Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. Holley

    Holley Gearhead

    Chevyssä oli tasapäämännät, mutta mielestäni silti se oli 10 pintaan se puristus, en muista muuta kuin palotilan koon enää. joka tapauksessa olen kasannut ja omistanut tasan 9-kieppeillä olevia virikoneita ja niille on kakku maistunut suhteessa ihan liikaa, vaikka autot painoivat 1300, 1500 ja 1730 kg. farmi kun on sen vajaa 2000 kg (paitsi fomoco olis vähän kevyempi) ja muutenkin sitä haluaisi vähän miettiä sen koneen speksejä, jos näkisin niin paljon vaivaa, että lähtisin konetta vaihtamaan! Samoin perävälitystä ja nokka-akseli-yhteyttä. Niissäkin on taustana omia tyhmiä valintoja.
     
  2. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Kyl sitä ruttua varmaan kertyy jos tasapäämännät jotka mahdollisesti ehkä tulee vielä dekkiin. No mutta oli miten oli :)
     
  3. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Kyselin jo toisella osiolla kattopahvin kannake klipsuja. Ei ole kukaan vastannut. Eli auto on Buick electra pitkäkatto josta takakaton verhoilu roikkuu. Meinasin ottaa kattopahvin irti niin eiköhän kaikki kolme klipsua jotka pitää sitä takaoven päällä olevaa pelti listaa kiinni napsahtivat rikki. Klipsu on sellainen T malli joka tökätään oviaukon yläosassa oleviin reikiin.
    Mistähän alkais metsästää uusia klipsuja?
     
  4. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

  5. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Joo plarasin ne klipsut läpi muttei ollut sopivan näköisiä :( .
     
  6. Rockpatrol

    Rockpatrol 1st gear

    Saako katalysaattorin poistaa jos on merkitty otteeseen? auto vm. 83 caprice.
     
  7. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Ei saa. Katin sisustasta ei ole toki mainintaa rekisteriotteessa ja jenkkien päästöt menee kyllä läpi ilman katin kennoa. En kuitenkaan suosittele poistaa.
     
  8. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Onko vielä se alkuperäinen hauleja sisältävä katti ? mulla oli sellainen omassa -81 korkki irti niin haulit valuu pihalle, mut otin kokonaan pois kun otteessa ei merkintää.
     
  9. Holley

    Holley Gearhead

    Olen tästä eri mieltä! Jos otteessa olisi lukenut "vähäpäästöinen" jossain vm. 1988, niin asia olisi eri, mutta '78-'86 on ihan yhteneväiset päästömääräykset ja auto menee ilman kattiakin niistä läpi, luki siinä otteessa se kattitarve tai ei. Siis isoissa kaupungeissa, maalaiskylien konttorit voivat olla luku sinänsä. Toki sen katin kuoret siinä saa olla ja jos oikein hifistelee, miksi ei oikeestaan uusisi koko kattiakin, niin maailmakin pelastuisi siinä sivussa?
     
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Kyllä se katin poisto on halvinta viritystä mitä vointehdä jos se katti on tukossa, mitä se yleensä on.

    Pois vaan sellanen jollei auto ole museopeli
     
  11. Bukero

    Bukero Gearhead

    kysymys STW:n takaluukusta/ovesta (85-86 buick electra) sivusaranoilla kääntyvä.
    eli onko näitä ollut lasikuituisia tehdasasenteisena vai onko joku suomistoliiton oma korroosion
    kestävä malli kyseessä.
     
  12. hevimies

    hevimies Gearhead

    ainakin customcruiserissa on lasikuitu takaluukku. vois hyvin olla buickissakin
     
  13. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mulla oli yks raato cc missä oli lasikuitua, toisissa taas on rautaa.

    Liekkö ollut joku lisävaruste alumiinisen nokkapellin kanssa.
     
  14. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    vm84 ja ylöspäin taka luukku muuttu kuituseen vai 83 no jokatapauksessa.
     
  15. Holley

    Holley Gearhead

    Ei se ihan 100% sääntö ole Buickeissa se luukku. Kaksi mallikappaletta mulla 1986 valmistettua 1987 vuosikertaa eikä kummassakaan ole ollut mitään kuituluukkua. Itse asiassa noin 15-20:ssa näkemässäni farmarissa missään en ole nähnyt kuituluukkua, Chevrolet, Olds, Pontiac, Buick... 1984-1990 vissiin jokainen niistä.
     
  16. ktech

    ktech 3rd gear

    Olisko se kuitunen luukku ollut varusteena USA:n itärannikolle myydyissä autoissa, siellä kun suola lentää talvisin. Sama kun jossain takapuskureissa on sisällä iso sinkkipala, toisissa ei.
     
  17. |Lake|

    |Lake| 3rd gear

    Ei minunkaan '85 ja '88 farmari Capriceissa kummassakaan ollut kuituluukkua takana.
    Sellainen kuituluukku varmasti säästäisi sitä luukun sivusaranaa, painava pitkä metalliluukku rasittaa sitä aikalailla, ja siitä minun kasivitosesta se olikin jo ihan väljä ja kulunut.
     
  18. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Jos luukku roikkuu kun avaa sivuttain, kannattaa antaa vähän lekaa sinne yläsaranan hahloon kun sen avaa lastauslaituriksi. Rako tiukkenee eikä luukku enää roiku.
     
  19. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    saattaa olla juu että painottuu enemmän oldsmobileen mutta vasta tuon vm84 jälkeen niitä alkoi olla olisko sitten pelkästään olds.
     
  20. HV

    HV Gearhead

    Löytyisi kuituluukku 120 €, pohjatyöt jääneet kesken.
     

Kerro tästä muillekin!