Missä taittaa neliö palkkia ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja elky_^^, 9.5.2007.

  1. jukka63

    jukka63 1st gear

    Harvinaisen mielenkiintoista,tampereelta lyötyy Pro palkinvääntäjä,joka kysyy neuvoja itselleen :eek: Jos sä oot semmonen guru,joka tekee kaiken itse,vittuakos kysyt neuvoja.PS:jykälle ei vittuilla,saattaa tulla kuittia otsaanlyönnin merkeissä useammaltakin henkiloltä,varsinkin jos kyseessä on tamperelainen tunnettu kommunisti.
     
  2. buick8791

    buick8791 1st gear

    Nii, ja jos laitetaan yhteen aikaisemmin käyty Grand National- keskustelu ja ja sitten tää neliöpalkkikeskustelu, niin kertokaas millä paikkakunnilla uskaltaa sit lähteä ulos himasta ilman pahoinpitelyn pelkoa ja keitähän sit on vastassa jos kuitenkin ulos lähtee ja paikkakuntakohtainen "hälytystila" on päällänsä?

    Eikäku, joku jo ilmoitti firmasta ja sen sivuilla näytti olevan nätisti taivutettuja suorakaidejuttuja. Eikö tuo nyt selviäsi virmasta kysymällä, mihin se pystyy, jos on todellinen tarve.
     
  3. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    No,jos henk koht linjalle mennään niin. Joo, raha-asioista en voi keskustella sen kummemmin, kun en niistä(kään) mitään ymmärrä. Mun pohjani tässä harrastuksessa juontaa juurensa 80-luvun alkuun, jolloin palikoita on ruvettu rakentamaan kuten legolinaa ikään, ja parissakymmmenessä vuodessa niistä on jonkinlainen tönö syntynyt. Ei nää ole mulle oikeesti sellasia asioita, että meen kaupaan ja ostan mitä huvittaa. Osittain tohon on tultu sattumaien ja valintojen kautta, mutta pitkän ajan kuluessa. Ja olisin ihan yhtä tyytväinen, jos se auto kulkis 10 sekunnin sijasta 14 sekuntia, kunhan vaan tietäisin miksi. Mä oon oikeesti tehnyt A:sta Ö:häön erikoisimpia erikoistyökaluja vaativis hommia lukuunottamatta kutakuinkin kaiken mitä tehdä voi, ja teen tänä päivänäkin. Tulokset, vaikkakaan ei ehkä kummosia, on olleet kaikkien näkösällä. Sen kun tekee paremmin, rata ja muukin laani on vapaa, enkä mä tuu perään ruikuttamaan, että väärin tehty. Ei mun tarkotukseni kirjoittelullani ole oman egoni kohottaminen, se on varmastijo nyt vähintään sillä tasolla minkä se ansaitsee, vaan sen kokemuksen, jota oon HARRASTUKSEN parissa hankkinut, jakaminen muiden kesken. Mä oon oikeesti pumpnnut tohon rahaa ja paljon, tehnyt trial & error hommaa sen verran, että ilman tätä harrastusta vois olla jotain aivan muuta tavallisella duunarilla. Mun ainoo motiivi tuodessani omia kokemuksiani esiin on, että joku vois välttyä siltä pään seinään hakkaamiselta jota mä olen tehnyt, ja ehkä sitä kautta säästää vähän rahaa. Mä oon itse omin resulssein kanssa tota innovatiivisuutta harrastanut, mutta todennut sen omalta kohdaltani aika Don Quiote meiningiks useimpien perustavaa laatua olevien asioiden osallta. Sen, ja ton kustannustekijän takia, en oo herkästi tollasiiin asioihin yllyttämässä.l Nää e oo varsinasesti asioita, jotaka eiabout 1000000 harrastajalle oo ikinä tullut mieleen, mut ehkä just tää on sellanen. En tiedä kun ei alla ole kun näppis, että minkälaisen kuvan itsestäni annan, tai minkälaisia muutntodellisuudessa ovat, mutta EM:stä lähtien pyrin olemaan kisoissa meidän auton mukana. Joten jos asiaa sattuu sinne päin olemaan, tai kauden myöhemmissä kisoissa, niin sopii tulla kertomaan. DS331. Mä oon "sivvilissä" pieni, ja lungi kaveri ja osan sitä kautta kyllä itsekin pitää fyysisesti puoleni.. Ketään en oo lyönyt, jos ei ne oo lyöneet takasin. :rotfl: Mut oikeesti, jos susta tuntuu, elky, että mä haittaan meridän harrastusta jollain tavoin viesteineni ja neuvoineni, niin avaa siitä vaikka uus aihe johonkin yleiseen keskusreluun. En mä siitä varmaan vaikene, mutta keskityn sitten pelkkään huuhaahan kunnes mut bannataan. Ei se elämä siihenkään lopu, harrastus jatkuu.
     
  4. kanafarmari hh

    kanafarmari hh 1st gear

    älkääpäs olko nuan vakavia herrat! ymmärrän jos joku haluaa rakennella maata/putkia mullistavan konehen niin olis varmahan syytä perehtyä metallin käyttäymiseen ennen kuin rupiaa henkseliään paukuttelemaan, eli jos jätkä kysyy "mikä tuki rulla" niin onnea yritykselle huh! KAUHIA TAPPELU YHYREN PUTKEN VÄÄNTELYN TAKIA mutta pitää käsittää että moni asia vaikuttaa moneen asiaan kanttisen putken taittaminen ei oo sama kun pyäriän! sori kaikki fanit . varsinkaan jos haaveellaan tuallaasta putkia ja taitto särettä :lol:
     
  5. greenrtse

    greenrtse 1st gear

    jaksa kaikkee lukee,mut ainaski tuossa naapuris olevall tallil äijät sai jossai neliöpalkit taivutettuu auton takarungos,et se siitä.sitä en edes kyselly et missä,mut voin joku päivä käydä vaik kysymass
     
  6. elky_^^

    elky_^^ 1st gear

    HAH !!!!
    päähänlyöntiäkin ruvetaan harrastaan... :rotfl: :rotfl: :rotfl: :poff: joo kuinka vaan ( ei sit varmaan parane enää liikkua tampereella :( :( ) ! voi vittu... tehkää palkkinne vaikka hammastikuista virkkaamalla.. ! nähärään !
    Kiitos kaikille vastanneille.
    Eli oliko se niin että se palkki siis pitää nyt hitsata kokonaisuudessan... eli ensin räkästä paakku vaikka metalli pöydälle ja siitä alkaa vetään laatusaumaa koko palkin matkan ? ? :lol:

    :wc: :wc: :wc: :wc: :wc: :wc: :wc: :wc: :wc: :wc: :wc: :wc: :wc:
     
  7. DX

    DX Double Gearhead

    En mä käsitä mitä vipottaja mukamas elkylle vittuili silloin kun se veti herneet nenäänsä, lähinnä ittestään kertoili sitä ettei viitti kuluttaa kauheesti aikaansa jo keksittyihin juttuihin. Jos tekee palkkaduunia sen aikaa mikä muuten menis pähkäilyyn ja teettää homman alan ammattilaisella, lopputuloksena jää plussalle, loogistahan tämä.

    Neliöpalkin siisti taivuttaminen ei ole peace off cake hommaa ja on vain hyvä jos joku haluaa kehitellä sitä hommaa, mutta...
    Sorry vaan elky, mut sä olet aika hyvä lukemaan rivien välistä sellaista juttua jota siellä ei ole ja sen seurauksena sorrut vittuiluun, ei suuret keksijät tommoisesta hätkähdä.

    Ymmärrän kyllä täysin sen että olet pitänyt taukoa OD:lta, mieti kuitenkin josko itelläs olisi petraamista, voisit vaikka kysyä tarkennusta ennen lopullista tulkintaa.

    Noi päähänlyöntijutut meni vähän överiksi, oliskohan pienet pahoittelut paikallaan.
     
  8. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Pahoittelemme, päähän lyönti ei kuulu tapoihimme.
    Iskut vyön alle vastaavat ehkä tarkemmin profiilia. :rotfl:
    Vehkeet kuntoon ja liikenteeseen, joko taivutetuilla tai hitsatuilla palkeilla!
     
  9. herrakani

    herrakani 1st gear

    oi voi..
     
  10. jakari

    jakari Gearhead

    taisi toi laaserilla- poltettu runko topp ykkönen, ilman kitaraa (työkaluja) :-? :D
     
  11. Multislayer

    Multislayer 3rd gear

    On se sellasta... Jos vaan aikaa ja motivaatiota riittäis niin sitähän tekis kaikki koneet itse ja paremmin. Mut onkos siitä loppujen lopuksi mitään hyötyä jos työmäärä nousee oikeen suureks? Minulla ainakin ennen riitti motivaatiota rakennella kaikki itse, mutta nykyään ei vaan jaksa. Joistakin töistä mielummin maksaa kun tekee ihan jokaisen napsauksen itse. Väliin iskee kyllä askartelukohtauksia... :p Mut haluaisin nähdä sen koneen sitten kun elky saat sen valmiiks... Kai sitä nyt akselinpätkiä löytyy että ei voi siihen homma kaatua. Kun mainostit vielä että kone on niin yksinkertainenkin, äkkiähän tuon tekaisee. Mut muista sitte pistää niitä kuvia, koska ethän jätä mitään puolitiehen... 8)
     
  12. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Jätetään se henkilöpalvonta kokonaan pois ja keskitytään itse asiaan. Olishan se kaikkien etu jos joku saa tehtyä palkien taivutuskoneen.
     
  13. elky_^^

    elky_^^ 1st gear

    Joop se on yksinkertanen ja toimiva... kyllähän romu soini on niitä akselin pätkiä täynnä... jahka vaan sopiva löytyy niin sitten ... nyt vaan toimi pääpaino on seuraavan 2 kk ihan muussa autossa ja jos vaan osuu niin toteutetaan se suunnitelma.
    KUVIA :eek: .. hmm... nooh katotaan nyt voinpa ainakin palkista laittaa tänne sitten kuvan mutta siitä kikottimesta en tiä .. tän täällä olevan selkkauksen jälkeen ei taida ainakaan ihan yleiseen jakoon tulla kuvaa... mut kattoo nyt kauanko jaksan olla VITTUUNTUNU tän foorumin väkeen... toki voin sitten yv:llä tms. laittaa jotain kuvan poikasta muutamalle henkilölle täällä... ja eräällä toisella sivustolla senkin vekottimen elämästä tulee olemaan enemmän. :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  14. elky_^^

    elky_^^ 1st gear

    Joop joop... täytyy sanoo että jos ja KUN se tulee toimivaks.. niin toki voidaan tehä muitakin palkkeja mut sanotaanko et se naama raja on melko korkeella... eli vaan komeille ja rikkaille tehään :rotfl: :rotfl:
     
  15. Multislayer

    Multislayer 3rd gear

    No mut se on hienoa jos jaksaa tehdä. Täytyy kyllä myöntää että itellä kokoajan tulee uusia suunnitelmia kaikennäköisistä laitteista, vaikka tietää että ei niitä koskaan jaksa ruveta tekemään. Tällä hetkellä tekis mieli rakennella pesukone vanhasta rosterisesta maitosäiliöstä. Ihan ammattikäyttöön kyllä, että tulis tarpeeseen jos vaan alottais tekemään. Tuossa aikasemmin tuli rakenneltua automaattinen hammaspyörien raatinputsauskone jyrsinkoneen kääntöpöydästä, sähkömoottorista & vaihteesta ja vanhasta vingusta. Tosin siinäkin olis paranneltavaa, pitäis suunnitella siihen paremmin toimiva vivusto... Meinaa väliin se vinku vähä pomppia jos liian nopeaa putsailee. No mut elky, sitten kun kone on valmis niin pistä nyt ihmeessä kuvia, mulla ei oo käyttöä sille kun en putkien kanssa pelaa, että ei tarvi pelätä tuotevakoilua... 8)
     
  16. elky_^^

    elky_^^ 1st gear

    OT:
    Mitäs tota jos se on tehty hiilikuidusta ? :-?
     
  17. Multislayer

    Multislayer 3rd gear

    Ei pidä kirjaimellisesti tuotakaan ottaa, vaan lukea rivien välistä... 8)
     
  18. elky_^^

    elky_^^ 1st gear

    hmm... mut tossahan on vaan yks rivi :rotfl: :rotfl:
     
  19. Multislayer

    Multislayer 3rd gear

    ai sori, siis pitää lukea rivin välistä... :D
     
  20. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Ja missäs mennään taivuttimen kanssa? Tässähän on ollut suhteellisen hyvää tallikesää jo pidemmän aikaa.. :)
     

Kerro tästä muillekin!