Missä takavuosien KV-Korvettet?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rinnewood, 19.8.2011.

  1. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Joskus takavuosina korinvaihtobuumin kultaisella keskiajalla tehtiin täällä Kekkoslovakiassa useita korinvaihto-corvetteja Chevy Malibun rungolle. Kadun varrella sellaisen rakennelman tunnistaa parhaiten kurkistamalla perän alle. Muuten olivat jotkut varsin onnistuneita siten että V8 tekniikalla leimaan ym..
    Eipä ole hetkeen moisia laitteita näkynyt missään myynnissä joten ovatko jo ehtineet elämänkaarensa ehtoopuolelle vai missä piileskelevät?
    Tulipa vain ajatuksena mieleen että mikäli haluaisi ripeähkön V8 katukilpurin kestävällä (??) taka-akselilla, liukkaalla aerodynamiikalla ja ei-alkuperäisyyttä vaativalla lähtökohdalla niin siinäpä mainio aihio? Orkkis Corvettessa varmaan se mahdollinen tulevaisuudessa häämöttävä museointi kun rajoittaa sitä luomisen iloa...?

    Ja Vetteharrastajilla tulee varmasti iltateet nenän kautta näppäimistölle kun tällanen aihe otetaan puheeksi...? :lol:
     
  2. 383

    383 Gearhead

    2viikoa sitten näin yhden tuusulassa
     
  3. blt4spd

    blt4spd Gearhead

    Muistelisin nähneeni sellaisen Power Parkin meetingissä muutama vuosi sitten. Kori oli joku n. 74 ja oli varmaan jollain 60-luvun Chevellen rungolla, koska kilvet oli mustapohjaiset.
     
  4. pantera

    pantera Double Gearhead

    Nikkolan Seppo varmaankin takoi läjään useimmat noista hevoskärryakselivetteistä , tais olla tuotantomäärät toistakymmentä kappaletta.
    Mitä miehelle mahtaa kuulua tätänykyä?
    huhuu Seppo ...ootko täällä ?
     
  5. PMJ

    PMJ Gearhead

    Eikös nettiautossa ole sellanen parhaillaan myynnissä
     
  6. cuda69

    cuda69 Gearhead

    Oulussa on yksi,ja täälä tehty.
     
  7. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

  8. nixon

    nixon 3rd gear

    Tossakin on varmasti ihan hyvä Malibu pilattu rumalla kopalla. :x
     
  9. TiM

    TiM 1st gear

    Ettei vaan rosentit pomsahtaisi, kun on kori varusteineen ja sisustan lisäksi vaihdettu moottori... :rotfl: :rotfl: Kannattaa ostaa katsastettuna tuolle tekniikalle, jotta jää rekisterimerkintä kuka muutoksen on tehnyt. 8)
     
  10. Rodman

    Rodman Gearhead

    Seppo harrastaa edelleen kyllä vettejä ja muita jenkkejä, Turussa asuu kun on suomessa.

    Ja on kyllä "syyllinen" moniin replicoihin.

    Ei ole OD:lle kirjoitellut, vaikka olen joskus ehdotellut.
    Tavoittaa myös minun kautta.
     
  11. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Höpsistä. Vetteharrastaja ei ole moksiskaan.

    Ja kun tarkemmin muistelee, niin hain aikanaan joskus 80-luvun lopulla oikein kopion siellä teilläpäin eli Vaasassa myönnetystä luvasta. Kas tässä:

    [​IMG]

    Hupaista, enpä ole koskaan kysynyt tutuilta onko kyseessä sama Keskisen Jaska jonka poika on hieman tunnetumpi...:

    http://www.city.fi/artikkeli/Kalle+Keskinen/2807/
     
  12. Jack

    Jack Gearhead

    Eivät kaikki Vetteharrastajat juo illalla teetä ainakaan viikonloppuisin, silloin juodaan jopa kahvia :rotfl: .
    Minä juon nyt kaljaa :p .

    Anteeksi offtopic, oli pakko kun Vetteharrastajia aina parjataan, välillä kyllä ihan syystäkin :wink: .
     
  13. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    Yhden vuosia pölyyntyneen tiedän Ylistarossa.Näin sen viimeksi keväällä.
     
  14. cuda69

    cuda69 Gearhead

    korvetet lienee niin huonoja ajaa,ettei kuski tohi irrottaa kättä ratista tervehtiäkseen? :rotfl: :rotfl:
     
  15. Jack

    Jack Gearhead

    Kieltämättä täytyy kyllä myöntää, että hieman enemmän täytyy töitä tehdä kuin käyttöautossa :wink: .

    Totta puhuen olen tehnyt havainnon, että kun olen Camarolla liikkeellä niin usein käsi ehtii nousemaan morjestukseen ennen minua, mutta kun ajellaan Vetellä niin todella harvoin käsi heilahtaa varsinkaan ennen, joskus ei ollenkaan :-? .
    Tänään kun olimme menossa Vetellä Eura-Huittinen cruisinkiin, niin meitä vastaan tuli aivan tavallinen Valiantti ja siitä emännälle mainitsinkin samalla kun kättä nostin, eipä sitten Valtterikuski vaivautunut vastaamaan, taisi hänelläkin olla kädet täynnä töitä :rotfl: .

    Taas menee kyllä ohi alkuperäisen aiheen, yritän pitää suuni kiinni :odroll: .
     
  16. PMJ

    PMJ Gearhead

     
  17. sirkus

    sirkus Gearhead

    Kalle on Jaakon poika. Tuo korinvaihto vette oli heillä ainakin vielä muutama vuosi sitten. Hiukan ulkoissesti rapistunut ja lootassa ei vissiin ollut pakkia. Olisi ollut kaupankin, mutta hintapyyntö oli melko suolainen
     
  18. BRC1

    BRC1 Gearhead



    Tossa on muuten totta toinen puoli..Meinas lipsahtaa kerran kaiteisiin kun hetkeksi herpaannuin "nauttimaan" ajosta yhdellä kädellä suoralla tiellä.

    Tuntuu olevan rättirenkaat hieman uraherkät ja asiaa ei liiemmin auta verkkainen tehostamaton ohjaus :eek: Sen jälkeen oon pruukannut pitämään ruoria kaksin käsin :D
     
  19. Mutku

    Mutku Gearhead

    Joo, Vetet ne onpi kalliita.
     
  20. Mac

    Mac Gearhead

Kerro tästä muillekin!