Missä kaikki jenkkifarmarit

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Eivät oo rokkiautossa käytännössä normi-iskareita kalliimpia.

    Ja normi-iskarithan menee ihan samoilla kiinnikkeillä eli ihan bolt-on vaihto.
     
  2. pikkupiru

    pikkupiru Gearhead

    Jossai on nimittäin vuoto
     
  3. Holley

    Holley Gearhead

    En tiedä, kuuluiko alun perin olla niin, mutta farmari-Buickissani se täyttöletku oli ihan kriittinen osa: kun siihen tuli reikä, ilma tuli siitä pihalle. Ei ollut mitään takaiskuventtiiliä. Ja sehän on todellakin ohutseinämäinen letku, johon on jokseenkin helppo se reikä saada aikaiseksi. Minulla tuli peltitöitä tehdessä.
     
  4. pikkupiru

    pikkupiru Gearhead

    2 päivää ja piti lisätä painetta. No onpahan paikallisilla naureskeltavaa ku meikäläinen perselee teboililla.
     
  5. pikkupiru

    pikkupiru Gearhead

    Oma vika ku en älynny ajois.
     
  6. Petri R.

    Petri R. Gearhead

    Rouvan autoon vaihdoin taannoin Rockauton ilmaiskarit letkuineen vanhojen kuolleiden tilalle. Letkut oli rikki mutta kyllä ne iskareiden ilmapalkeetkin oli sen näköset että kohta olis vuotaneet nekin, ellei toinen jo vuotanut.

    Ei nuissa takaiskarien vaihtamisessa muuta ihmeellistä ole, mutta se iskarin yläpäähän on kiinni pulteilla siellä korin ja rungon välissä, eli sinne kantsii laitella CRC:tä hyvissä ajoin. Voi olla aika mielenkiintonen paikka irrottaa jos sinne mutterin kanta pyöristyy. Niin ja sitä ilmaletkua ei tullu kyllä yhtään liikaa, jos sitä ois ollu 5cm vähemmän niin se ei ois yltäny enää täyttöventtiilille joka on siinä rekisterikilven vieressä.

    Ajettavuus parani aivan eri sfääreihin :)
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  7. Gary Grand

    Gary Grand Gearhead

    -88 sedaniin pistin nuo ilmapumput väsyneiden normipumppujen tilalle, niin sai mukavasti säädettävyyttää perään.
    Yläpään mutterit osaa olla todella paskamaiset.. Mulla ne yläpään ruuvit oli vaihdettu 40-50mm pitkiin jotka otti jo melkeen korin pohjaan kiinni ja mutterit tietty ruostunut täysin jumiin..
    Oli mukava savotta pilkkoa ruuvinkannat sieltä kotelon sisältä iskarin vierestä.:argue::wc:

    Taitaa riippua aikalailla iskarien valmistajasta tuon letkun pituus.
    Mun setissä sitä oli silloin pari metriä liikaa...:eek:
     
  8. riviera56

    riviera56 Gearhead

    Oli kyllä oman suht vaiherikkaan harrastustaipaleen mystisin tapaus. Sain Pontiacin Turusta tallille montulle. Ei mitään jälkiä vuodosta missään. No, atf lootaan ja käyttelyä, ei vuoda. 5km ajolenkki, ei vuoda. Kaverin piti käydä asioilla niin tuuppasin 40km ja tallille, ei vuoda. Aloin epäillä mielenterveyttäni ja jätin auton montulle. Seuraavana päivänä kaippari soittaa että atf litran verran montun pohjalla. Öljyjälkiä turbiinin kohdalla.
    Jokunen konsulttipuhelu alan miehille, ei varmaa selitystä. No, lopulta päätin ottaa lootan irti ja vaihtaa turbiinin kaulan ja hännän stefan. Osat 30€ uspartsissa yhdessä lootan tukikumin kanssa. Perjantaina loota irti, eilen kii. Vainoharhaista varovaista ajoa eilen n. 60km. Ei vuoda.
    En muuta keksi kun että kaulan stefa piti välillä ja välillä ei. Stefan kumiosa tuntui oudon kovalta niinku olis kuivunu.
    Kellään kokemusta tuollasesta?
     
  9. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Kaverilla on tollanen sierra. Se on pari kk vuotamatta mutta yhtäkkiä turbiinin stefan välistä tuuppaa litran pari öljyä pihalle. Sit voi olla taas kuukausia jopa vuosia vuotamatta. Välillä tuuppaa viikoittain ulos ton verta.

    Ihan sattumanvaraista.
     
  10. jariha

    jariha Gearhead

    -90 Caprise tarttis edelleen ehjät lokasuojat, vilkut pysy enää muulla kun teipillä kiinni? lisäksi olisi käyttöä ehjälle pyyhkijänmoottorille jossa pesuripaketti samassa? yyveellä yhteyksiä
     
  11. Petri R.

    Petri R. Gearhead

    Tuossa kun nettiautosta bongattua -topicissa aihetta sivuttiin, niin minkä verran Suomessa on nopeita tai nopeahkoja pitkäkattoja ja nimenomaan 80-luvun laatikkomallia? Kysymyksenasettelu kattaa FoMoCo-tuotteet myös. Itse olen Pirkanmaalla nähnyt yhden, kuulemani mukaan 406cid -koneisen, josta kuvia alla. Nämä on vuodelta 2014 ja auton ulkokuosi on muuttunut paljonkin noista ajoista.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    leivonharri tykkää tästä.
  12. Marklin

    Marklin Gearhead

    No niin, muutama sana lisää noista kyseiseen ketjuun mainitsemistani laitteista:
    Chevy Caprice 400:lla oli joskus Viialassa myytävänä (n. 10 v sitten). Ei oltu leimattu tuolle tekniikalle. En tiedä sen jälkeisestä elämästä, enkä kilpeäkään enää muista varmasti. Väri oli vaaleansininen.
    Muutama vuosi takaperin oli muistaakseni kaupan Caprice Cadillacin 6 litraisella tekniikalla, mutta sitäkään ei ollut muutoskatsastuksessa käytetty.
    Viininpunainen ´84 Caprice on tiedossa, jonka pellin alla asustaa jotain muuta kuin ihan vakiotekniikkaa. Yksityiskohtia en tiedä, mutta laite on nähty joskus stripilläkin.
    Pontiac Grand Safari (?) 400:lla oli käsittääkseni ihan tehdastekoinen. Tämä yksilö oli ruskea (jossain on kuvakin) ja vuosimalliltaan 77-79. Auto oli joskus aikanaan myynnissä tämän vuosikymmenen alussa ja ellen vallan väärin muista, niin paloi myöhemmin jossakin Pirkanmaan suunnalla.
    Buick Electra 403:lla, näitä taitaa Suomessa olla useampikin ihan orgistekniikkana. Sijoittuvat vuosimalliltaan 77-79 haarukkaan käsittääkseni, Yksi näistä oli jossain vaiheessa näyttelijä Matti Pellonpäällä ja Nettiautossakin on näitä nähty aina silloin tällöin kaupattavan.
    Vuosi - pari sitten muistaakseni oli yksi näistä kaupan 455:lla.
    Oldsmobile Custom Cruiser 455:lla on sinänsä harvinaisuus, että kyseessä on yksilö, joka oikeasti oli leimattu tuolle tekniikalle. Väriltään sinikeltainen ja vuosimalli jotain ´85 paikkeilla. Ollut pari kertaa Nettiautossa kaupan ja yksi entisistä omistajista pohjois-Suomesta kirjoittelee tälläkin foorumilla. Tekniikka nykyisin 350 (ainakin n. vuosi sitten) ja autossa kiinni ollut 455 palvelee tällä hetkellä Delta 88:n pellin alla, jos olen oikein ymmärtänyt. Oldsejahan on saanut 70-luvun lopulla myöskin 403:lla, olisiko ainakin yksi Suomessa?
     
    12345678910 tykkää tästä.
  13. Marklin

    Marklin Gearhead

  14. Marklin

    Marklin Gearhead

  15. Marklin

    Marklin Gearhead

  16. Holley

    Holley Gearhead

    Kaverin kaverilla tämä, oletettavasti jota tarkoitat, jos oli se kullanvärinen. Tavallaan siistikin, mutta paloikohan se, vai mitä siinä tapahtui sitten, harmillista! Autoahan sai 400:lla ja se siinä oli.

    Noihan meni niin, että Pontiacia sai '77-'79 400:lla, Oldsia ja Buickia samoin '77-'79 403:lla ja tuonnehan saa muutoskatsastuksella lusikoitua minkä haluaa 455:n 70-luvulta, kunhan oli 195+20% sisällä tehot. Mutta auta armias, jos yrität muutoskatsastaa 8-piste-ruiskukonetta, vaikka siis LT1-konetta samanrunkoisesta 94-96 Impalasta, niin eipä se enää menekään läpi, ainakaan ihan sillä 265 netto-hv-versiona noihin 77-90 GM:iin. Minusta jos jotain päästöjä tms. miettis, se tuoreempi kone olisi parempi, mutta säännöt ovat sääntöjä.
     
  17. wiwwe

    wiwwe 2nd gear

    Mun ex capriceen sen nykyinen omistaja istutti kohtuullisen ripeän chevyn nelisatasen koneen.

    Kyllähän tommonen ripeä kasarifarkku olis seksikäs
     
  18. 12345678910

    12345678910 3rd gear

    Täällä ei niin kiihkeää kyytiä tarjoaa Oldsmobile Custom Cruiser 350DX, vm 1983. Ei vielä leimassa, sitten kun ilmavuodot saatu kuriin. Jospa tuolla talvella ajelis, miksei lumettomanakin ajankohtana.
     
  19. Marklin

    Marklin Gearhead

    Tässä tarkoittamani Pontiac Forssassa 2011:
    [​IMG]
     
  20. Petri R.

    Petri R. Gearhead

    Kaverilla on ollu joskus farkku-Caprice josta laukes 307 kone ja istutti siihen Oldsin 350:n joka paljastu alkupään voimamoottoriksi, liekköhän sama auto...
     

Kerro tästä muillekin!