Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Jep.
    En usko että mittaristossa vois 5W polttimoita käyttääkään. Tulis aika pirun kirkas valaistus..
    Ja sitä lämpöä.
    Nuo 5W polttimot on aika monessa vehkeessä käytössä sivuvilkuissa ja vastaavissa "ulkovaloissa", joiden pitää näkyäkin johonkin. Niitä olis ollu itelläkin iso kasa, mutta moponetista noita kolmosia. Josko alkais mittaristo kirkastuun..:cool:
     
  2. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Mulla oli '70 Novassa kerran sama vika kun käytin mittaristoa irti ja unohtui laittaa yks kojelaudan ruuvi paikalleen joka maadoittaa mm. ajovalokytkimen runkoon. Vilkut katosivat ja toinen vilkun merkkivalo paloi kokoajan, tais palaa pitkienkin merkkivalo. Eli voitaneen tulkita että maa puuttuu nyt jostain, vaikka eri Chevrolet onkin kyseessä? :)
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  3. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Hyvältä kuulostaa, jos ihan 100% samanlaiset oireet on ollu.:cool:
    Maa- ja kosketushäikät joka tapauksessa ihan ensimmäisinä tutkinnan alla kuitenkin, kun auto on seissyt vuosikausia.
    Pitää noita maapisteitä ettiä ja nitkutella kiinni-auki-kiinni..:p

    Puhallin rupesikin jo vkloppuna peuhaamaan, kun kaikki sulakkeet käytin irti ja pistin takaisin kiinni.
     
  4. G20

    G20 Gearhead

    Gary Grandin vilkkuoireisiin sopii myös viallinen vilkkurele, yleensä pyöreä rele sulakerasiassa kuskin jalkatilassa. Nykyiset kiinalaiset varsinkin tekee ihmeitä ja eivät välttämättä pitkä ikäisiä.
     
  5. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Tosiaan.. Näissähän oli eri rele hätävilkuilla. Onkos ne muuten samanlaisia? jos vaihtaa vaan paikkaa..
     
  6. |Lake|

    |Lake| 3rd gear

    Voipi vaihtaa paikkaa, entiseen farmariin tein sen tempun ja hyvin toimi. Taisi olla vaan vielä pikkuisen laiskempi se hätävilkun rele :odcool:
     
  7. xarper

    xarper Gearhead

    Sekin taitaa olla ihan kuunasennosta ja tuurista kiinni mihin tahtiin ne vilkkuu milläkin releellä sit.
     
  8. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    :D Tää on niin tätä..
     
  9. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Milläs hemmetillä saa noiden pois revittyjen puukylkiteippausten liimajämät näppärästi pois?

    Jotain autoglymin ja at-tarranpoistajaa kokeilin mut eipä niillä mitään tehny...

    Tinneriä rättiin ja hieromaan?

    Maalata tuo pitää kumminkin mut ei viitti teräsharjalaikalla vetelee ettei tarvii kylkiä pakkelilla leipoo:odroll::odroll:
     
  10. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    ^Toffeelaikalla.

    Vilkkurele meni kerran hajalle Capricesta ja se vaan lakkas vilkuttamasta, ensin tosin hidastui.
     
  11. Holley

    Holley Gearhead

    Teipit olen nyhtänyt kuumailmapuhaltimella lämmittämällä ja sitten vetämällä. Joskus lähtee oikein isojakin paloja kerralla ja sitten joskus ihan pientä soiroa, riippuen kuinka rispaantuneita ne ovat. Tai en edes ole vielä poistanut niitä teippejä kokonaan, vastahan minä niiden poiston aloitin 3 vuotta sitten ja ollut ikään kuin "ihan kohta" ajatus maalata ne kyljet. Teippien alta tuli muuten harvinaisen kiiltävä orggis maali esiin! Harmi vaan, että aion juurikin sen kohdan maalata nyt eri väriseksi.
     
  12. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Viikonloppuna kerkesin hetken ruuvaileen Carpicea..
    Eipä ollut vika ainakaan releessä. Kahdella eri releellä testattuna, vika on ja pysyy.
    Eli seuraavaksi koitetaan etsiä kaikki mahdolliset maapisteet.:confused:

    Mittarivalot ei tietenkään alkanet palaa polttimot vaihtamalla.. No, voi lohduttautua että ovat joskus ainakin toimineet kun kaikki polttimot oli kärähtäneet.:D Tai yhdestä en mene takuuseen.. Oli niin musta ettei siitä nähny läpi.
    Tietty jos ei maadotukset ole kunnossa, niin siellä ei pala kuin tuo yksi vilkun merkkivalo.:D
     
  13. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Olen miettinyt, että josko pyörtäisin päätökseni ja (jos saisin jeepin kaupaksi) ostaisin taas jonkun farkun. Mutta kun taas lukee tätä ketjua, niin kyllä se ajatus taas häipyy :D
     
  14. xarper

    xarper Gearhead

    Hei nyt kun mä luin ton sun ongelma toiseen kertaan ni tajusin että mulla oli Parisiennes ihan sama ongelma, ja se oli joku maadotus härö siellä mittariston takana.
    Meni kyllä joku tovi löytää syy siihen vikaan kun oli vielä jonkun omia virityksiä kojelaudan takana kans.
     
  15. Holley

    Holley Gearhead

    Tässä ketjussa kirjoitellaan varmaan kaikista farmareista hintaluokasta 100 EUR alkaen... joidenkin autojen pitäisi olla pelastuksen tavoittamattomissa jo nyt, eikä niitä enää kenenkään pitäisi korjata. Mutta näitäpä korjataan ja eikö se kerro jostain! Minä ainakin olen ollut tyytyväinen Buickiini ja mitä mulla nyt oli talvella "euroverrokkina" kolmisen viikkoa '69 Cougariin vaihdossa tulleena yksi SE300 -Mersu 80-luvulta 350 tkm ajettuna, (kun Buickini on nyt 320 tkm ), niin eipä se mikään häävi esitys minusta ollut. Ohjaus oli tuntumaltaan huonompi, moottoria piti vinguttaa, että auto edes liikkui (vaikka tehoakin siis oli tietenkin Buickia enemmän!) , automaatti varsinkin oli tosi outo, töksähtelevä kylmänä ja...TM 1987 mukaan kun kyseessä oli silloin yksi maailman parhaista autoista! Siis jos ostaa 1000 EUR auton, jolla on ajettu 500 tkm ja Suomessa sekin kaikki, niin kai sellaisessa on tietty vähän hommaa joka kohdassa.. Kukaan ei varmaan vaan ole ajanut jollain avo-Wranglerilla eikä Corvetella kaikkia arkiajojansa 30+ vuotta putkeen... Tarkoitan, etteivät nämä farmarit sen vikaherkempiä ole, kuin muutkaan autot, mutta kieltämättä saat ehkä vähän aikaa etsiä, että löydät enää säädyllisessä kunnossa olevaa yksilöä.
     
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    osta farkku, pane kuntoon ja ÄLÄ MYY KOSKAAN!
     
  17. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Tuolla nörttiautossa olisi kyllä yksi hyvinkin kiinnostava yksilö. Oli syksylläkin ja nyt on hiukan enemmän pyyntiä mutta sama myyjä. Ei vaan rahat riitä, ei vaikka jeepinkin möisi.
     
  18. Marklin

    Marklin Double Gearhead

  19. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Mistä näissä 80-luvun pitkäkatoissa ja sedaneissa tulee nopeustieto vakkarille? Tossa kattelin sedanin alle ja joku piuha meni vaihelaatikkoon (TH200 3-vaihteinen) ja koska lootan vaihto tulee ajankohtaseksi niin mietin että menetänkö vakionopeudensäätimen samalla. Liekköhän tuo johto joku saastehomma? Turbiinilukkoa siinä ei ole.
    Vaimon farkussa on TH200-4R, sama laatikko ku Novassa, eikä ainakaan Novan laatikossa ole mitään muita pistokkeita kuin yks turbiinilukolle....se laatikko on kans pitkäkatosta kotoisin.
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tyhmänä kysyn mutta tarviiko ne nopeustietoa? Jos vaan napista kiristyy vaijeri ja cruise menee päälle. Silloinhan vain riittävä alipaine määrittäisi koska cruisen saa päälle (suoralla alipaineella saa vaikka tyhjäkäynnillä vanhempiin, joku oli patentoinut joskus :D)
     

Kerro tästä muillekin!