Missä suomen -56 buickit?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja riviera56, 8.4.2006.

  1. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Moron
    Nettiautossa on talven aikana ollu myynnissä parikin -56 buickia, onko porukoilla tietoo mihkä ne on päätyneet?? Itsellä ollu 5 vuotta 4 ovinen ht riviera, kiinnostais tietää vastaavien olinpaikat. Tiedossa on Nurmijärvellä yx sininen MR 4 ovinen tolppa ja Outokummussa päin punainen 4 ovinen. Siinä ne mitä mä tiedän. Kiitti vinkeistä...

    -Make
     
  2. Ahis

    Ahis Gearhead

    tää keltanen mikä nyt oli nettiautos hetki takaisin meinasi tulla mulle vaihdossa jeeppiin. Oli jo kärrykin varattu perjantaiksi ja sit soitin varmistuksen torstaina et olisin tulossa niin myyjä sanoi että suorankaupan ostaja olisi tulossa sunnuntaina katsomaan, palataan silloin. Sit olikin nettiautossa myyty teksti sunnuntaina kun aattelin varmistaa puhelinnumeron...

    Millanens projekti muuten tuo on mikä täällä oodeessa on/oli myynnis pahana projektina? Koitin soittaa siitäkin silloin, mut ei vastattu ja nyt on unohtunu...
     
  3. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Kaivoin haulla sen myynti-ilmon, eipä siinä ollu mitään kuvausta aiheesta. Onko ahis siellä porin suunnalla näitä malleja ollu??
     
  4. Ahis

    Ahis Gearhead

    -56 pontiacin tähtipäällikkö on, mut puiskeja ei mun tietääkseni ole, tai en ainakaan muista nähneeni (varmaan muistaisin). Voihan niitä täällä satakunnassa silti olla mut ei vaan raaskita ajella, tarvii vappuna koittaa mobilistiajoissa pitää silmät auki...
     
  5. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Terppa
    Sain tossa vihjeen että tuupovaaran / joensuun suunnilla olis jannu jolla kaksikin ´56 Buickia, mallia century. Jos joku OD hemmo tuntee tän ni saisko yhteystietoi yv:nä. Ja muutki ´56 hörhöt vois ilmotella olemisestaan. Ajattelin hommailla jenkeistä varaosa buickin ja kartottaa tarpeita muutenki.
    Eli kertaus:
    Mulla valkovihreä 4 ovinen ht Vantaalla
    Kaverilla Nurmijärvessä sinivalko 4 ovinen tolppa MR
    Outokummus punavalko 4 ovinen ht manuaalilootalla, ylen harvinainen, purettu täyslaittoa varten
    Joensuu Kitee suunnas 2 ovinen?
    Inkoos sininen 2 ovinen
    Kouvolan suunnilla punavalko 2 ovinen?
    Ylivieskassa joku malli, ei tietoa?
    Kuopion suunnilla ainakin ollut 4 ovinen tolppa, musta?
    Pari tapausta ollut myynnissä nettiautossa, lienevät jalkeilla?
     
  6. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Nostetaas jos vaikka tiedonjyväsiä löytys...
     
  7. Antti the Mato

    Antti the Mato Gearhead

    En oo ihan varma vuosimallista mut täällä päin liikkuu yks muistaakseni 56 special joka oli muutama vuosi sitten kasissakin esittelyssä. tämä siis musta.
     
  8. Ahis

    Ahis Gearhead

    Olisko Johanneksen puik 55? En mäkään muista varmaksi, kauan aikaa sitten sen nähnyt viimeksi...
     
  9. Kasi-Pasi

    Kasi-Pasi Gearhead

    Pitäiskö tällanen olla oikein niinku liikennöintikunnossa...? :eek:
    Pari ´55 kaksdeehooteeta tiedän, mut ainakaan pikamuistelulla ei välähdä viiskutosta.
    Onko toi sun valkovihree muuten ollut täälläpäin, Valkealassa tai jossain?
     
  10. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Tossa Riihimäellä on 56 Roadmaster 2 d ht,ollut 80-90 luvun taitteesta työn alla ... oli ihan hieno peli,mutta venttiili oli kärähtänyt,joten palasiksi se piti sitten purkaa tietenkin...
     
  11. Ladyluck57

    Ladyluck57 1st gear

    Miulla seisoo tallissa 57 joka valitettavien onkelmien takia on edelleen seisomassa.On ollut joskus valko/pun .Ja siis 2d ht
     
  12. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Kasi Pasi, mun valko vihree on kiertänyt Kvla-Mikkeli Lpr akselii. Ostin valkealasta 2000. Se puna valkoinen on jossain nähty ku muistas missä...

    Joe Hunt, tää riksun tiemestari onki uus tuttavuus, mikä lie nykytila?
     
  13. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Nykytila on sellainen synkee,se on tosiaan ollut paikallisella rokulla "työn "alla eli ei siihen oikeen mitään ole tapahtunut,se tuli Suomeen 80-luvun lopulla ja ajelin itekin sillä jonkun verran. Sen omistaja laittoi sen sitten pikku remppaan,orgis 322 ja se automaatti siinä on kuitenkin vielä...tais olla jotain 90-91 kun auto lähti seisontaan...Ikävä juttu,hieno ja harvinainen "nelireikänen"iso puikki.Oli Riihimäellä yks 55 spesiaalikin samoihin aikoihin siis 2 d. Harrastajalla ,keltä tuo 56 R-Master tuli,on muuten itsellään vieläkin samoihin aikoihin ostettu 55 puikki 4d,Special mallinen. Arne A.Hill - niminen
    amerikan herrasmies toi noita hienokuntoisia laitteita suomeen silloin,Klaukkalassa käytiin niitä ostelemassa . Ukko oli lähempänä sataa ikävuotta jo silloin,joten ei varmaan enää tuo mitään!En muista olisko tuo Roadmasterikin tullut Arnen kautta...
     
  14. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Ikävä juttu, on varmasti tän maan ainoa -56 roadmaster. Olis se vaan hieno nähdä vielä lipuvan kohden taivaanrantaa...
    Mites on, olisko tuo halukas luopumaan siitä?
     
  15. livinki

    livinki 1st gear

    56 Buick

    Täällä Lappeenrannasaa majailee se kiteellä aikaisempina vuosina oleskellu 56 2 D HT Buick. Väri on puna-valkonen. :D Ja on toiminut huhtikuusta lähtien jokapäiväisesssä perheajossa.
     
  16. 59

    59 Gearhead

    Valkoinen 56 avo Roadmaster on myös ollut maassa, mutta eipä ole tuota tullut nähtyä aikoihin. o. ykislö on ollut myös esittelyssä V8:ssa, muistaakseni joskus 80-luvun loppupuolella.

    Jos muisti ei aivan totaalisesti petä, niin yksi 56 Special-avo ainakin on mennyt ruotsiin. Muistan nähneeni siitä myynti-ilmoituksen Power Magazinessa joitakin vuosia sitten.

    Vekaralla armeijaa käydessäni oli yhdellä kapiaisella juuri tuollainen minttu/valkoinen pienikorinen 56 4dht, joka on varmaankin tuo sama mistä aiheen aloittaja kirjoitti
     
  17. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Näinpä, eikös tuon valkosen avon omistaja ole liikemiehiä ja sen verran kauan on auton viime näkemästä että varmaan ulos on menny. Mun puikula on joskus ollu lappeenrannassaki ja sikäläisellä entisellä omistajalla on ollu -56? avo jonka möi saksaan...
     
  18. livinki

    livinki 1st gear

    Kovin on hiljaista tämän vuosimallin suhteen. Onko suomessa suht harvinainen vai eikö omistajat / tuttavat ole overdriven käyttäjiä. :odroll:
     
  19. livinki

    livinki 1st gear

    Moroooo.

    Tietääkö kukaan onko suomessa oman autoni lisäksi 56 Buick Special 2 DHT:tä. Minun autoni on Lappeenrannassa ja väriltään punavalkoinen. :eek:
     
  20. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Hiljaista tosiaan on 56 Buick. 55 57 ja 58 tuntuu vilisevän silmissä.
    V8 jutun musta oli 56 ja se on 455 RÄYHÄ mötilla. Hieno.
    Punavalkoinen syncro mesh manuaaliloota 4HT oli stadissa late 80' tuli muistaakseni pohojanmaalta ja oli tosi vähän ajettu siisti yksilö. Ai se on mennyt perusteelliseen kunnostukseen?
    Hesan linjoilla Kalliossa oli sininen 2HT Special tai Century early 90' mä sain siltä laatikon mikä oli tullu sen takakontissa jenkeistä. Se ei tiennyt sen kuntoa. Herrasmies diilillä se sanoi että ota tosta toi tai ei ja tule maksamaan jotain. Vuosia meni ja 56 Buick ei ollut enää kalliossa. Se oli tekemässä siihen nykytekniikka swappia. Jos toi Inkoon a 56 on tämä auto niin mä olen sille lootan pystyssä, itseasiassa se sama loota löytyy vieläkin. YV please tai ihan julkisesti tänne
     

Kerro tästä muillekin!