Missä on nuoret harrastajat?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Otto, 28.12.2003.

1. Anonymous

Anonymous Guest

Jos keskivertonuori harrastaa tuningia vanhojen jenkkien sijaan,niin mitä harrastaa keskivertokeski-ikäinen? Raapii persettään sohvalla.Itse olen kolmekymppinen jenkkiautojyyrä joka saa jatkuvasti uusia kavereita nuorista jenkkiharrastajista,kyllä niitä riittää.Ei siitäkään mitään tulisi jos kaikki kansalaiset alkais harrastaa jenkkejä.

2. jori92

jori92 1st gear

oon 11 ei oo viel jenkkii mut varmaa 6vuoden sisällä on jo

3. impala67

impala67 Double Gearhead

AIVAN.
    Suurin osa pitää paikkansa, mutta faktaa on myös se, että elämä on valintoja, ja suurin osa meistä setämiehistä,(no joo, amerikanrautoja yli 10v omistanut kolmekymppinen on tässä aiheessa vaari?!)
    on juuri samojen onkelmien kanssa paininut.

oikeasti olen tasan samaa mieltä että ekaksi jenkiksi järkevin laite on tällä hetkellä piilofarkku; tilaa, näköä, kokoa ja mukavuutta- ja kohtuullista taloudellisuutta, osat halpoja jne.
    4.se on sääli sinänsä että kaikki eivät millään ymmärrä myydä ikuisuusprojekteja korjaaviin käsiin, vaan ruostuttavat ne pihalleen. mutta onpahan se hyvä että on vapaa maa toistaiseksi. kyllä joku ekokouho tuohon pian puuttuu ja vaatii kilvettömät autot puristimeen...

mutta kohdat 2ja 3. VOI VOI. näin se vain on ja parkkikselta sitä itsekin on aloitettu ja taloyhtiötä vastaan taisteltu, öljytahroja pesty asfaltista jne. se on sitä että ei asetu määrättyyn teini>jorma>pappakorolla raamiin. muista että et elä samaa ikää toista kertaa, tee niin kuin itse huvittaa vaikka se vaikeaa olisikin. jos korollan tunaaminen antaa hyvät meiningit ja hauskaa on, niin sehän on hyvä, jotkut haluavat muuta vaikka millä vaivalla...

<font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: impala67 2003-12-31 11:11 ]</font>

4. B.B.Chevy

B.B.Chevy Double Gearhead

Ei pidä ottaa kaikkee niin vakavasti, toihan on vaan iänikuista sukupolvesta toiseen kulkevaa leikkimielistä piruilua eri merkkien omistajien kesken, ja kuuluu harrastukseen. Mullakin on enimmäkseen vaan ihan sattumalta ollut paljon noita GM:n vehkeitä (joita General Mistaken tekeleiksikin kutsutaan :wink: ) mut jos joku hyvä sattuu kohdalle niin yhtä hyvin omakin auto vois olla myös Moparin tai Fordin tekosia.
    Yleisin syy Moparin yleisyyteen nuorilla taitaa olla se, että edukkaimpia ensijenkkejä lienee Dartit, Valiantit ja Aspenit jolloin sitä helpoimmin aloittaa jenkkiautoilun juuri noilla mopsin tuotteilla. Mutta ei se niin vakavaa oo, kyllä siitäkin voi parantua :wink:

5. IgotWorms

IgotWorms 1st gear

Minulla on ollut hieman poikkeuksellinen alku jenkkiautoharrastukselle. Olen 23-vuotias ja ostin syksyllä ensimmäisen jenkkini -69 javelin SST:n. Mikään aikaisemmista autoistani ei ole saanut aikaan tällaista tyytyväistä virnettä naamalleni aina kun näen sen. Jotkut väittävät, että naamani voi jäädä tällaiseksi. Aivan sama. Voin aina käyttää naamaria.
    Kun ensi viikolla näet jonkun otuksen vappunaamari päässään pankissa, kyseessä ei ole välttämättä ryöstö. Olen vain maksamassa autolainaani pois.

6. smuige

smuige Gearhead

älä hyvä mies corolla tunaroiaks hauku :-o , ei oo corollaa eikä tuu, karvanoppa dexteri korkeintaan jos muut autot tästä maailmasta loppuu, tuninki on mun mielestä lapsellista touhua

7. freetime-cruiser

freetime-cruiser Double Gearhead

Loppujen lopuks kun aattelee, niin on se ihanaa asua maalla!
    Meiän talliin mahtuu katon alle toistakymmentä autoa tarvittaessa, ja korjaamotilat on melko asialliset.
    Voihan korjaustilaa olla kaupungissakin, mutta tietty vapaus siitä puuttuisi....
    Ainut vaan että kimppatallia täällä kaipaa!
    Ois mukavaa kun vieressä ei olis kaiken maailman nippon käyttiksiä vaan muita jenkkejä!

8. TeuvoSlam

TeuvoSlam Gearhead

Tuohon MP-juttuun sen verran että ittekin piikillä ajelin ja kaikki muutkin vanhat motskari miehet tuli kyselemään huolto asemien pihalla että minkäslainen vehe pojalla on sun muuta. MP-porukalla taitaa olla aika hyvä henki...

Minäkin maalla asun ja siitä ylpeä olen. Kaupunkiin en kyllä muuttais.
    Meidänkin pihalla joskus 5-autoa+pari kaverii kylässä ja viel sopis monta autoo pihaan. Ja saa parkeerata vaikka keskelle nurmikkoa Grillin viereen ja korkeintaan äitimuori tulee sanomaan että älä kovin pitkää aikaa säilytä autoa siinä.
    Kyllä maalla on mukavaa!!!

9. mörkö

mörkö Gearhead

Mörkökin ilmoittautuu maaseudun mieheksi, se on totta ettei pihaa meilläkään päin ihan heti täyteen saa....
    Muutenkin täällä porukoilla on paljon kaikenmoisia jenkkejä yms jemmassa ja paanallakin....
    Maaseutunuorisossa on vapaan jenkkiautoilun tulevaisuus!!!!!!

10. Rockin' Reptile

Rockin' Reptile 1st gear

joo-o. mulla on harrasteautona tämmönen saksalainen foordi, Consul cóupe, veekutonen mutta riittää minulle talviautoksi ku sain äsken kortin. olen laittanu sitä 15-vuotiaasta asti, ja kyllähän nuo tytöt täällä siitä ainaki tykkää. ens kesänä ois tarkotuksena ostaa jenkki, Camino, Dart tai Rämpylä(rebel). ei ne katoa minnekkään ne nuoret jenkkiharrastajat mutta eivät vaan ole nii paljon esillä ku nää vanhat mitä aina Veekaseissakin ilmestyy.

11. Skipe

Skipe 1st gear

Täytän helmikuussa 18 ja tarkoitus olisi hankkkia jo eka autoksi jenkki. Suunnitelmissa firebird, trans am, camaro tms...

12. TeuvoSlam

TeuvoSlam Gearhead

Tuntuu siltä että nuo kaupunkilaiset ja ne ketkä asuu lähempänä sivistystä(eli keskustaa)Harrastaa enempi noita tuninki juttuja.
    En tietenkään yleistä mutta niin se taitaa olla.

13. Mr.Speed

Mr.Speed Gearhead

kyllä täällä kaupungissakin jonkin verran jenkeistä kiinnostunutta nuorisoa on :smile:

14. freetime-cruiser

freetime-cruiser Double Gearhead

Niin joo ja pihalle niitä autoja mahtuu, kun joka kesä meiän vintillä on vinttitanssit heinäkuussa.
    Tähän meiän pihan ympäristöön on aina sellaset toistasataa autoa parkattu!
    Ihmisiä on käynyt jotain 500-700.
    Ja muuten soittamassa on paik. yhtyeet Väliaikainen ja Rautalankayhtye &pety.

Onkos OD:sta muut tuosta kuulleet paitsi TeuvoSlam?
    Ens vuonna pitää varmaan joku parkkipelto pyhittää jenkkiharrastajille!

15. Maulah

Maulah Gearhead

Kyllä täältä kaupungistakin löytyy nuoria jenkkiharrastajia ja vanhempiakin. Ite sain viime vuonna hankittua ekan jenkin ja tänä vuonna pitäs olla sitten jo täysillä mukana. On totta että lähempänä keskustoja suurin osa nuorista autoharrastajista on tuninkimiehiä, mutta niistäkin tuntuisi olevan vain osa sellaisia jotka eivät jenkkiä hankkisi tilaisuuden tullen.

16. Rookie

Rookie 1st gear

Täällä on kanssa yksi nuori autoharrastelija. Seuraan aktiivisesti alan lehtiä ja internet -sivustoja. Ongelmana on vaan tuo rahatilanne, koska olen vielä opiskelija, sitä ei liiaksi tahdo olla. Tulevaisuudessa tulen takuuvarmasti jenkin ostamaan. Vanhemmatkaan eivät ole koskaan noista "bensaa syövistä ruosteläjistä" kiinnostuneet, mutta mitäs sitten, omat rahat siinä kiinni on.

17. Junior

Junior 1st gear

täällä on kans yks nuori 18v harrastaja, tällä hetkellä ei inttiin lähdön takia ole harrastepeliä. tossa 16v omistin customoidun liekkitaunuksen ja 17v ostin sit malibun... nyt 15 päivä on lähtö palvelemaan ja inttin jälkeen alkaa hillitön jenkkiautojen ja osien keräily :grin: :grin: :grin: niin ja oma huone löytyy vielä porukoitten nurkista ja tallikin on porukoitten...

<font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Junior 2004-01-03 14:11 ]</font>

18. WSE

WSE 1st gear

No nuoruus alkaa kai olla jo mennyttä (28...), Noita vähän vanhempia elikkä 60- 70 lukuisia autoja on tullut kylläkin harrastettua jo 10 vuotta, Enemmälti Euro Fordeja, ja sitä mukaa kun on ikää kertynyt on autojen kokokin kasvanut, tällä hetkellä harraste '69 Ford 17M RS 2600S rakenneltu, ollut osin jo minulle tullessaan...(<-olis tuo kai teineille parempi p magneetti kuin nuo tuning värkit, nuorten leidien kommenteista päätellen :smile: )
    Taunuksia myös, Ja käyttö/harrastepelinä 86 Caprice. Jenkkejä saa tulla taloon tietysti lisääkin kun sopivaa löytyy. Mutta se syy nurien harrastajien näkymättömyyteen on kai siinä että kylillä pyöriminen viehättää enempi kuin tapahtumissa käynti. Tosin täällä Rovaniemellä on niin vähän tapahtumia että kylläpä kaikissa on tullut läsnä oltua, edelleenkään en kyllä mihinkään kerhoon kuulu silti...

19. Anonymous

Anonymous Guest

...No itse olen 20 vee harrastaja isolla H:lla... Tai ainakin omasta mielestä semmonen! Asustelen kuopion lähistöllä ja täällä meidän kylällä on just nää parikymppiset ja muutama vähä vanhempikin perustanu oman kerhon peräti... Meillä ainakin on harrastaminen taattu... on jos jonkinlaista menopeliä. Niin,harrastuksen alottelin jo 16 vuotiaana, jolloin ostin oman rojektin ja rakentelin sen silleen ajokuntoon. Nyt on isompi peli alla ja harrastus jatkuu.
    Meillä täällä on vähä semmonen fiilis, että kuopiossa nuo liikenteessä olevat ja cruisailevat harrastajat on aina vaan nuorempia ja ne toiset, vanhemmat harrastajat vaan illat ja talvet puunaa niitä avo-sallenkereja ja cadillaceja siellä talleissa... Tuntuu,että kuopiossakin olis autoja vaikka miten paljo, mutta ne vaan seisoo siellä tallien nurkissaja niitä sitten puunaillaan... Entiiä oonko väärässä?! Meistä vaan tuntuu siltä.
    Sitten kun asiasta mainitsee, niin päälle saa vaan vittuilut ja tuntuu, että myö jotka cruisaillaan ollaan niitä vääriä harrastajia... Hauskoja juttuja... Noo, ei pie ottaa vakavasti...

20. Anonymous

Anonymous Guest

Jees! Ikää on 19 vuotta ja 17 vuotiaana tuli moooonen vuoden säästämisen jälkeen hankittua Trans Am GTA ja sitä on nyt pikkuhiljaa piristelty. Armeijaan lähdön takia ei kyllä vuoteen ole mahollisuutta sijoittaa rahaa autoharrastukseen :sad:

Kerro tästä muillekin!