missä vika? 225:nen ropeltaa ajaessa.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja istos, 26.1.2009.

  1. istos

    istos 1st gear

    aspen ja 225:nen kyseessä. mistä johtuu kun paikoillaan/1:sellä pelaa normaalisti mutta kun vaihtaa d:lle niin alkaa ropeltamaan käynti,aivan kuin ei saisi soppaa tarpeeksi.? ei kestä d:llä ajaessa laittaa kaasua pohjaan asti vaan pitää laskea hieman kaasua niin sitten toimii jotenkin.
    onko vika jakajassa/kaasarissa?
     
  2. stw307

    stw307 1st gear

    Jotain vastaavaa oli joskus kamun Dartis häikkää ja oiretta. Kärkien vaihdolla sillon selvittiin mutta onko sulla ees moisia kilkuttimia jakajassa :eek:
     
  3. Ana67

    Ana67 Gearhead

    EI ole Aspenissa kärkiä. Kaasarin putsauksesta lähtisin liikkeelle olettaen että virtavehkeet kunnossa. Bensafilsu vaihdettu??
     
  4. Jos vikaa ei löydy polttoainepuolelta ,kokeile toisella (ehjällä) puolalla , joskus puola kypsyy siten että ei jaksa enää antaa tarpeeksi tehokasta kipinää kun paine nousee palotilassa rasituksen lisääntyessä. Tämä tietysti sen jälkeen kun muut perusasiat ,kuten ajoitus ,kärkiväli yms katsottu.

    Ainakin tuo on yksi vikavaihtoehto jota aina ei tuu tarkistettua.
     
  5. Jas

    Jas Gearhead

    Ja tarkista että pyörijässä oleva metallikisko on kunnolla paikoillaan.
     
  6. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    No siinä tulikin jo minunkin ajatukseni muitten toimesta...

    Ai joo... Entäs tulpat + niitten johdot?
     
  7. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Loppuun ajetut tulpat isoksi kasvaneella kärkivälillä oireilevat siten, ettei slantti kestä täyttä kaasua/kuormaa vaan alkaa röpeltää. Kait siksi, että iso kärkiväli paineessa on parempi eriste kuin tulpan johdot ja kipinä menee muualle.
     
  8. L.P.

    L.P. Gearhead

    Itse sain moiset oireet kuntoon bensanpintaa ja tyhjäkäyntiseosta säätämällä. Mutta kaasutin on vanha ja jakopää kulunut.

    Kaikenlaisia ehdotuksia on tullut. Siitä voinee päätellä, että kaikki perusasiat täytyy laittaa kerralla kuntoon.
     
  9. rimpula

    rimpula 1st gear

    samanlaista vikaa oli veljen jää kadett:issa
    kylmänä pyöri moitteetta ja pystyi heittää mitä vaihdetta tahansa päälle
    mut sitten lämpimänä alkoi samanlaiset oireet. 1 vaihteella pyöri ja pääsi jotenki eteenpäin mut muut ei puhettakaan meinas sammua kun alkoi röpeltämään

    lopulta kävi nii että benziini loppu ja pari kymppiä uutta tankkiin niin kas kummaa ei enää röpeltäny ja pelas lämpimänäkin moitteetta.
    toki samalla vaihdoin polttoaineen suodattimen siihen
     

Kerro tästä muillekin!