Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    ny lämpiää. tarkenee jo nahkatakki päällä ajella.
     
  2. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    Jäänestoaineen käyttö alotettu . Varotettu paikallista at-osaa et osävat varautua pitää hyllyntäynnä.:eek:
     
  3. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    En ole tota tarttenu tenubensan myynnin alettua, 98kin sisältää sen verran tenua että ei pitäis ihan helpolla jäätyä kaasarin.
     
  4. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    Sit on jotai häikkää mun kaasaris.
     
  5. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    Joroinen-Kuopio väli 4 kertaa jääti. onks kaasareis eroja, meinaan auttasko vaihto vai kokeilisko jotai muuta.
     
  6. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Toimiiko imuilman esilämmitys niiku alkujaan on tarkoitettu?
     
  7. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    En tiedä niin jäätämisherkkyyden suhteen mutta juuri kunnostettu vs. 4 vuotta sitten kunnostettu niin ajo-ominaisuuksissa oli melkonen ero etenkin osakaasu alueella. Paljon enemmän sai polkea tota aiemmin kunnostettua mäkiin ja ohituksiin, vetoa tuli vasta toisiokurkkujen mukaan tullessa.

    Ei ole mullakaan esilämmitys käytössä, pääasiassa kuitenkin kesäpeli joskin nyt vielä ajossa.
     
  8. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Tai siis kunnostin noi 2 qjettiä samoihin aikoihin mutta toinen on ollu hyllyllä sen neljä vuotta.
     
  9. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Joo täällä kans ilman imuilman lämmitystä ympäri vuoden ja pisin yhtäjaksoinen ajo ollut pakkasessa 170km eikä mitään jäätymistä edelbrock ja E10
     
  10. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    Ukon mukaan ei oo imuilman esilämmitystä. . Edelbrockin kaasari. Ihmetyttää ku edellisel kaasaril toimi moitteetta. Tälläki toiminu muute mut viime talvena alko nää ongelmat. En tiedä liittyykö kaasariin millää mut edellisel ei mitää ongelmaa ees kovil pakkasil käynnistämises,nykysi saa jo lämmitellä muutamas pakkasastees. Syksymmäl teki sitä et sai ajaa 20km ja varkauden pääs rampil meinas sammua ku kierrokset hävis.
     
  11. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Onks kaasaria purettu ja putsattu ? ne boost vetturit kun irrottaa niin siellä kaivon pohjalla voi pyöriä jotain kivaa rojua kun ollut ihan uusissakin koneistuslastuja.
     
  12. fennia

    fennia Gearhead

    Siis mikä siinä jäätyy? Kurkut umpeen vai? Vai loppuuko vain bensan tulo suuttimilta?
     
  13. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    Ei tietoo. Rupee röpeltää helvetisti ja ku sammuttaa auton vähäks aikaa ni toimii taas. kaipa tuo ukko paneutuu asiaan ku inspistä löytyy ( tai sit ei). Nää +mutama aste/-mutama aste pahimpia. Mahto ne varkaudes siwan pihalla ihmetellä ku kauhee pökellys ja auto sammu vinottain parkkipaikalle. Pisin matka tais olla 20km mitä päästiin putkeen eteenpäin. Onpahan aksöniä talvella.
     
  14. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    Viime talvena viritettii pahvi maskin ja syylärin välii.
     
  15. fennia

    fennia Gearhead

    Joskus on avonaisen putsarin kanssa jäätynyt kurkut umpeen. Tekee sitä juurikin nollakelillä kun ilmassa on kosteutta. Se kurkun kuristus kasvattaa virtausta ja jäähdyttää hetkellisesti ilman pakkasen puolelle ja ilman kosteus jäätyy kurkkuun. Se on helppo selvittää kun ottaa ilman suodattimen kopan auki koneen sammuttua ja katsoo ensiö kurkkuihin.
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Just nää +-muutama° on pahinpia kun keli on vielä kostea. Tohon kaasarin jäätymiseen ei se polttoaineen jäänesto oikein auta kun se on ilmassa oleva kosteus mikä tarttuu pakkasen puolella oleviin kurkkuihin kiinni. Ei sitä imusarjaa ihan turhaan lämmitetä pakokaasulla ja ympärivuotisessa käyttöhylsyssä siitä on pelkkää hyötyä.
     
  17. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Takerti sitten toisiot levälleen tossa eilen töistä tullessa. Vähän öljyä ja toimii taas. Oli vissiinki jääny turhan kuivaksi rempan jäljiltä.
     
  18. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Pohjanoteeraus oli aikoinaan LAINASSA oleva sukisuki samurai. Jääti kaasaria kesäkuussa n. +10 C tihkusateella. :eek: Vaiva korjaantui kun käänti mekaanisesti imuilman esilämmityksen päälle.
     
  19. jampero

    jampero 1st gear

    Tuli sitten hommattua tollanen lankku kylkinen Chevroletti vm87. Ensimmäinen auto mikä on kokonaisella moottorilla :) Kaikenlaisia vinkkejä otetaan vastaa millä sen saa pidettyäkin liikenteessä :( Ei ainakaan ekalla reissulla kuulunu mitään vanhan auton normaali äänistä poikkeevaa :)
     
  20. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Perus huollot, öljyt, tulpat ja suodattimet koneelle ja vaihteistolle ja niveliin rasvaa noin alkuun ja jatkossa säännöllisesti niin pienellä tuurilla saattaa olla varsin huoleton peli. Nämäkin on kuitenkin sen ikäisiä että kaikenlaisia lastentauteja alkaa ilmetä pikkuhiljaa :D
     

Kerro tästä muillekin!