Missä on nuoret harrastajat?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Otto, 28.12.2003.

1. atteman

atteman 1st gear

harrastelua

ikää mulla 17w ja Dodgen kipussa olen kyllä mutta tilat puuttu missä voisi laittaa talvella ! :( :(

2. B.B.Chevy

B.B.Chevy Double Gearhead

Hienoa atteman, tostahan on hyvä jatkaa :D
    Kiertele rohkeesti vaan lähiseudun tapahtumissa ja paikkakunnalla muutenkin muiden harrastajien luona, paikallisilla talleilla esittäytymässä ja morjestamassa porukoita yms. niin kyllä se laittelupaikan löytyminenkin helpottuu mikäli et ite muutenkin keksi jotain :wink:

3. Trexem

Trexem 3rd gear

Ikä mulla 18v. ensi autona oli Dodge Dart 4D 225 -75 Marraskuussa sain kortin joten tuli sillä talvi päästeltyä 8) kunnes myin sen keväällä ja ostin parinviikon päästä Ford Maverickin tilalle, sillä aikaa kun mavea kokos niin tuli päästeltyä isän -81 mustangilla ja loppukesän sai sit ajella mavella kun sai sen kasaan :) Rahat palaa melkein kaikki tähän harrastuksen mut kyl on sen edestä mukavaaki.
    Mitä on tullu huomattua niin ei pahemmin näy cruisingeis tai muuallakaan paljoa tän ikästä porukkaa omalla autolla. Itse tullu käytyä kesä ja ilta/viikonloppu töissä niin saa kustannettua harrastuksen, en yhtään ihmettele sitä että nuoret on tuning-harrastuksen parissa, lähtökynnys on matalampi koska corolloja sun muita kippoja saa puoli-ilmaiseksi.

4. K.Vainio

K.Vainio 3rd gear

Täällä 17v harrastajan alku ja jenkin pietäs hankia ennen kun kortin saa.
    Kun vaan osaisi päättää millaisen hankkii. :)

5. Mr.Hellion

Mr.Hellion Gearhead

21v Harrastaja.käyttiksenä/harrasteena Plymouth Duster -70 ja varmaanki tulossa joku vanhempi farkku oopeli taikka fordi käyttikseks että pääsee vanha rouva lepäileen ja kunnostettavaks ^^

6. HRTP

HRTP Gearhead

täältäkin "tunnustautuu" jonkun sortin nuori jenkki harrastelija. Ikää tällä hetkellä kuukauden vajaa 22 ja viime kesänä päätin toteuttaa silloisen unelmani. yhden kesän työtulot sijoitin -88 Chevy Van 6.2dieseliin ja siitä se sitten lähti. Nyt ajellaan jo toisella Chevyllä(-95 6.5TD Suburban)
    kaikki rahat näihin kyllä menee mutta on se vaan mukava kuulla joka aamu töihin lähtiessä ison diesel kasin hörähtävän tulille...

Ja melkein kaikki tutut tuntuu näitä mun jenkkejä vihaavaan joten eipä ole tarvinnut lainata keneltäkään rahoja polttoaineisiin vaan painetaan duuniissa sen verran enemmän hommia että saadaan ajella jenkkipelillä ja nautiskelen sen tuomasta mukavuudesta

7. atteman

atteman 1st gear

Dartin laittoa

8) kävin viikonloppuna imatran rompetorilla ja löysinkin -65 darttiin kromiset kirjaimet takakonttiin :p ja kohta menee dartti maalauksen alle jonka jälkeen kortti on luultavasti jo taskussa :)

8. tammercity

tammercity Gearhead

Nuoret harrastajat opettelee vasta puhuun ainakin täälä meillä.
    Ajokortti ikään noin 16 vuotta :lol:

9. Boogie

Boogie 1st gear

Täysin samaa mieltä!!

Ikää 22 ja täysin hurahtanut.
    Auto on vuosimallia 55 ja kolmas jenkkini. ekaksi ostin just sen perinteisen kutos dartin ja vähän tunnustelin, että miltä se jenkkiautoilu maistuu.

Ja eniten just ärsyttää, kun nykyään tätä tuunausta suolletaan joka tuutista. Kaikki pitää tuunata, vaikka vanha silitysrauta, jos joku pimp my silitysrauta ohjelma niin on telkussa sanonu.
    Ihmiset ei enää tiedä mitä kustomointi on.
    Kesällä oltiin kaupassa kaverin 47:sella, niin tuli vanhempi henkilö kysymään, että onko tuo teidän tuo komeesti tuunattu auto tuolla pihalla.

No tässä sitä tuli taas paasattua! :rotfl:
    Mutta olen yksi niistä nuorista harrastajista!

10. Lerssinen

Lerssinen Double Gearhead

En kai mie ole enää nuori ku olen muutamaa päivää vaille 23 :eek: Valiantin olen omistanut tosin jo alle 16 ikäisenä että :rotfl:

11. Re: Dartin laittoa

No voi kerpele. Olit ilmeisesti nopeempi. Minäkin etin sieltä just niitä kromisia kirjaimia taakse. Tai siis sitä kaunokirjoitettua Dodge merkkiä :-?

12. Lord of flies

Lord of flies 3rd gear

Täällä kans yks nuoren polven ruuvaaja, ikää 22v ja auton näkyy allekirjoituksessa. Tai siis olenko minä ees harrastaja kun piilofarmilla paahan meneen, joka on muuten ensimmäinen oma auto. Noh väliäkö sillä mitä muut ajattelevat tosta, sillä minunhan se on ja itelleni minä sitä rakennan.

Toi talliongelma on hidastava tekiä, mutta jos todella haluaa värkätä niin pohjolan tallissakin pärjää kuhan vaan löytyy sitä kuuluisaa suomalaista sisua. Startin vaihto ei muuten ole kivaa hommaa -25 pakkasessa...

Mitä ite on tullut juteltua noiden vanhempien harrastajien kans niin hyvin on vanhant parrat ottaneet maitoparran mukaan remmiin. Apua ja neuvoja on saatu ja koitettu tietenkin itekkin antaa jelppiä jos vain on siihen pystynyt.

Tapahtumissa ja cruisengeissa käydään aina kun opiskelija budjetti antaa periksi. Tämä harrastus tuntuu vievän kyllä kaikki rahat, mutta hauskaa on ollut.

Mutta loppuksi poltan rahani mieluiten kahdeksassa pytyssä 8)

13. Camino'79

Camino'79 Gearhead

Hoi! te vanhat parrat jotka nuorten perään huutelette niin täältä löytys kans yks :rotfl:

tärkeimmät speksit: ikää 16v. autoja 2kpl ja molemmat jenkkejä ja niit on laiteltu vuoden '06 keväästä caminoa ja viime syksystä capricea.... caminosta tulossa astetta laitetumpi peli ja capricesta idioottivarma käyttis.
    Camino alkaa nyt oleen jo ihan hyvällä mallilla et peltihommat on tehty ja alustan osat uusittu, nyt alkais toi pakkelointihomma (joka ei kylläkään ymmärrettävistä syistä kiinnosta) :lol:

mut jos camino jotakuta kiinnostaa niin irc-galleriasta löytää nickillä: Camino79

14. jones88

jones88 Gearhead

Joo, ikää nyt 18, Aspenia alettu laittamaan 16v. Vähän kanssa vaivaa toi rakentelupaikan puute.
    Jotain vanhempaa autoa tekis mieli :x mutta jostainhan se täytyy aloittaa :wink:

15. hlappis

hlappis Gearhead

ikää 24v....auto tuo linkissä oleva laatikko..

16. atteman

atteman 1st gear

Re: Dartin laittoa

joo jossain puolen yhdentoista aikaan ostin :)

http://kuvablogi.com/blog/10402/ siinä on harrasteautoni kuvat jos porukoita kiinnostaa :D

Amerikanauto kerhot voisitvat tukea nuoria harrastajia jotenkin tallitilan myöntämisellä kohtuuhintaan yms. :rotfl:

17. Batmobile

Batmobile Double Gearhead

Mun kohdalla voidaan puhua liian myöhään hurahtamisesta... Aina nuo on kiinnostanu mutta ei koskaan nuorempana älynny säästää sitä rahaa siihen jenkkiin, vaikka suunnitelin harrateautoks sellaisen hankkivani. Toisekseen omalla kylällä on autoharrastajia kuin kanalla hampaita. Vanhemmilta en oo koskaan saanu kun negatiivista palautetta autoharrastuksesta. Ja kun vielä tässä iässä (22) sattuu olemaan opiskelija niin rahaa on todella niukasti, kun en oo työpaikkaa löytäny opiskelun oheen. Tässäpä varmaan kaikki syyt miksi tämä fanaattisesti ameriikanautoista kiinnostunut nuori ei ole koskaan omistanut yhtään jenkkiä.

ps. Ovat muuten pirun kalliita nuo oikeet autot nykyään.

18. Otto

Otto Gearhead

Ai kas, mä oon aloittanut tälläisen viestiketjun neljä vuotta sitten.
    On tämmöinen foorumi hieno keksintö; tarjoutuu mahdollisuus ikäänkuin itsetutkiskeluun, myös näin jälkeenpäin... :rotfl:

19. Kyllähän se raha ehkä eniten rajoittaa tota harrastamista. Itekin sain haalittua rahat kasaan vasta vähän yli parikymppisenä, vaikka olis mielenkiintoa ollu jo paljon aiemminkin. Nyt ikää siis 23.

20. TiGGer

TiGGer 1st gear

Mä taidan kuulua myös tänne. Sen verran uhkaavaa vauhtia tuo autoperhe on tänä vuonna kasvanut että alkaa jo ihan pelottaa :)

Kerro tästä muillekin!