Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    Nostaa lämpöjä:mad:
     
  2. Jonza

    Jonza 1st gear

    [​IMG]
    rupee valmistumaa :)
    vielä maalipinnalle huomiota ja kesävanteet alle! Jos toi kuva ei näy ni tässä linkki: https://flic.kr/p/RiFzyf

    edit. Miksei toi kuva näy?
     
  3. jampero

    jampero 1st gear

    chevyn viilukylki 307 koneella vm87. Pari kyssäriä vakio kaasarin tehdas säädöt? EFE venttiili missä ja Minkä kanssa yhdistetään?
     
  4. jariha

    jariha Double Gearhead

    paljonkos -90 pitkulassa on jäähytysnestetilavuus kone 307? alkanu näköjään tihkumaan yks letkuliitos ja aattelin samalla uusia nesteet kun kerta joutuu tyhjentelemään systeemiä? Onkos mitään ihmekikkailuja suoritettava ilmauksen suhteen?
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Riippuu mistä avaa. Joskus otin pelkän alavesiletkun irti niin jostain syystä sinne ei mennyt kuin 4-5 litraa nestettä vaikka yleensä noissa bensakaseissa 15-20 litraa tilavuudet kirjojen mukaan.

    Ilmauksessa ei oo mulla ainakaan ollu ihmejippoja. Alkuun korkki auki letkuja puristellen.
     
  6. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Tänään soitti täti kansallisarkistosta. Oli löytynyt paperit mun viime kesänä ostamaan Caprice farmariin. Ostin sen välikäden kautta dementoituneen papan edunvalvojalta. avaimet ja paperit oli hukassa, mutta nyt on molemmat. Kai se pitää palauttaa takaisin liikenteeseen, kun on tosi ehjäkin
     
    passerby tykkää tästä.
  7. jariha

    jariha Double Gearhead

    6,5l tuli syylärin tyhjennysropun kautta nestettä
     
  8. Marklin

    Marklin Double Gearhead

  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Voi veljet ois makia peli.

    Missä suhteessa muuten suomessa farkkuja on? Pontiac olds buick chevy. Chevy tottakai yleisin mutta onko pontiac vai olds harvinaisin?
     
  10. Holley

    Holley Gearhead

    Eiköhän Ford tai Mercury ole ne harvinaisimmat, niitä vastaan on kasapäin GM:iä. Sen verran harvinaisia, ettet muistanut edes mainita niitä.
    Uskoisin, että GM:stä Pontiaceja on vähiten, Oldseja ja Buickeja ehkä seuraavaksi vähiten ja jos ottaa 10 farmaria, niistä siis ehkä 7 on Chevyä ja 3 näitä muita merkkejä.
    Aikanaan jo 90-luvun alussa oli nähtävissä, että Buickit ja Chevyt olivat siisteimmät, joskin myös räjähtäneiden joukosta löytyi myös Chevyjä ja harmittavasti Oldsit olivat keskimäärin aika heikkokuntoisia kaikki, kai ne USA:ssakin halpenivat nopeammin ja tänne sitten tuotiin niitä halpoja? FoMoCoja sen verran vähemmän, ettei niistä oikein voinut mitään mielikuvaa luoda.
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin aivan. Gmmät lähinnä oli mielessä. Buickeja näkyy nykyään myynnissä ja tiellä suht usein. Pontiac taitaa vähiten chevystä erota? Mittaristossakin paljon samaa henkeä.

    Joo mercury se varmaan harvinaisin ja sitten ltd/cs.


    Mopariltahan loppu fullsizefarkut vallan 80-luvulla?
     
  12. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Onkos niin, että Ponuissa on käytetty vain omia tai Chevyn koneita ?
    Chevy, Buick ja tietty Olds käyttivät 307 siinä 80-luvun lopulla ?
     
  13. esmi

    esmi Gearhead

    muistaakseni Oldsissa ja Pontiacissa kuskinpuolella startti ja jakajat pyörii toisinpäin kuin muissa gm:ssä!,ei liity ehkä kysymykseen!?,mutta monessa pitkakatossa merkistä riippumatta nähnyt olevan Oldsin 307! ,ainakin joskus kun itsellä oli Custom Cruiser-85,no vuorokausi valvottu putkeen!,joten minun pää menee tyynyyn!
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eikös ponussa ollu aluks ponun omat ja myöhemmin 305. Chevyssä molemmat olds ja chevy ja oldissa ja buikissa aina olds?


    Sisustaltahan olds erilaisin koelaudasta ja sitten buick? Ponu ja chevy aika saman tapasia musta.
     
  15. jariha

    jariha Double Gearhead

    nyt ois hyvä sevyn pitkäkatto jouten? ajettu 335tkm pinta pelleissä muutama ruosterisku, öljyä syö 1,5l 10tkm matkalla joserehtyy ajamaan sataa? aewan ihana peli helewetin hyvillä renkailla?? 2300e, edelliset omustajat kommentoi jos niihen mielestä pyyän liikaa?(juhizz/G20)
     
  16. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Juu, just näin mäkin oon tän mieltänyt.
    Ponuissa 70-luvun lopulla oli optiona 400 isolohko ja siirtyivät sitten 305 käyttämään seuraavalla vuosikymmenellä. Chevyssä 305 vaihtui 307:ään 86/87. Olsissa ja Buickissa sitten Oldsin koneet, 70-luvulla mahdollisuus 403:een ja myöhemmin sitten 307.
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Oliko se 400 isolohko ettei vastaava pikkulohko kun 403? Eikös ponulla ollut 301 vai oliko vaan sedaneissa?

    Noita 77-79 buikkeja ollut sillon tällön myynnissäkin tolla 403.

    Olikos mitään varuste-eroja? Ainoo minkä muistan on kaverin 89 Caprice missä perus 8? suuntanen kuskinpenkki MUTTA myös erikseen penkin selkänojan kallistus sähköllä. Tällästä ei oo mulla ollut vielä missään edes cadillacissa. Ois tosi hyvä ettei tarvi peesata sillä etu/takareunan kallistuksella sitä kulmaa.
     
  18. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Tämä yksilö on/oli Pontiacin omalla 400:lla.
    [​IMG]
    Kuva 2011 Forssasta, oli jossain vaiheessa Nettiautossa myynnissä ja jollen väärin muista, niin taisi lopulta palaa Pirkanmaalla.
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Toi oli vielä pirun halpa eikä meinannut mennä kaupaksi.

    Ponulla oli tosiaan 301 lisäksi vielä oma 350. Tuo 400 ei taida olla isolohko muttei pikkulohkokkaan johtuen pontiacista?

    Tollanen 400-403 ois oikeen letkee mylly farkkuun. Oma sedan electrakin meni väännökkäästi ja suht taloudellisesti 403:lla. Eli ei varmaan hirmu eroja 350-sarjan koneisiin.
     
  20. ktech

    ktech 3rd gear

    NF-417 oli mulla parisen kuukautta keväällä 2012. Kone oli ihan mukavan väännökäs ollakseen "vain" 180hp saastemotti. Pontiacilla tais olla varsinainen isolohko ainoastaan 455 jotka jäi pois kun -77 tuli downsize-mallit.

    Harmi sinänsä että tuolle kävi sitten mitä kävi, sehän oli puoliksi purettuna nettiautossakin myynnissä. Olis siinä ollut laittoakin mm. runkoaisa oli hieman painunut kasaan repsikan etupyörän kohdalta mutta mätä se ei ollut.
     

Kerro tästä muillekin!