Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. caprice307

    caprice307 Gearhead

  2. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Oli joku vaihtanu tuoreet tai sitten alkuperäispultti on säilynyt ruosteettomana kuran alla. Käytin auki ja tuumasin että ehjää on takas kiinni vaan. Väljätkin on poissa kun kiristi samaan mittaan kuin toinen puoli.

    Saa sitten nähdä kuinka hapanta peltiä noista jalkatiloista mattojen alta löytyy, noi vaikuttaa lähteneen sisältäpäin muhimaan kun muuten suht ehjältä näyttää ulospäin.
     
  3. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen Gearhead

    Miksi ihmeessä tuhertaa niitten ilmaiskarien kanssa? kun ne kierrejouset sisään tulevat säkit on puolet halvempia. Samat letkut käy ja tason säädöt toimii. Sitten uudet puslat tukivarsiin ja kunnon iskarit alle ja loppuu hudjaus. Lopputulos on kyllä ihan eriluokkaa kun noilla pyöränpumpuilla. Toimii myös vaneissa ja pikkareissa.
     
  4. xarper

    xarper Gearhead

    Missäs maassa ne pussit muka halvemmat on? Täydelliset ilmaiskarit maksaa 130e tjsp/pari, siis letkuineen mittaraineen päivineen.
    Ei varmaan saa pusseja tohon rahaan?

    Ei paljoo yks farkku caprice ainaskaam notkunu vaikka mätti konttiin parilla tonnilla lonkeroo yms, monroen ilmaiskareilla. Ja kulki linjassa.
     
  5. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Juu täältä kanssa ääni edelleen ilmaiskareille sekä asennuksen helppouden, edullisuuden että käyttömukavuuden nimissä o_O

    Nimim. Tämän kesää ilmaiskareilla päästäneenä. Ja edelleen lisänä että miellyttävämpi on kun on ulkoisella pussilla eikä sillä suojaputken sisälle tulevalla.
     
  6. jampero

    jampero 1st gear

    Onko tietoo mistä sais, sen pakokaasun hillittimen kuskinpuolen pakosarjan jatkoks? 307cid koneeseen
     
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Mihin sä sitä tarviit? o_O
     
  8. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Lämpeneehän se kone nopeammin sen läpän kanssa, siihenhän se on tarkoitettukin. Vähemmän aikaa ryyppy päällä...
     
  9. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    No jos joku nyt välttämättä sen haluaa käyttöön ni mulla pitäs olla ainakin ehjä kello jemmassa kun tuli yksien sarjojen mukana mistä sit deaktivoin ko systeemin ja poistin mokoman ahdistusläpän... ihan kun ne sarjat ei muuten ahistais tarpeeks :poff:

    Ja mulla ei siis oo ryyppyäkään käytössä, 3kaasunpolkasua ja avainta näyttämällä käyntii ja sit puolen minutin verran korotettua joutavaa ni jo käy tyhjää ja samantien liikkeelle ja lämpöstä pukkaa jo reilun kilometrin ajon jälkeen :rotfl:
     
  10. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    No se on makuasia, mun mielestä kaikki "puolen minuutin käyttelyt" ja muut kommervenkit on aivan turhaa kun on olemassa ryypyt ja systeemit sitä varten ettei tarvi muuta ku vääntää avaimesta ja lähteä kaatelemaan, oli lämmintä +20 tai -20c. Kytkin ja säätelin Novaankin tuplapumppuun sähköryypyn toimimaan vaikkei sillä ajeta ku keskikesällä jos sillonkaan. Sedan-Capriceen oon palautellu pikkuhiljaa ryypyn ja muut toimintakuntoon ja tavoite ois saada siihen vielä kaasarin huollolla ja loppujen alipaineletkujen uusinnalla samanlainen käyttömukavuus ku siinä on ollu uutena vuonna 1985. Rouvan farkku-Capricesta on joku aikasempi seppä repiny ryyppyläpät pois niin se vaatii kylminä aamuina oman proseduurin, mutta korjauslistalla sekin... :)
     
    12345678910 tykkää tästä.
  11. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Caprice ja muut GM:n B-koriset lienee suomen eniten moottorinohjaukseltaan ja polttoaineensyötöltään räpellettyjä "harrasteautoja", heittomerkit siksi että moni taitaa vielä olla käyttöautoja tai sitten ihan ryyppyrekiä tai linttoja. Aika harvalla tuntuu olevan viitseliäisyyttä ja kärsivällisyyttä korjata alkuperäisiä järjestelmiä, vaan tilalle laitetaan se kiinalainen HEI-jakaja ja Edelbrockin nelireikäinen... Olenpa nähnyt autokorjaamoksi itseään väittävän yrityksenkin tekevän näin. Oman Caprice Classicin kanssa tuli aikanaan nähtyä suht paljonkin vaivaa Computer Command Control-järjestelmän kuntoon saamiseksi.

    Jos Petri R. tarvitset jotain osia tai hilppeitä noihin kaasuttimiin niin kysy, niitä tuli aikanaan kerättyä talteen kun porukka heitteli niitä Edelbrockien alta pois eikä tallissa ole tällä hetkellä yhtään GM:n B-korista. Ei vaan ole raaskinut heittää roskiinkaan...
     
    6PPC ja Petri R. tykkäävät tästä.
  12. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Kyllä mäkin myönnän että se ryyppy ihan kätevä on ja on se ollu to do listalla mutta totesin vaan että ei se välttämättömyys ole. Itselläkin on tekniikanvaihtoauto ja oli huomattavasti helpompi vaihtaa se normi hei ja edeli sinne kuin alkaa parsimaan kahdesta paskasta yhtä melkein toimivaa sähkörohesteriversiota.
    Ja sit kun rakensin uusiks ton 307an niin samalla nostin puristuksia ja hiivistelin kanavia ym. Pientä niin sen verran tuntuu tuo pakopuoli ahdistavan että peltisarjojen rakennus on suunnitelmissa kunhan ehdin ;)
     
  13. jampero

    jampero 1st gear

    Omassa on hitsattu se läppäauki asentoon ja heitetty se kello hemmettiin edellisen omistajan toimesta :) Kylmänä ampuu hetken mustaa putkesta ennenku rauhottuu käymään kunnolla tyhjää :)
     
  14. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ei sen kyllä mustaa sentään pitäs antaa :eek:

    Että on siellä muutakin vikaa kun pelkkä lämmitysläppä :D
     
  15. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    En mä kyllä oo huomannu mitään eroa kun ennen oli toi läppä toiminnassa ja nyt ei enään 2013 jälkeen ole niin aivan yhtä hyvin toimii talvella, kerran polkasee kaasua, kääntää avaimesta ja lähtee samantie ajamaan.
    Eiköhän sen imusarjan läpi virtaa pakokaasut ilman tota läppääkin.
     
  16. jampero

    jampero 1st gear


    Vieläku tietäs mitä vikaa :) Saapi hetken aikaa käytellä ennenku ottaa vastaa kaasua. Laittaa vaihteen päälle ja yrittää lähtee liikkeelle kylmänä nii tukehtuu muttei sammu. Alkaa vaan humputtaa tyhjäkäyntiä :) Kaikki sytykseen liittyvä on uusittu.
     
  17. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Jos se mustaa pukkaa niin ryypynläppä voip olla liian kiinni, onks se alipaine-kello ehjä jonka tarkoitus avata ryypynläppää heti kun lähtee käyntiin ?
     
  18. |Lake|

    |Lake| 3rd gear

    Front Vacuum Break alipainekello on varmaan rikki siitä kaasarin kyljestä, kun kerta mustaa savuttaa startissa. Helppo ja halpa homma vaihtaa :)
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  19. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Olen kysellyt tätä ennenkin mutta nyt kun tallikausi alkoi, mitenkähän kannattaisi tehdä Pontiaciin tuo tavaratilan takareunan ja takapuskurin välinen auton levyinen leveä "lista"?
    Mietin tossa FOREX Pvc levyä tms. Siinähän on vähän muotoja, joten tota Forexia olisi suht helppo muotoilla esim. kuumailmapuhaltimen avulla. Lisäksi puskurin kulmissa on tollaset "kulmasuojat", nekin tarvitsisi uusia. Auto on menossa ensi kautena museotarkastukseen, joten sen takia ne pitäisi tehdä oikeanlaisiksi. Heittäkääpä vinkkejä kehiin? Tietääkseni noita ei valmiina mistään saa ja kun ne on tuollasta outoa kuttaperkkaa niin hajallahan ne on kaikissa näkemissäni ollut.
    Toisekseen, autoon on tulossa talven aikana oikea takapenkki. Miten takaturvavöiden kuuluu olla? Onko niissä ollut vain lantiovyöt?
     
  20. Holley

    Holley Gearhead

    Eikös 1988 asti ollut lantiovyöt ja 1989 laitapaikoille 3-pistevyöt, jos muistan oikein?
     

Kerro tästä muillekin!