Missä kaikki jenkkifarmarit

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. hevimies

    hevimies 2nd gear

    ei auta ongelmat jatkuu. sain uuden jakajanrungon paikalleen ja koneeseen lyötiin ajotusmerkki 20 btdc kohalle ja sitte vjn 1 pytyn nastalle pyöriä. tämähän on siis viissiin väärä. korvakuulolla sain eilen jo käymään ja vetojakin vaan paukuttaaputkessa ja on tyhjäkäynnissä aaltoilua.
    eli vedetääkö se ajotusmerkki eka 0 ja sit se vj 1 pytyn nastaan. keulapellin ohjeessa lukee 20btdc @ 1100rpm mistä nyt sitten juontaa seuraava kysymykseni että miten hitossa se katotaan kunne numerot on fontilla 4 ja se merkki dampperissa viipottaa jo aikamoista kyytiä.
     
  2. fennia

    fennia Gearhead

    -83 LeSabre Estate Wagon kärsi pienen palovaurion tulipeltiä hitsaillessani. Jos jollain on Porin seudulla, tai kohtuullisen ajo matkan päässä tarjota noita puhallin kanavan muovitunneleita keskelle ja kuskin puolelle , niin viestiä yv:llä kiitos.
     
  3. wiwwe

    wiwwe 2nd gear

    Lampulla minä oon ne tupannut tarkastamaan jos on korvakuulolta säädön jälkeen epäilyttänyt perusennakot. Korvakuulolla ettii kohdan jossa käy tyhjäkäyntiä korkeimmillaan ja siitä pikkusen takasin niin ollaan jo aika hyvin alueella.
     
  4. hevimies

    hevimies 2nd gear

    No perkele tää onkii hyvä tieto jatkoo ajatellen. Itellä kun ei taidot riittäny nii työkaveri katteli dytkän kohillee samalla ku minä käänsin kaasua ja säädin jakajaa. Loppujenlopuks oli 8 astetta pielessä. Nyt tuntuu olevan voimaakin eritavalla ;)
     
    maverick999 ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  5. Kylmit

    Kylmit 2nd gear

    Keski-Suomen Voorttifarmarien määrä kasvaa hitaasti mutta varmasti, ei kahta ilman kolmatta. :D

    [​IMG]
     
    Marklin, Sounderi, 12345678910 ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Dodi nyt olis oman letukan kone vaihdettu. Odottelihan se jo n1.5v nyt sit vähä viä askartelua ja leimalle.
     
    Gary Grand, Jooli, Camino'79 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  7. Gary Grand

    Gary Grand Gearhead

    Caprice täräytti eilen paineet syyläriin. Oliskohan kansi halki, kun ei pahveilla oo ajeltu kuin joku 1000km..:confused:
    Kannet on 624 -loppuiset paskat. "Crack prone", niinku jenkki asian ilmasee..

    Nyt pitäis varmaan alkaa tekemään 882 kansista korvaavia.:odroll::wc: Eikä aikaakaan olis just nyt.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  8. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Dodi ny o letukalla ajettu. Meinas vähä ahistaa välillä mutta nyt toimii. Viä pitäs takajarruja säätää ja tankki vaihtaa.
     
    Camino'79 ja maverick999 tykkäävät tästä.
  9. Petri R.

    Petri R. Gearhead

    Perinteinen 250km lenkki heitetty taas Pyhätunturille rouvan "kauppakassilla". Meinaa vähän tuoksahtaa pidemmissä nousuissa, kun tuo 307Y vuotaa öljyä tyypillisesti pakoputken päälle ja piiput vähän lämpenee kovemmassa vedossa. Jälkikäynti myös aika miehekäs kun menin tankkaamaan ysivitosta, kai se on tuo kone niin karstainen. Mutta mukavaa kyytiä, hyvin mahtuu kamat kyytiin ja koirakin viihtyy kontissa. Koska tiedän kokemuksesta, että ns. tiivisteremontti lähtee kuitenkin käsistä, niin ehkä tolla vaan ajellaan ja lisäillään öljyä sekä jäähdytysnestettä niin kauan kuin se vaan kulkee. Laatikko pelaa hienosti, turbiinilukkoa lukuunottamatta.
     
    Muokattu: 28.8.2019
    12345678910 tykkää tästä.
  10. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Kiristä ny ekana ne venakoppien ruuvit :p
     
  11. Petri R.

    Petri R. Gearhead

    No sen vois toki tehdä...imusarjan takapää vuotaa jäähdytysnestettä ainakin, öljyn lähde voi hyvinkin olla tuo mainitsemasi.
     
  12. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Imusarjan takapää vai lämppärin lähtö? ;)
     
  13. Petri R.

    Petri R. Gearhead

    Niin se tatti siellä imusarjan takaosassa. Voi se olla sekin. Täytyy tuo sedan Caprice saada nippuun ensin niin siinä ois sitten vaimolle korvaava kulkuväline, kun se vuodon korjaaminen kuitenkin lähtee käsistä. Sedanissa aloin korjaamaan vuotavaa pakosarjaa, niin loppupelessä moottoriin ei jääny muuta vanhaa ku lohko, kampiakseli ja kiertokanget sekä kaasari (kunnostettuna) ja osa jakajaa. Koko konehuone tuli maalattua, kaikki alustan osat keulasta uusittua, kaikki alipaineletkut vaihdettiin, sähköt siistittiin jne. Vaihdelaatikkoki tuli tehtyä uus. Kahteen kesään sillä ei ole nyt ajettu, toki siihen osin on syynsä Novassa ja talokaupoissakin, mutta ens kesänä... :rolleyes:
     
    Gary Grand ja Camino'79 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!