmaa.
    Öljynsyönti on jo todellä vähäistä, eli se idea toimi vaihtaa se perus 10w30 mineraali pois ja teboilin goldia tilalle.

    Vaihdelaatikko on ainoo letdown, ei auta pahemmin säädellä kun ei se tiputa pienemmälle sitten millään(th2004r)
     
  9. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    vähiin käy stw:eet joissa on tuo alku peräinen kattoluukku mutta kyllä niitäkin on.vois ittellekkin kelvata luukku mekanismeineen.
     
  10. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Se alkaa olemaan buikilla talviunet lähellä taas, tuli ostettua ruotsinrauta talvipeliksi.
     
  11. DD6

    DD6 Gearhead

    Parin kuukauden Kiinan-rupeaman jälkeen oli kiva hypätä Buickin penkille, mukavaa kyytiä. Onneksi oli veljpoeka ajellut mittarin ympäri,niin ei paikat jämähdä.

    Ensi viikolla sitten talviteloille ja suunnittelemaan ensi kevään parannuksia.
     
  12. DD6

    DD6 Gearhead

    Jaha sitte. Ikkunat sitten kovasti huurussa, ei meinaa edes hinkkaamalla aueta.Hiukan tuoksahtaa konetilalle tuo lämmin ilma, joten taisi sitten lämppärin kenno mennä? On tuo kyllä vettä lattialle tiivisteen mutkastakin vuotanut, mutta taisi mennä vaihtohommiksi.
     
  13. ktech

    ktech 3rd gear

    ai onks -59 buickia tehty farkkunakin?? ompa hävyttömän hieno auto. tota ei sitte saa maalata.
     
  14. Kerrankin löyty aidosti iso farkku - 50 Buick hearse !

    Jos joku tarttee hyvää ja ruosteetonta takaluukkua lankkukylki farkkuun niin olis jouten kaikkine laseineen päivineen. h 80€
     
  15. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Mikäköhän on loppupelissa turbiinilukon vaikutus kulutuksen pienentäjänä, kun kesä lämpöisellä kelillä oli matkakulutus turbiinilukko päällä 10,5 L/100km ja tänä viikonloppuna syys kylmällä tuli ajettua taas pelkkää matka-ajoa niin nyt oli turbiinilukko pois päältä koko reissun ja kulutus 11 L/100km, ei kovin kummoista eroa kun vois kuvitella et kylmempi keli jo nostais kulutusta...
     
  16. BRC1

    BRC1 Gearhead

  17. saresks

    saresks Gearhead

    Jollain 2,73:1 perävällärillä ja vakio korkeilla renkailla turbiini toimii pakunopeuksilla stallin alapuolella ja luistaa pintakaasullakin vähintään jotain 10%. Oletetaan vielä, että se luistoon ja siis lämmöntuottoon hukkuva 10% on suoraan 10% pois koneen senhetkisestä tuotosta. Jos ei oteta huomioon ominaiskulutuskäyrän (kierrosnopeuden, kuormituksen ja BSFC:n suhde) mahdollisia vaikutuksia, kulutus lisääntyisi siis 10% lukko poiskytkettynä.

    Kasarifarkuissa on ainakin alkuperäisenä thermac -järjestelmä, joka pitää imuilman lämpötilan vakiona about 25 asteessa C. Paitsi WOTissa.

    Ilmastoinnin kompura voi mun kokemuksen mukaan aiheuttaa 0,2-0,4 l/100km?
     
  18. DX

    DX Double Gearhead

    itellä oli just samanlainen hetken aikaa, lootavikaisena ostin, pistin toosan kuntoon ja pistin myyntiin, meni melkein heti joten en ehtinyt koslasta ite puolta tankkia enempää naatiskella.

    200tkm sillä oli ajettu ja kötösteltyä kovapenkkiä ja takaovien piiloruostumista lukuunottamatta oli melkeen kuin just pakasta vedetty,
    jonnekin ukiin sen muistaakseni myin vajaa 10 vuotta sitten,
    missähän lienee nykyjään.
     
  19. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Joo no mullahan on tossa ilmanputsarinakin kromattu malli eli ei mitään imuilman lämmityksiä, oli lauantai aamuna ihan pari astetta vaan plussan puolella ja armoton sumu eli kosteutta ilmassa, silti ei mitään jäätymisongelmaa edelbrokilla vaikka 150km tuli lasetettua yhtäsoittoa.
    Täytyy tässä vielä ainakin enskesään asti näitä kulutuksia mitata ja tehdä vielä säätöjä, oon pienentäny vielä alipaine-ennakkoa ottaa maksimissaan nyt 16 astetta kun tuntu 60km/h nopeudessa sellasta tosi pientä nykytystä niin hävis kun ennakkoa vähenti et olisko vähän potkinu takas, ei toi ennakon vähennys ainakaan kulutuksessa ole huonompaan päin mennyt.
    Oli ennen matka-ajoja pelkkää lyhyttä ajoa ja kylmäkäynnistyksiä niin kulutus pomppas jo 18,3 L/100km yhdellä tankkaus välillä.
     

Kerro tästä muillekin!