Missä vika?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Cammer, 7.5.2002.

  1. Cammer

    Cammer 1st gear

    Mistä kummasta voi johtua sellainen että a) välillä kun iskee laatan pohjaan, auto ihan kiltisti sanoo että GO, mutta joskus kierrokset nousee, mutta mitään ei oikein tapahdu, kunnes sitten jossain vaiheessa auto suorastaan loikkaa eteenpäin valmiina villinpäänkin menoon. Yleensä tätä go tapahtumaa edistää se, että keventää kaasua, jolloin tuntuu että kone ottaa helpommin kierroksia.. Mystistä minulle.

    b) ylämäkiä noustessa jos isolla D:llä pistää menemään, niin hyytyy ja hyytyy ja vaihtaa pienemmälle ja jatkaa hyytymistä. Mutta jos pukkaa pikkudeen simmuun ennen mäkeä että kierrokset nousee niin silloin nou hätä ja auto mennä potkii iloisesti koko mäen ilman sen kummempia mutinoita. Ja kun ei viitsisi pukata laattaa lattiaan ennen joka mäkeä niin että kickdown vikisee.


    Ja kyseessähän oli siis -85 Blazer + 305 + TH700 yhdistelmä


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Cammer 2002-05-07 08:56 ]</font>
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    oletko säätänyt kick-down vaijeria vaihtamaan herkemmin pienemmälle??
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    kysymykseen a) voiskos joku öljykanavan venttili jumia ettei kunnolla vaihda...??
     
  4. heh heh©

    heh heh© Gearhead

    Luistaisko levyt tai pannat? Kai sulla öljyä on tarpeeksi?
     
  5. elky

    elky Gearhead

    TH-700 laatikossa ei ole kick-down vaijeria vaan vaijeri joka hoitaa sekä modulaattorin ja kick-down vaijerin hommaa. Tämä vaijeri on tarkka säädöistään ja väärä säätö saattaa aiheuttaa häiriöitä. Vika kuulostaa siltä että turbiinilukko ei vapaudu. Turbiinilukon vapauttaa jarruvalokatkaisija tai moottorin ohjaustietokone, jos sellainen on. Turbiinilukko toimii öljynpaineella, joten jos vika on siinä, voi se olla myös öljynkiertopuolella. Vaihda laatikkoon öljy ja katso että jarruvalokatlaisijassa on kaikki neljä piuhaa kiinni.
     
  6. Holley

    Holley Gearhead

    Tämähän ei ole vastaus, mutta itselläni käyttöCaminon 305:ssä olen
    huomannut pikkuhiljaa pahentuvana tuon a) -vian. Valoista
    kiihdyttely on kinkkistä puuhaa, kun ei voi survoa kaasua pohjaan,
    vaan pikku hiljaa pitää painaa syvemmälle ja tuntuu, että
    täyskaasua on turhaa käyttää koskaan. 2:lla n.3000rpm kun
    VÄHENTÄÄ kaasua, auto tuntuu kiihtyvän paremmin (eihän n. 150 hv nyt vie muutenkaan älyttömästi Caminoa) Ei ole aina ollut tällainen. Kaasutin on mallia "heitä vesilintua", ainakin niin olen päättänyt: Holleyn Quadrajet -kopio, spreadbore joka ei näytä perinteiseltä Holleyltä eikä sisällä mitään sähkötoimintoja ja tuntuu pyörivän liian rikkaalla kierroksilla (vie bensaa, mutta kats. päästömittaus aina kehuttu eikä kaasutinhuollossakaan näkynyt mitään muuta kuin vähän liian rikas seos kovilla kierroksilla)). Osta Cammer itsekin uusi imupuoli autoosi, jos vika tuntuu tutulta!
     
  7. Cammer

    Cammer 1st gear

    No voi RÄKÄ.. Itseasiassa tuo kuulostaa enemmän kuin tutulta :/ Varsinkin tuo liikennevalokiihdyttely.

    Kaasarina tuossa mun härpäkkeessäni on Rochesterin Quadrajet 4bbl

    Eli nyt sitten tietoja mikäköhän kaasutin tohon pitäisi hommata tilalle..?

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Cammer 2002-05-07 23:14 ]</font>
     
  8. elky

    elky Gearhead

    Jos autossa on suht vakio moottori, ei quadrajettiä kannata mun mielestä mennä vaihtamaan mihinkään. Kannattaa ostaa korjaussarja, asentaa se ja putsata kaasari. Monesti vaihtamalla menee vaan rahaa ja ongelmat pysyy ja pahenee. Varsinkin kun vika ei alunperinkään välttämättä ole kaasarissa.
     

Kerro tästä muillekin!