Missä X?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Pertti K, 26.1.2007.

  1. audiq

    audiq Gearhead

    Tarkistin nimen, Jarmohan se oli. :oops:
    Vuosimalli vaan ei täsmää, tuo kadonnut on -75:n, voisiko Sinulla muisti vuorostaan pätkiä?
    Ja meiltä lähtiessä -85, ei ollut pölykapseleita, mutta onhan ne saattaneet tulla siihen ihan hyvin myöhemminkin.
    Olen etsinyt tuota autoa noin viisitoista vuotta, niin jos se tosiaan on sama auto, niin kaikki osat/kuvat/paperit(?), mitä siitä on jäljellä kiinnostaa.

    Onko käsitystä, että miksi se runko jäi toisaalle? -tuossa kadonneessa se oli nimittäin ilmeisesti lievästi vääntynyt kolarin seurauksena.

    Ja tuliko tuo auto Hyvinkäältä vai mistä ja koska tuo Jarmo sen oli ostanut, onko tietoa.
     
  2. Beenari

    Beenari 3rd gear

    Auton historiasta ei ole tietoa. Jarmo ajoi auton talliin -89 keväällä ja aloitti sen surullisen kuuluisan jarruremontin... vuonna -90 tai -91 Jarmosta sitten tuli yrittäjä jolloin ei jäänyt aikaa projektille ja Jarmo lahjoitti koko höskän minulle. Jarmolla oli myös toinen Wagoneer mutta siinä oli kori niin mätä ettei sitä kannattanut edes yrittää pelastaa (ei edes KLB olisi yrittänyt) ja se oli keltainen ja -75.

    Runko jäi Espooseen koska silloin ei ollut tarvittavaa kuljetuskalustoa sen siirtämiseksi. Myöhemmin sitten Jarmo katosi maisemista ja hatarien musitikuvien perusteella en enää löytänyt rungon sijaintipaikalle....

    Papereita ei enää ole (ne hävitin samalla ku Jeeppi lähti sulatettavaksi...sillä hetkellä vitutti niin paljon ettei veri kiertänyt ja ajatus ei ollut oikein kirkas) Jotakin kuvia osakasasta on jossakin albumissa, mutta kuvaa kokonaisesta autosta ei ole. Jos löydän jostakin taso skannerin niin saatan laitella kuvia jonnekkin webbiin

    Niin ja voi kyllä tosiaankin olla että menee vuosimallit väärinpäin, koska Jarmolta sain yhden auton ja kahdet paperit. paperien mukaan omistan -75 ja -77 wagoneerit

    Mutta kuitenkin nimi täsmää, samoin vuosikerta (itse olen -69 ja Jarmo muutaman vuoden vanhempi), sekä auton väri ja ilmeisesti vuosimallikin (?), samoin tarkemmin asiaa mietittyäni rekkarikin soittaa jotakin kelloja...

    Ja muistaakseni Jeepissä oli vasemmassa takalokasuojassa jotakin korjattu joskus (ruostettako?). Alkuperäiset sävylasit ja jommassakummassa takasivulasissa oli Aro-Yhtymän tarra. Takalasissa tai takaluukussa tarra: "Aito ja alkuperäinen Jeep neliveto". Tuulilasissa oli se vuoden 1977 violetti verotarrakin tallella. Mitähän vielä muistuisi mieleen?
     
  3. audiq

    audiq Gearhead

    Kuvat olisi kyllä kivoja ja SP:na voit laittaa vaikka suoraankin minulle, jos saat ne skannattua.

    Mites se vuosimalli? Oletko varma, että oli -77?
    Ja oliko tämä Jarmo sitten Hyvinkäällä kirjoilla, silloin vuonna -90?

    EDIT: Ok, -75 tai -77. Mites tuo varmistuisi etsityksi yksilöksi?
    Luitko tuon aiemman haun autosta, oli vähän tarkempia yksityiskohtia kuvailtu kuin tässä ketjussa.
     
  4. Mr.Speed

    Mr.Speed Gearhead

    Tuon Trans Amin olen nähnyt minäkin viime kesänä. Oli ihan siistissä kunnossa. Voisikohan tuo vani olla täältä Jyväskylästä lähtöisin? vai ostiko tätisi sen uutena? Melkein naapurissa oli nimittäin joskus n.10-15 vuotta sitten tuollainen Ambulanssi vani.
     
  5. Beenari

    Beenari 3rd gear

    Asui vantaan Hakunilassa mutta jossakin noilla main oli muuttanut jonnekkin pohjoisemmaksi, mutta minun mielestäni se oli Sipoo eikä Hyvinkää....

    En voi varmaksi luvata että kyseessä olisi sama yksilö, mutta en halua kyllä antaa liikaa toivoakaan. Kuinka moni 60-luvulla syntynyt Jarmo Koivisto on omistanut sinisen Wagoneerin V8-aut tekniikalla? Olisi hauska sattuma jos niitä olisi useampi kuin yksi....
     
  6. audiq

    audiq Gearhead

    On minulla se syntymävuosikin, minkä Akesta sain ja toinen nimi, jos vielä tarkentuisi henkilö.
    Voin laittaa ne YV:nä päivällä.

    Soittelin muuten noita Jarmo Koivistoja läpi ja niistä tavoitin noin kymmenen, mutta kukaan ei ollut omistanut Wagoneeria, paitsi yhdestä en oikein saanut varmuutta, kun tuntui vähän pelästyneelle...

    No joo, palataan vielä aiheeseen myöhemmin.
    Nyt nukkumaan, öitä! :D
     
  7. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Hän osti auton uutena. Iisalmessa Iikorilla teetetyt muutokset erottuvat tuostakin kuvasta. Hyvänä tunnusmerkkinä kylkiraita johon maalattu S kirjain. Autossa oli Recaron penkit. Ja onhan se saattanut mennä täältä sinne jyväskylään päälle 10 vuotta sitten. Tuo vani toimi lähinnä siirto kuljetuksissa ja siksi sille kertyi kilometrejä paljon. Tätini piti vanista ambulanssi käytössä, koska se oli riittävän tilava. Silloin ei ollut vielä sprinttereitä.
     
  8. tcb62

    tcb62 Gearhead

    Musta liekitetty 4 d Sedan Chevrolet Biscayne slant six 1964, fenderit duunattu Keskarin painolevyistä, savutti tautisesti, takafönärissä mr Cee Cee ja Teddy the Tigers tarrat, toimitti R`n`R;in ilosanomaa, ajoneuvoteamillä suavet heltassa, spittarit jalassa ja NEFF BROS rotsit niskassa Sherwoodista käsin Sorbuksen ja keskioluen voimalla ympäri Suomen maata 1980 luvun alussa. ONKO TÄSTÄ SOSDEMAREITTEN HALVEKSUMASTA SS-BISCAYNESTÄ HAVAINTOJA?
     
  9. vpoint

    vpoint Gearhead

    Kiinnostais eka jenkkini kohtalo, eli onko vielä hengissä ja kotomaassa?? Auto oli ´57 Cadillac Sedan De ville, rek. NKR-38, väriltään oli myydessä valkoinen (joskus 90-luvun loppupuolella). Meni muistaakseni Vantaalle tai Espooseen.

    Ja sitten tämä rakentamani Ranchero GT -78, rek. NKR-25, keltainen mustilla gt-raidoilla, perässä luki "f*ck the fuel economy". 460 pannulla.

    Ja vielä kysymystä Vantaan suuntaa, että onko mun ex -73 Challengeri rek. JNH-56 jo ollu liikenteessä. Meni Husson Jaskalle ja oli jossain vanhassa V8:ssa pikku kuva, jossa otettu työn alle.

    Kyllä se prkl vaan aina harmittaa jälkikäteen, kun menee jotain myymään pois, ei kun oo tuota "autokoijariverta" meikäläisessä yhtään. :(
    Kivahan näitä ois keräillä ku ois vaan tarpeeksi "löysiä"........
     
  10. Beenari

    Beenari 3rd gear

    Kuka on tehnyt pyhäinhäväistykseen verrattavissa olevan teon ja asentanut Moparin koneen Chevrolettiin.... Helmiä Sioille ;-)
     
  11. mercman

    mercman Gearhead

    TCB 62 vaan muisti mosan nimen väärin.No eihän siinä oikeesti slant six ollut, vaan ihan oikee Cast Iron Wonder .....erittäin kierrosherkkä 6-sylinterinen CHEVY moottori....Se se vaan oli kaunis ja edustava auto.
     
  12. jube

    jube 3rd gear

    Ja vielä kysymystä Vantaan suuntaa, että onko mun ex -73 Challengeri rek. JNH-56 jo ollu liikenteessä. Meni Husson Jaskalle ja oli jossain vanhassa V8:ssa pikku kuva, jossa otettu työn alle.

    Jaskan tallissa oli sellainen noin kuukausi sitten.Oli vähän sitä ennen juuri saatu kilpiin.Melkoisen hieno peli,kuin uusi.Aika paljon kait olikin uutta osaa.
     
  13. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Muutama vuosi sitten naapurilla Nastolassa, lienee vaihtanut jo maisemaa.
     
  14. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Tämä oli tallikaverilla Espoossa, meni Ruotsiin... Kaveri verhoilutti auton, oli myydessä yhä valkoinen. Hieno auto.
     
  15. Fleetsider

    Fleetsider 1st gear

    mulle tullessa siinä oli jo se 360 motti ja peltisarjat. tai ainakin se 360 myytiin, muistaakseni ei löytynyt ainakaan lohkon etukulmasta mitään merkintää.
    mulla ollessa se kardaani tärräs ainaki niin helvetisti, että nopeus oli pakko pitää alle 40 tai yli 100, sillä välillä hakkas sen verran reippaasti..
    sillon oli sisustakin vielä kuin uusi..
     
  16. 383

    383 Gearhead

    joo oli jaska jo cruisingissa challengerilla :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  17. dust3r

    dust3r 3rd gear

    Jep se oli pirun siisti sisältä ja korilleen tosi hyvä peltinen vaikka maali oli parhaat päivänsä nähnyt ja semmonen muistu mieleen että siinä oli maskissa reikä johon oli ketjulla ja lukolla kiinnitetty joku trollipeikko jolla oli ledit silminä :p
     
  18. Fleetsider

    Fleetsider 1st gear

    juu, siisti oli sisältä ja päältä. pari kukkaa oli takaloksuissa..
    trollipeikkoa ei silloin vielä ollut.. :rotfl:
     
  19. balez

    balez 1st gear

    tuossahan se jaska naapurissa asustelee... uskomattoman siisti peli.. päristeli loppu syksyn "joka" ilta tossa edes takas :D
     
  20. eq9027

    eq9027 1st gear

    Missä x ?

    Se keltainen Charger on nyt punainen , löydät nettiautosta myytävänä.
     

Kerro tästä muillekin!