Missä on nuoret harrastajat?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Otto, 28.12.2003.

1. Karvanoppa-Elvis

Karvanoppa-Elvis 1st gear

Täällä Iisalmessa harrastetaan lähinnä sikalinttailua ja lauluautoilua... aina välillä liikenteessä näkyy myös muutama helmi, siis viimmesen päälle siisti ja laitettu lulla, mutta ah, niin harvoin...

2. Sikalintta

Sikalintta 3rd gear

Täälläki ois yks harrastajan alku! 16v ja parinvuden sisään pitäs jo Jenkki löytyy. Kaveripiireistä ei tulevia harrastelijoita pahemmin minun lisäks löydy! Väh hankala on tallitilanne ku ketään talliin kuuluuvaa ei tunne

3. A. Koivualho

A. Koivualho 1st gear

Ikä 18v. Tänään -20C pakkasta. Tietenkin '63 Impalalla ajelemaan akkunat alhaalla ja humppa soi. Meijän nurkilta löytyy itseni lisäksi ainakin neljä samanikäistä erittäin asenteellista harrastajaa.

4. Anonymous

Anonymous Guest

No täällä on hesalainen 22v. sälli joka ei tykännyt tuuninki meiningistä vaan tilaisuuden tullen toteutti unelmansa Corvetesta. Ostin auton kun olin vielä 20v ja lainaahan siihen tarvittiin. Kuitenkin nautin autosta todella paljon. Auto ei ole mikään "pappa betalar" itse saan rahat kärryyn repiä tykkäsin tai en. Ongelmia ensimmäisten vuosien aikana on ollut TODELLA paljon ja välillä kun on pennoset olleet tiukoilla on pohtinut onko se sen arvoista. No kun aurinkoisena kesäpäivänä V8 murahtaa niin kyllä hymy on herkessä eikä kukkaron kohtalo jaksa harmittaa. Mutta ei se mikään ihme ole etei jenkkinuoria ole paljoa koska kyllä asiassa on monta mutkaan. Joutuu tallin etsimään, talviauton ja suomen kaikki muut kalliit peruskulut ovat kyllä myrkkyä varsinkin kahdesta autosta.
    makuasioitahan nämä on, mutta itse ei yksikään GTI kärry kolahda samalla tavalla kuin oma corvette. Nuo useimmat euro-autot ovat liian hengettömiä.

Pidetään jenkkiharrastusta ylhäällä. Hauskaa kesän odotusta kaikille.

T:Mika

5. osilpi

osilpi Gearhead

Mulla (20v) on jenkkien harrastaminen tällä hetkellä vaiheessa, cutlass oli vielä keväällä, mutta taloudellisista syistä ei enää. Kunhan tuo tilanne paranee, tarkoitus olis hankkia dartti tahi blazeri (olen muuttamassa uuteen kämppään, jonka parkkitalossa 2m korkeus- ja 2t painorajoitukset, tekee blazerilla tiukkaa... Menisköhän???).
    Tällä hetkellä kilometrit tulee BMW 520iA -83:lla, on vähän harrastehenkisyyttä mukana. Tota autoa aion vaalia piiitkään... On nimittäin perintökalu. Hyvä ajaa, mukava, hyvässä iskussa jne.

Suurin osa kilsoista tulee kyllä kuorkilla, tällä hetkellä -84 Volvo FL7:lla, on asiallinen peli...

Talliin tahi kerhoon en kuulu, kun ei ole oikein tietoa sopivista. Koulukavereiden parissa on ollu puhetta kimppatallin perustamisesta (Ranchero, Caprice, Vani, Cadillac, mun BMW ja pari pösöäkin vielä), mutta taitaa kaatua rahaan.
    Tällä hetkellä toi blazer ja offroad kiinnostais eniten, saas nähä mikä on vuoden kuluttua pihalla.

6. L-Janne

L-Janne 1st gear

Täälläkin olisi intoa, muttei rahaa! Vielä...

7. mopar fan

mopar fan 1st gear

itelläni on ikää 16 ja jenkii haeskelen... olds cutlass, dodge dart, plymouth duster tai sit vanha kunnon chevy caprice Classic sedan... mut sit tulee se vanha vihollinen RAHA vastaan koska sitä olis noin 1500e ja sillä nyt ei mitää kauheen hyvää saa... ja ku asuu viel tää korves mis on tasan kolme jenkki ihmist joist mä oon yks... ja yhelläkää ei oo jenkkii alla... eli tallei ei ole...

8. Fender

Fender Gearhead

Omasta kokemuksest voin kyl sanoo et raha kyl näyttelee aika isoo osaa. Mut siinä oppii sen kun on rajallinen budjetti ni hyödyntää muita osii, tai väsää itte. Itellä eka auto oli kupla, olin ite sillo 10v. Kyllähän senkin sitten purettuu sai mut se kasaaminen oli eri juttu...Sen jälkeen on ollut sitte jos jonkin näköstä katiskaa pihas. En tie onko se nuorten auto harrastus sit menny suuremaks määrin tähä lasikuituspoileri linjal... Eipä silti, auto harrastus se on siin mis muukin, tyyli vaa on eri. Ite en nii pid väliks tol tuningil mut kukin tamppaa tyylillään.

9. FORDisti

FORDisti 1st gear

Täällä Keskisuomessa yksi 18v harrastelijan alku! Joskus sen jenkin pistän mut tällä hetkellä kohentelen metritaunuksen kuntoa hiljalleen jos kesäksi sais liikenteeseen!
    Mut vielä joskus, vielä joskus! :smile: :smile:

10. Impala71

Impala71 1st gear

Itekin luen itseni nuorison joukkoon vaikka ikää onkin jo 25 prijekti tuli hommattua kimpassa serkun kanssa kohta 7 vuotta sitten! toiveissa olisi saada se viimeinkin ens kesäks liikenteesen (samoin kaikkina kuutenä kevättalvena) onkelma rojektisa on se tuttu ja turvallinen rahanpuute. käyttöautoksi ei mulla ainakaan oo varaa pitää jenkkiä ihan kulutuksen takia kun kilometrejäkin kertyy 20-30thkm toivotaan että jokupäivä olisi vara pitää perheessä kahta autoa joista toinen tulee taatusti olemaan jonkinmoinen GM:n tuote!
    tossa Maaseudulla on sekin erinomainen puoli että voi huolettä käydä illanhämärissä ajelulla tolla impalalla vaikka onkin aikamoinen ilmestys vielä toistaiseksi Onneksi on hyvät tilat käytössä! näkisin kyllä tuon talliongelman aikamoiseksi esteeksi nuorilla aloittaa mitää rojektia. Vaatii muuten aikamoista sitkeyttä (ainakin omasta mielestä) alkaa roppaamaan parkkiksella! haaveena onkin ihan oma talli omassa pihassa!

11. Teuski

Teuski Gearhead

Ite täytän kohta 19 ja ostin ensimmäisen jenkkini 16 vuotiaana, merkiltään Rambler Classic vuosimallia -63, ei oo mitää tallia eikä paikkaa missä laittaa mut aina sit kesällä :smile:

12. elukka

elukka 1st gear

21vee tallissa(kylmässä)duster-70 sekä monaco500 69-70. rahaa menee mut harrastukselle ei lasketa hintaa

13. murikka

murikka 1st gear

Pari vuotta sitten, ollessani 18, ostin -70 Dusterin. Olisin ostanut jo aikaisemmin, mutta en saanut vanhemmilta lupaa ostaa jenkkiä( ei nimiä rekisteriotteeseen haltijoiksi). Meillä täällä Askolassa taitaa suurin osa jenkki harrastajista olla noin parikymppisiä.

14. Crown57

Crown57 Gearhead

Jeps, elikkä nyt olen 24-vuotias insinööriopiskelija, mutta paljon on ehtinyt näinä seitsesmänä vuotena tapahtua, kun olen ollut "harrastaja".
    Ostin ekan autoni 17v. 1964 Imperialin, toisen(pysyvän harrastepelin) 2000, 1957 Imperialin ja 2002 viimeisimmän. Oli pakko saada joku vanhempi mobiili, 1939 Dodge DeLuxe 4d.

Väliin mahtuu myös 2-3 kpl '49-'50 Fordeja ja yksi '82 Jeep Cherokee, jolla en kuitenkaan itse ajanut yhtään, sillä mielestäni se oli liian uusi...

'64:n ostin kesätöistä tienaamillani rahoilla(tosin olen niissä kesätöissä edelleen, aloitin v.'96) ja kaikki muukin harrastetoiminta on niillä(+opintolainalla :wink: ) tullut rahoitettua. Hauskaahan tässä on se, että vanhempani VASTUSTIVAT TÄYSIN VOIMIN vanhan (silloin siis vain yhden) amerikkalaisen ajoneuvon hankintaa. Noh, pikkuhiljaa ovat vissiin tottuneet... Uskaltaisimpa jopa väittää, että isäni olisi "hieman innoissaan" tuosta '39:stä.

BTW, jos joku väittää, ettei ole mahdollista "harrastaa", kun ei ole paikkaa, niin se on vain itsestä kiinni harrastaako pihalla vai kimppatallissa. Itse olen ollut "vanhempien harrastajien" kanssa kimppatallissa siitä lähtien kun ekan ajoneuvon hommasin. Välillä toki on ollut kuin kivisellä kinttupolulla olisi pulkkaa vedetty, toisinaan taas kaikki on mennyt paremmin kuin hyvin. Kivaa on ollut ja toivottavasti tulee olemaan.

Tulevaisuudesta osaan sanoa sen verran, että eipähän noiden ajoneuvojen määrä ainakaan tule laskemaan. Ehkä joskus tallissa on se etuveto Cord.

15. Anonymous

Anonymous Guest

No nii oon 14w auto harrastaja mulla on 4 autoo joitsta 1 laitan tosi tarkoituksella kyseinen auto on Datsun 100a onse muute aika ketterä japsi =)

16. Dodge74

Dodge74 1st gear

noh ite oon 19. ja kesällä ostin tommosen totzin(dartti). Se sitten kesti noin 1kk ja sitten ole eka remppa tiedossa.. perä laukes!. noh perä saatiin kuin saatiinkin kuntoon mutta sitten liukkailla lipsahti ja nyt korjataan lisää etu nurkka otti kipeetä.. ja samassa huomasin muutakin kivaa autosta.. eikun puolet sähköistäkin uusiksi... mutta on homma hankalaa kun tallii ei helsingissä vapaana oo tai jos on niin on aika tuhdin hintaisia työttömälle. joten homma seisoo vanhempien pihassa pressun alla.... kaipa se sitten jossain vaiheessa kuntoon tulee.. ja kesällä ois tavoite lähtee tapahtumia kiertelee

17. Anonymous

Anonymous Guest

Minä ostin ensimmäisen oman autoni nyt 21-vuotiaana, ja sijoitin muutaman tulevan vuoden palkan 1985 Corvetteen! Talvet kärsin vanhalla kadetilla!

18. Chevy ´53

Chevy ´53 Gearhead

Buahaa, tänään 26v. ja kaulaa myöten koko äijä kiinni tässä hullussa touhussa ja pahemmaksi menee kun rahaa vähitellen tulee ja autot vanhenee. [​IMG]

19. freetime-cruiser

freetime-cruiser Double Gearhead

Mullakin on auton vaihto mielessä ens kesäks, vaikkakin parikyt vuotta vanhempaan kun toi sun.

Kyllä sen talven raapii menemään vaikka mossella jos kesällä saa cruisailla kunnon pelillä.
    Toisaalta tekis mieli pitää toi Caprice mikä mul nyt on, niin käyttöautona ja ostaa siihen rinnalle se vanhempi, mutta kun tarttis sponsooria (ja paljon")....

20. TEKELE

TEKELE Gearhead

Meikäläisellä ikää pikkaista auki 22v.
    Tällä hetkellä osa-aikaisesti töissä, asustelen taloudellisista syistä porukoiden nurkissa...
    2,5 vuotta jo ollut ajopelinä '76 Opel Kadett 2d Sedan 1.2S, siitä en luovu ikinä... Liian monta rahaa tuhlattu, silti lisää menee sen minkä jaksaa mättää :smile: (Kallista tuo laittaminen kun ei oo vehkeitä, joutuu maksamaan kaikesta, myös valohoidosta... Ei hirveen isoja projekteja jaksa kerrostalon parkkiksella vääntää :grin:)
    Eka jenkki tulee sit heti kun budjetti antaa myötä, tulee todennäkösesti olemaan vani/stw (tai jos oikein rikastun niin tiedä vaikka joku astetta räyhäkämpi 2dHT).

Kerro tästä muillekin!