Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    mä vaihoin 88-liftback corollan pontiac safarii alkusyskyst enkä takasi vaiha jos musta kii. jaha ukko jo kerenny kehua.sanomist tulloo
     
  2. 660

    660 1st gear

    luulen että ei pärjää, mulla oli 6,2 farkku ja nyt on 307 farkku. mulla ollut 6,2nen oli 700 laatikolla ja vakioperällä. maantiellä ei kannattanu edes tarjota ylivaihdetta alle satasen vauhdeissa ku ei riitä puhti,120 taulussa ja ylivaihteella se alko vasta herään.ja mä luulen et tossa puavon autossa on syöttöö ruuvattu kun omaa en saanu viemää edes tota kymppiä...
     
  3. Letku

    Letku 3rd gear

    Tuollainen on viety eilen lämpimään talliin odottamaan ensi kesää:
    http://kuvablogi.com/nayta/2148895/
    http://kuvablogi.com/nayta/2148893/

    Auto on ERITTÄIN hyvä kuntoinen. Ovet täysin ehjät, kesällä puhdistin alareunat ja maalasin. Sisusta tosi vähän kulunut, lähinnä kuskin penkin plyyssit "painuneet". Kone toimii kuin kello(saastevermeet kiinni), laatikko toimii kuin unelma. Puskurieissa ei ole muuta "sanomista" kuin se että etupsukurissa on lommo, kromit on täysin ehjät. Auto on maalattu kesällä, mut pohjat näkyy läpi muutamissa kohdin. Ei ole ylimääräisiä sähköherkkuja,takaluukku toimii kahdesta napista kojelaudasta. Vakkari pelittää, ilmastoinkin toimi,nyt vaatis huollon.
    Ja lopuksi on hiukan tunattu, mut mitään ei ole tuhottu lopullisesti, maalamalla ja renkaiden vaihdolla saa takasin orkikseksi.
    Toimii minulla vain kesäautona, en aja edes työajojakaan kyseisellä pelillä.
     
  4. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Onhan noita vielä 8) Emäntä ajelee kaikki ajonsa 1990 mallisella Buikilla joka tuli meille 2008 ja toinen Buikki odottaa mahdollista uudelleen syntymää pihassa :wink: Pakko tunnustaa että yhden Olssin CC:n olen purkanut varaosiksi :soosoo: Ensimmäinen Chevrolet Caprise Classic meillä oli jo 90 luvulla se vaihdettiin Jeepin Wagoneeriin :eek:
    Tuolta löytyy kuvat kaikista meillä vierailleet autot.
    http://www.netikka.net/mikko.miettinen3/
     
  5. ford59

    ford59 1st gear

    -87 ColonyPark jokapäiväisessä ajossa. pari vuotta sitten tehtiin täysi koriremonti.tässäperheessä ajettu parikertaa mittari ympäri, vielä kone rempataan joskus niin on taas uusi auto alla.
     
  6. Fiskis

    Fiskis Gearhead

    Mercury Colony Park '88 henkilöfarmari on puolieläkkeellä ja seisoo talven loska- ja suolakelit. Viimeksi tänään Walkan swapissa ja eilen kärry perässä kaverin pickupin lavan kuljetus maalaamoon.

    Ford Crown Victoria '90 ympäri vuoden, kesällä kakkosautona 80-lätkään vuoksi. City-autona hyvä, kun saa ajaa ainakin Helsingissä tiettyina aikoina pakuna bussikaistalla.

    Halpaa on ollut parinkymmenen vuodena aikana autonpito kun eivät ole vaatineet muuta kuin ylläpitohuoltoa, akkuja, renkaita sekä sitä normaalia asemasotaa ruostepeikkoja vastaa. Halpaa etenkin kun ei ole sortunut arvonsa pudottavien euro/japsikinneiden kanssa pelaamiseen.

    Bensaa menee ajotyylistä riippuen keskimäärin 12-15 l/100km.
     
  7. 660

    660 1st gear

    meillä 87 le sabre jatkuvassa ajossa, viime viikonloppuna tuli ajettua turku-luikonlahti-turku 1100km tänää turku-murole-turku 400km, ja päivittäin pyöritää ympäriinsä 8)
     
  8. Karva

    Karva Gearhead

    No nytkö ne "paketti-capricet" alkaa saada vihdoin arvostusta, nimimerkillä 7 kpl pihalla. Pari on hlö mallia ja kunnostetaan omaan käyttöön. Niihin tulee molempiin kaasarin tilalle efi paketti ja maakaasut, jotka saa laitta ton ikäiseen, -83 ja -85 mallit, sen kun vaan pulttaa kiinni ja ajaa katsastukseen. :eek:

    Muutama varaosa auto on tullut hommattua, aina näitä on ollut ja johonkin muihin amerikkan-joen romuihin niitä on hyödynnetty, laskin jotta oliko yhteensä ollut 11 kpl. Parilla ollaan ajeltu joitain aikoja, sitten on aina vaihtuneet johonkin, muka parempaan, osa niistäkin kaupoista olis saanut jäädä tekemättä.

    Mutta kyllä se vaan niin menee että nyt alkoi keski-ikä painaa päälle ja riittään nämät euro-käyttö kinnerit, minkä helv, takia on tullut tuhlattua "kahden uuden auton verran" rahaa perheen käyttiksiin, kun kuitenkin aina mielummin ajaa farmilla, se kun on aivan se ja sama mitä ne merkonomit parkkipaikalla ovat autosta mieltä.

    Aina saa kummasti tyylipisteitä kun parkkeeraa kokous paikan parkkipaikalle, kaikien työsuhde bemujen ja marsujen sekaan. Yksi sun toinen alkaa saada nyky himmeleistä tarpeekseen.

    Kaveri ajoi kerran jonnekkin huoltikselle ja siin sitten vihertävä toyota oli ottaas bensaa, kuski kävi sitten selittään kuinka mailma pelastuu, kun ajaa eko-tontolla. Hauska siinä oli vieressä seurata.

    Vaan tämä kun ei tiennyt kelle menee kehumaan, tämä meitin farmi-tytsy kun on töissään pikkasen tuohon ekoiluun sekoillut, meni tonto-eko kuski kovin vaikeaksi kun mimmi latas sille takas notta, toi sun tonto jättää kolminkertaisen eko-jalanjäljen verrattuna mihinkään muuhun autoon, tämä farmi täyttää kaikki nykyiset ja pari seuraavaa päästönormia, tämä on 20 vuotta vanha ja käy bensalla sekä kaasulla, katsotaan 20 vuoden päästä montako kertaa tuo tonto on paalattu ja tehty uusiksi, se siitä eko-autoilusta. Tämän tre:laisen tyttelin ford farkku on ilmeisesti eka maakaasu farmi joka on suomessa, se on tuotu -90 luvulla ja siinä on ollut alkuperäiset kaasulaitteet pois käytöstä, aina viime kesään saakka.

    Oliko kellään -90 lukuisten Ford farmien alu-puskureita myydä ??
     
  9. dollarihymy

    dollarihymy 1st gear

    Toivottavasti pysyvät liikenteessä...ei kaikkia voi paalata/purkaa osiksi :eek:
    itselläni ollut Buick stw -86 ja oli hieno todella hyvä peli.. tyhmyyksissäni myin.

    no stw tuli kummiskin taas hankittua v. 2004 ja samalla rullataan edelleen :wink:

    Vuodessa tulee mittariin 4000 - 6000km lähinnä lämpöisenä kautena...suolakelejä välttelen. :rotfl:
     
  10. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Purin tässä viikonloppuna -90 mallista Chevy S-kymppiä. Siis aivan hillitön määrä ruostetta joka paikassa. Mitkään ruostesuojaukset tai pinnoitukset eivät ole estäneet kuppaa leviämästä aivan joka paikkaan, jopa normaalisti ruosteettomiin paikkoihin. Kaikki päällipellit, sisäpelleistä puhumattakaan täysin mätiä. Ihan kuin jostain metsäautosta.
    Harvemmin törmää edes 50 - 60 luvuin autoissa samaan määrään ruostetta.
    Käyttiköhän GM jotain höttö metallia 80-luvun puolivälin jälkeen joka oikein imee korroosion itseensä? Mitään kromiterästä se ei ainakaan ole.
    Mikä selittäsi että minulla oli pari vuotta sitten liki ruosteeton huonosti pidetty -84 Caprice samaan aikaan purettiin läpimätiä 5 vuotta uudempia Capraiceja.
     
  11. ripe

    ripe 1st gear

    Mulla oli kans pari kuukautta -90 caprice.
    Oliskohan ollut vuosi 2005 auto oli tosi mätä, joutu jopa palkkia hitsaan katsastukseen. Auto 15 vuotta vanha.

    Noi pellit on näissä uudemmissa autoissa aivan paskaa.
    Esim. voi ottaa 60 lukusen japanilaisen joka on seissyt jonkun kuusen alla 20vuotta. Nokkapellistä ja katosta on maalit aika vienyt mut pelti ei ole silti läpi mätää.
    Nykyajan autoon kun tulee naarmu, on pelti puhki vuoden päästä.
    On se pelti sit minkä maalaista hyvänsä.
     
  12. Make.Stw

    Make.Stw 2nd gear

    Itsellä kanssa useamman talven kokemus aiheesta ja helppo olla samaa mieltä. Huonollakin kelillä erittäin rauhallinen ajettava ja todellakin lämmin ja varmatoiminen.
    Tulevaksi talveksi Letukka menee talviunille, kun ei raski enää ryvettää kakkakelissä sitä. Suht siistinä pysynyt myös tämä yksilö (vm.-90. Ent. ruumisauto. n.180tkm ajettu). Kunnon tallia ei ole, mut täytyy jtn suojaa viritellä.
    Viime talven ajelin -84 Buick DX Dieselillä työmatkat ja oli tarkoitus ajaa sillä tänätalvena kaikki ajot, mut takapenkki oli vähä hutera ja vyöt puutteelliset turvaistuimille. Etupenkin keskipaikka myös ikävä istua pitempää matkaa, kun apparin penkkiä joutui takana olevan turvaistuimen takia pitämään suht`edessä ja kuskin penkkiä joutui pitämään taaempana, että mahtui ajamaan. Onneksi Buick sai hyvän kodin :D
    Nyt ajellaan sitten talvi 7hlön 740 Volvolla. Mää muistanukka miten pieni auto se on :eek: No kyllä sillä pärjää ja meneehän se varmaankin kovemmilla pakkasilla huomattavasti Letukkaa pienemmällä bensamäärällä.
    Matka-ajokulutus on kyllä hämmästyttävän pieni ja lämpösillä keleillä menee nurkissakin ihmeen pienellä kulutuksella tämä 307cid ruumisauto.
     
  13. jorkki107

    jorkki107 Gearhead

    paalissa
     
  14. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    No mulla on 10/89 valmistettu 1990 Caprice. Ollut meillä uudesta ja seissyt aina ulkona ollen ympärivuotisessa ajossa. Runkoon olen joutunut 3 x 5 cm palan hitsaamaan ja koriin 5 x 5 cm paikan. Muuten yhä intakti.

    Autoon tilattiin uutena ruosteensuojaus. Olen itse säännöllisesti kerran 5 v. suihkinut kotelomassaa koteloihin. Alustan ja korin ruostepilkut otan kiinni kerran vuodessa..

    Olisikos auton pidosta kyse. Jos on ollut suolakylvyissä ja seisotettu jossain märässä heinikossa... Ja ruosteensuojaus on laiminlyöty?
     
  15. ripe

    ripe 1st gear

    Toi on tosi, onhan sillä pidolla suuri merkitys.
    Suola on pahin ruostuttaja, kun vaan maalipinta on rikki suola mädännyttää pellin vuodessa puhki.

    Noi metsässä olevat vanhat autonraadot joista on maali häipynyt,
    eivät ole alttiina suolalle.
    Mut olen silti vakuuttunut että pellin laatukin on nykyään huononpaa.
     
  16. Itsellä on -84 Caprice farkku, jota on tullut rakenneltua. Voi melkein sanoa, et auto on ruosteeton ja pohjaan/runkoon ei ole ikinä paikkoja hitsailtu. Tekniikkana 383 stroker ja th-700. Auto toimii kesäsin käyttöautona ja on sitä tullut kiusattua varttimailillakin. Paras vetäsy on 13,5. Talvella ajellaan 6,2 diesel buickilla.


    http://i229.photobucket.com/albums/ee253/blazer-80/087.jpg
     
  17. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Ja varsinkin talvisin käytössä oleville se on pahasta kun ajetaan yöksi lämpimään talliin...
    Itsellä noi kun on olleet ympärivuotisina käyttiksinä, joten suolaakin on ollut, mutta eipä ruoste hirveämmin iske kun on aina pihalla seisseet.
    Keväällä sitten on tullut pestyä pohja (ja välillä näkyvätkin pinnat) että lähtee suolat pois.
    Muutenhan noi pesemiset on jääneet lähinnä ennen korjausta tai maalausta edeltäviin hommiin...

    Nyt kun on toi Esteri (-82 Caprice STW ex ruumisauto) projektina, niin ainoana puhkireikänä pohjasta on löytynyt yksi noin 5 X 7 cm kokoinen kohta apumiehen puolelta kuskin penkin alta kun massat oli raavittu pois ennen hiekkapuhallusta...
    Ja muutaman vuoden meilläkin toiminut ympärivuotisena käyttiksenä...
     
  18. ripe

    ripe 1st gear

    Sama juttu, LTD-pitkäkatto tuli pestyä, tai parenminkin hiottua vetellä ennen maalausta. Pestyä ei sitä sit tullu sen maalauksen jälkeen. Ajossa oli kait 4-5vuotta.

    Nykyinen Dodgen vani on ollut ajossa kohta kolme vuotta, takalasista ja nokasta on tullut välillä katuharjalla ja lumella ruokottua pahimmat p##kat.
     
  19. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    yhden RENO:n serkku omisti 60 luvulla bb datsunin josta kuulemma ois karvahatun voinu heittää mistä kohdasta vaan läpi. epäilen että oli ehkä maali vaan kesiny hiukan. josko korkeintaan lattiassa reikiä...

    mulla oli 5 gm farkkua vm 84-86 kaikki armottomia p :wc: skoja mutta ruostetta ei ollu kun korkeintaan takasisälokarissa tai että rengasraudan sai lyötyä läpi. ja tietysti ruosteettomasta mutta ohuesta kuskin jalkatilan lattiapellistä joka kuulemma on rungollisessa autossa kantava rakenne terveisiä käsityökadun päälikölle... :argue:
     
  20. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Minä olen alustapessyt keväisin sen aina (1991>)meillä(mulla 1997>) olleen aina painepesurilla. :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!