Holley, ei ollu häävit ne ovipahvit enää mutta se käppärin vapautuskahva kyllä löytyy, siitä on vaan tekstien valkonen maali lähteny kävelemään mutta äkkiäkös tuon valkosella tussilla entraa että jos kiinnostaa?
Nostetaan taas ylöspäin jos joltain löytyis vielä farkkuun osia... Tarvis -89 Chevyn Caprice STW osia. Auto on täysin orkkis kuntoinen ja tarkoitus olisi myös pitääkkin se orkkis kunnossa/entisöidä ja muutamalle osalle olis tarve jotka aikojen saatossa kokeneet kovia tai sit vaan kadonneet. Seuraavia osia tarvis löytää ja pitäis olla ko. autoon käyviä: - VASEN AJOVALOUMPION KROMIKEHYSLISTA - APUKUSKIN SISÄKAHVAN PEITEKANSI (TUMMANSININEN SISUSTA) - DELCO RADION BASSON SÄÄDÖN MUOVINUPPI ( ehjä kokonainen viilu radiokin vois kiinnostaa) - EHJÄ VAIHTEENVALITSIMEN NUPPI - APPARIN PUOLELLLE KAARIEN KROMILISTAT - TAAKSE APPARIN PUOLELLE PUSKURIN MUOVIREUNA (VÄRILLÄ EI VÄLIÄ) - MYÖS ETU- JA TAKAPUSKURIN KUMILISTOJA VOI TARJOTA Jos osia löytyy niin laita YV:tä
Capricen katsastusremontti etenee: Nopeusmittari alkoi pelaamaan kun korjasi katkenneen vaijerin. Olikin katkennut ihan alapäästä?!? Pari senttiä vaijerin päätykappaleen jälkeen. Takajarrujen avaus tuotti taas lisää rahankulua vuotavan takajarrusylinterin muodossa. Täähän olikin näköjään vaihdettu lähiaikoina, kun ei ollu pinta edes ruosteessa. ..ja vuotaa. Parasta made in Chinaa. Takajarrujen käytöstä ihmetellessä osui kanssa aika äkkiä silmään apukuskin puolella kaksi lyhyttä kenkää.. Kuskin puolelta löytyi onneksi ne pitkät. Vittu näitä pellejä.. Sekoitetaan osat uudestaan ja laitetaan takaisin. Mikähän piru tuolle laturillekin tuli, kun alkoi polttaa merkkivaloa? Lataa kuitenkin nätistä 14.2V. Jos valon johdon nappaa laturilta irti, niin valokin sammuu. Johonkin se nyt vaan maadottaa sen. Eturenkaat täytyy vielä vaihtaa pienempiin, kun nuo 235/75R15 ottaa sisälokarin ulkoreunaan joustoissa. Liian ulos tuovat vanteet.. Onneksi löytyy sarja 225/70R15 renkaita. Ovat vaan tottakai 4.75 jakoisilla vanteilla niin joutuu niitäkin puljaamaan.
Jos jollain makaa vakiokorkuiset etujouset Capriceen tyhjänpanttina, niin voisin ne lunastaa asialliseen hintaan.. Omia on joskus jossain katkottu ja kulkee turhan alhaalla tuon keula.
Musta tuli muutaman vuoden jälkeen taas kanttikopan omistaja ja tarviisin osia rojektiin, auttakkee https://www.overdrive.fi/v8-market/parts-wanted/2eb8a5c0f2d2ab84dcb9fa7b8d7dd3f7/
Capricella tullu muutama reissu heitettyä ja tänään sano laturi sopparinsa irti. Sattuipa sittenkin olemaan hyllyssä tollanen vanha kaksnapainen, niin hihnapyörän/laturinvaihto ja taas rokkaa! Jotain hämminkiä polttoaineen syötössä, kun pöpöttää isommalla kaasulla eikä vetoja oikeen ole. Kunnon vedossa loppuu soppa sitten oikeasti.. Mutta mukavasti menee 7 henkinen perhe koiran kanssa kyllä tuohon.
Joo. Sehän se ainakin oli.. Nyppäsin sen aamulla pois ja siitä ei meinannu ilma mennä puhaltamalla läpi. Käytävä ostamassa uusi. Toinen juttu oli kaasuvaijerin pituus. Ei menny kaasu pohjaan polkimesta, kun jäi löysää vaijeriin. Katotaas miten nyt liikkuu.
Ei ollukaan eco.. Vaikka kaasun liike olikin rajotettu. Rokkiorkesteri tuuppaa toisiokurkuille soppaa niin että konehuoneeseen roiskii, kun kaasuttelee ilman putsaria.. Täh? Meinaatko ettei lähe käsistä? No, ihan oikeessa olet. Ei meinaa nyt tän vehkeen kanssa mikään onnistua kivutta. Eilen alkoi puhaltimen moottori rääkymään kuin pistetty sika. Se tais olla sen maallisen vaelluksen pää. Avaan tänään ja katon saisko tekohengitettyä vielä hetken. Toimivaa puhallinta saa tarjota! Vieläkö Buick55:lla on tuulitunnelin alaosa 307-koneiseen autoon? Nyt alkais olla aika se hankkia, kun auto alkaa muuten pelata. Tai levitä kaikista muista paikoista..
Buick55:lle kiitokset osasista! Nyt näyttää paremmalta konehuonekin kun on kokonainen tuulitunneli ja järkevänpituinen kaasuvaijeri. Löytyihän sieltä kaasariin pikkusuodatinkin ja puhaltimen moottori!! Loppui vaan ilta kesken kun piti lähteä vielä uimaan noiden asentelujen jälkeen, niin kaasariin ei ehtiny panostaa enää. On muuten tympeää hommaa näillä helteillä tuo jokailtainen peseytyminen, kun on kaivo tyhjänä niin suihkuun ei pääse ja uimapaikka on 10km päässä..
Ja päivän vika: Jarrupoljin pehmeä. Takajarrusylkät olikin vähän tihkuneet kumien alle kun noita kenkiä järjestelin uusiksi ja nyt kun ovat saaneet liikuntaa, niin alkaneet vuotaa. Menis ees kohtuuella, mutta ei.. Nyt alkaa näyttää lupaavasti siltä että Big Wheelsiin mennään Camarolla. Tää lotja ei valmistu näköjään millään..
kellään ehjiä/suurinpiirtein ehjiä lokasuojia? meillä ei enää taho sivuvilkut pysyä omilla paikoillaan ajovalot ovat kuulema pimeenä? mikä on polttimonmalli ja löytyneekö ihan motonetista vai pitääkö mennä partsin kautta?
Lamput saat Motonet:sta...lyhyt HB4 (9006) ja pitkä HB3 (9005). Esim. https://www.motonet.fi/fi/tuote/431395/Philips-HB4-polttimo-12-V-55-W-lahivalo#menu6 https://www.motonet.fi/fi/tuote/431383/HB3-polttimo-9005-amerikkalaiset-12-V--65-W Löytyy myös kalliimpia Night Breaker ja muita...NB tuo mukavasti lisää valotehoa niihin umpioihin, itellä on, mutta lyhyt kestoikä, jos joutuu pitämään päivälläkin päällä.
Eikö näihin viritelty osaan jotain "EY-suomi-tyyppihyväksyttyjä" valoja? Kandee ehkä ottaa malli messiin, kun marssii motonettiin.