Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ei se kylläkään laske yhtään iskareilla, periaatteessa pikemminkin päinvastoin, eli perää voi nostaa, muttei laskea, ellei koko takahotlaria täytä iskareilla.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  2. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Voin olla toki väärässäkin :) Mielestäni Novan perse oli alempana ilmaiskareilla olemattomilla paineilla ku uusilla ei-ilmaiskareilla, mutten tuota kyllä mitannut.
     
  3. jampero

    jampero 1st gear

    Mites ton alas jääneen kuskinpuolen sivuikkunan saa ylös, kun sano vivusto ylös meno puolen irti?
     
  4. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Sähköikkuna? Pyöriikö sähkömoottori? Jos ei, kannattaa ekana tarkastaa kytkimen liitokset jos on kosketusvikaa. Jos moottori pyörii, ovipahvi pitää ottaa pois ja tutkia vivustoa. Moottori ajaa vivustoa sellaisen muovisen hihnan välityksellä. Hihna poikki tai jotain muuta rikki. Jos moottori on rikki, minulta löytyy niitä kaksikin uutta (ostin omaan projektiin mutta ei tarvinnutkaan vaihtaa)
     
    Muokattu: 31.8.2017
  5. juha745

    juha745 Gearhead

    Kerran jäi kuskin ikkuna alas Buikissa, syynä oli juuri kosketusvika kytkimissä, putsaus ja takasi kiinni, hyvin toiminu jo pitkään sen jälkeen. Vai onko siis varma, että vika vivustossa?
     
  6. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Mulla oli kans kerran mäkähtäny omia aikojaan ikkuna alas, siltä oli halennu sellanen muovi lärpäke nippelitepolta löytyi uusi
     
  7. caprice307

    caprice307 Gearhead

    Kuinkas paljon vielä on dieseli Capriceja liikenteessä?
    Täällä löytyy yksi.
     
  8. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Saako mistään kattotelineen kiinnitys kumilärpäkkeitä, joissa ruuvi vulkanoitu sisään. Niitä menee 8 ja ovat vähän vaurioituneet.
     
  9. pikileka

    pikileka 3rd gear

    6.2 diisseleitä ollut muutama, mutta tälläisen kermanvärisen 6.5:sen omistin kahteenkin kertaan muutama vuosi sitten, meni multa Ouluun ja siellä oli viimeksi myynnissä. Pelastin tämän silloin Seinäjoelta, kun oli jäänyt pihaan seisomaan omistajan menehdyttyä. Onko JEB-61 vielä jollain ajossa?
    [​IMG]
     
  10. caprice307

    caprice307 Gearhead

    Mäki oon nähny ton myynnissä. Muistaakseni oli todella siisti. Tuplaputkilla, sellaset alaspäin käännetyt putkenpäät eikö?
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tää on ihan fakta!


    Kuus autoa ollu ilmaiskareilla ja just noin. Perä laahaa tai jos hd jouset (suomessa näitäkin nähnyt) niin perä hieman alhaalla mutta ajossa ei erota.


    Yleensä ilmaiskareilla on löysemmät jouset jotka ei ilman iskaria pysy ryhdissä.
     
  12. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kyllä on ihan faktaa, ettei tyhjillä ilmaiskareilla perä laske eikä nouse.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  13. hantta

    hantta Double Gearhead

    Meidän verstaalta Turun pansiosta lähti aikoinaan tummansininen 6,5 diesel pahvilaatikko
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin jos näsäviisastellaan.

    Jos taas ne toimii ja auton korkeutta voidaan säätää puskurista laskettuna esimerkiksi 30-40cm välille,niin tyhjillä iskareilla perä laskee 25cm tasoon. Nämä luvut siis esimerkkejä.
     
  15. caprice307

    caprice307 Gearhead

    Teittekö enemmänkin dieselöintejä?
     
  16. hantta

    hantta Double Gearhead

    ?
     
  17. pikileka

    pikileka 3rd gear

    Juu oli ja rosteria koko matkalta. Hyvät soundit. Oulussa oli silloin 5000e paikkeilla pyyntihinta. Itse maksoin aikoinaan jonkun reilun tonnin, mutta olikin tarkoitus ostaa se osiksi. Paljastui kuitenkin pienellä puunauksella ja vaivalla hyvinkin kelpo käyttöautoksi niin leimasin ja jätin silloiselle emännälle ajoon. Tekniikanvaihto oli suoritettu asiallisesti eikä mitään kummempia virityksiä ollut. Hehkutkin toimi virtalukon kautta eikä napista.
    Yksi kuvakin löytyi hakureissusta, myöhemmin ulkoinen habitus oli hieman asiallisempi.
    [​IMG]
     
  18. caprice307

    caprice307 Gearhead

    Joo, just toi auto. Hieno :odcool:
     
  19. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Juu ei vaikuta kyllä ilmaiskarit laskevasti... eihän se jousi siinä mihinkään löysisty vaikka vaihdatten mimmoset iskarit :D

    Mutta mukavasti saa nostettua/kuormakykyä nostatettua kylläkin, siks itellekin vaihdoin ilmaiskarit vankkuriin että kärsii ottaa kamaa enempi kyytiin ;)
     
    hantta tykkää tästä.
  20. hantta

    hantta Double Gearhead

    Itselläni oli 89 Caprisessa ilmaiskarit, kompura konehuoneessa ja näppylä mittareineen kojelaudan alla, lieneekö Suomivaruste? Duunin Wagoneerissa oli pakko pitää 8 kilon paineita, jotta 33: set mahtuivat takana pyörimään.
     
    Camino'79 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!