Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Tuleeko muuten se "high blow" suoraan plussaan? Muistaakseni siinä oli erillinen piuha. En ole itse uskaltanut kytkeä sitä vielä mihinkään ettei käy *räps*. Kaiken muun sain toimimaan omasta jamesista.
     
  2. jampero

    jampero 1st gear

    Puhallin on aivan mykkä :) Ei puhu mitään milläkään nopeudella :( Ei auta ku aamulla alkaa ihmettelee
     
  3. jampero

    jampero 1st gear

    Tossa kävin ihmettelemässä autoparts.comin tarjontaa ja hetihän sieltä osu perämurikkaan lukko silmään :) Eli mistä tiedän minkälainen perä autossani on? Ja tosiaan yritän katsastaa mahdollisemman katu mukavaa, jos löytys :( Onko muuten minkälaisia kokemuksia kyseisestä firmasta?
     
  4. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Sama tilanne.. Tutkitaan kun taas joutaa auton luokse.
    Keskeneräinen projekti kun on kyseessä ja ulkosalla rassaa, niin ei passaa kiire olla.:mad:
    Kojetaulussa ei syttyny kuin jarrun ja öljynpaineen merkkivalot. ja toinen vilkun merkkivalo jäi palamaan kun viiksen sinne puolelle käänsi, mutta hätävilkut pelasi.
    Pientä sähköjen selvittelyä siis tiedossa. Parasta pakkasessa..

    Viikonlopun saldo projektin suhteen muuten oli, että Corveten pata heräsi pienen pyörittelyn jälkeen ja öljynpaineetkin nousi jo startilla. :cool:
    Nyt vaan laittamaan polttoainelinjat kuntoon, niin pääsee omalla tankilla koeajoja tekemään.:p ..on vielä neljän litran muovikannu konehuoneessa.

    Naapurit ei tullu vieläkään tekemään lähempää tuttavuttaa, vaikka putketonta konetta käyttelin jonkun aikaa.:(o_O Millähän niihin sais kontaktia..
     
  5. rb

    rb Double Gearhead

    Väärä kellonaika.

    Puolilta öin ja hetki rajoitinta vasten, niin taatusti joku rouva naapurissa päättää, että sen miehellä on sulle "just nyt" asiaa....
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  6. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Mulla noi vaivat on kategorisoitu sarakkeeseen "ominaisuudet". Orggismallin ryyppy menee päälle, kun kerran starttauksen yhteydessä polkaisee kaasua ja lähtee yleensä pois päältä noin puolen kilsan päässä uudelleen kaasua polkaistessa, tämä siis viileähkössä/kuivassa syys-aamussa, kun ei tarvii laseja putsailla. Ja kunnon polkaisu, ei sellaista isovarpaalla hivelyä, niinku näillä yleensä ajellaan. (koska kaasupolkimesa ei säädetä vauhtia vaan ääntä).

    Toisaalta noihin molempiin vaikuttaa pienet käyntihäiriöt. Tee kunnon perushuolto, uudet tulpat/muut tarpeet, oikeet öljyt, uudet putsarit.
     
  7. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Oisin kyllä oluen tarjonnu, jos ois tullu.:D
     
  8. jampero

    jampero 1st gear

    Toi on totta :) En oo millään muulla vehkeellä ajanu näin hiljaa ja rauhallisesti. Jostain syystä ei haittaa yhtään, että se ei jätä viivaa sataa metriä taakse :)
     
  9. jampero

    jampero 1st gear

    täällä on ennenkin ihmetelty pelkääjän puolen tulppien vaihtoa ja liityn heihin. Jumalavita mikä hässäkkä siinä on eessä :( Joku on joskus innostunu lisäämään hieman vaihteisto öljyä. Kylmänä jo yli maksimi rajan :mad: Väri oli öljyissä punanen, onko hyvä asia? Alkaa hippasen oleen jo kasassa näitä "ongelmakohtia" :)
     
  10. |Lake|

    |Lake| 3rd gear

    Se vaihteistoöljyn määrä voi olla kylmänä ihan mitä sattuu, se pitää tarkastaa lämpimänä moottori käynnissä ja vaihde P asennossa, auto mahdollisimman vaaterissa olevalla alustalla. Ja kannattaa käyttää kaikki vaihteet kerran läpi ennen kuin laittaa P:lle ja alkaa tarkastamaan öljynmäärää. Ja punainen on oikein hyvä väri laatikkoöljyissä :)
     
  11. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Jep!
    Ruskea tietää jo ongelmia..o_O
     
  12. Rockpatrol

    Rockpatrol 1st gear

    Muistaakseni helpoin tapa vaihtaa takimmaiset tulpat apukuskin puolelta, on pyöränkotelon kautta. Näin itte tuli joskus tehtyä ja hermoja säästyi :D
     
  13. jampero

    jampero 1st gear

    Sytytykseen liittyvät kilkkeet tilattu :) Puhalluksesta ei tietoakaan. Sulakkeet oli ok vielä kun sais ne jotenkin takasin ähellettyä. Tollanen jäähalli kokonen möhkäle ja ahtaampaan väliin on pitäny änkee sulakkeet :mad: Toivottavasti se päivä valkenee huomennakin. Mistähän sitte alkas kattelee kadonnutta puhallusta :(
     
  14. chevyartsi

    chevyartsi 3rd gear

    Vaihda hiilet puhallin moottoriin tai uusi se.vika korjaantuu.
     
  15. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Laita puhaltimen moottorin tilalle keinokuorma(polttimo) syttyykö kun laittaa virrat päälle ja puhallusta, tai sitten yleismittarilla mittaat tuleeko jännitettä.
     
  16. jariha

    jariha Double Gearhead

    alkuperäinen moottori kestänee sen 20v ja kiinalaiset puhaltimenmoottorit tuntuu kestävän sen kaksvuottao_O mut onhan se kyl nopee vaihtaa ja suht edullinenkin:)
     
  17. SARKERI-71

    SARKERI-71 Gearhead

    Muutama Jenkkifarmari

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
    leivonharri tykkää tästä.
  18. jampero

    jampero 1st gear

    Toi mintunvihree on makee :)
     
  19. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    On kyllä nopee ja helppo vaihtaa, jos kyseessä on ilmastoinnillinen auto. Jos kyseessä on ilman mitään varusteita tilattu (Suomi-)auto, vaaditaan hiukan enemmän sorminäppäryyttä ja aikaa.
     
  20. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Loppukesältä Porista, sattui sopivasti sattumalta kaksi puukylkistä peräkkäin
    [​IMG]
     
    leivonharri ja |Lake| tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!