Mistä hihnalaser?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja viridia, 18.7.2015.

  1. viridia

    viridia Gearhead

    Myykö Suomessa kukaan moniurahihnapyörien suuntaukseen tarkoitettua laseria? Ei olisi nyt aikaa rueta tilaamaan ulkomailta kesken ajokauden..

    Tai olisiko jollain Kuopion seudulla lainata kyseistä työkalua pariksi viikkoa?
     
  2. Mutku

    Mutku Gearhead

    Just Kuopion seudulla ei ole yhtään, mutta Sotkamossa käyttivät näemmä menestyksellisesti vanhaa konstia, jossa kampuran pään pyörän uraan heivattiin rautatanko-harjateräs johon oli väännetty 90-asteen mutka. Se takapihan poikain laaseri osotti sitten hihnanpaikkaa 9000rpm kiertävälle kiihdytyskoneelle. No oli siinä pikkuletukan etupäässä lopulta sähkönen vesipumppu ja pari muutakin muuttujaa, mutta kuitennii...
     
  3. sibe70

    sibe70 Gearhead

    DOMETIC , sieltä muistaakseni työmaalle ostin.
     
  4. kapa73

    kapa73 2nd gear

    Luulisi kaikilta optipeltin jälleen myyjiltä saavan. Kuuluu optipeltin tuotevalikomaan.
     
  5. BBC

    BBC Guest

    ei ole halpa optibeltin linjalaser.
    Autossa saa linjaan pyörät jämäkällä lineaarilla.

    Linjalaser hyvä pidemmillä matkoilla, kuten teollisuus hihnoilla.
    Kulmavirhe tärkeä myös saada pois.
     
  6. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Gatesilainen tais olla kuuskymppiä rockautossa, ja ei paljoo päälle satasta taida kustantaa kaikkineen kuluineen nopealla rahdillakaan. Löytyy numerolla 91006

    Kalibroida kannattaa kunnolla, suoraan laatikosta tarkkuus ei ollut kaksinen.
     
  7. viridia

    viridia Gearhead

    Kiitoksia vastauksista.

    Eipä tullutkaan mieleen rockautosta katsoa, sieltä tosiaan saa tuon Gatesin suht edullisesti ja nopeasti.

    Kuinka tuo kalibrointi kannattaa suorittaa? Mukana lienee ohjeet, mutta jos jotain vinkkiä mitä ei ohjeissa kerrota..
     
  8. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Mä tein niin, et auto nosturille, laaseri dampperille sihtaus alaspäin ja merkki lattiaan. Sit laaseri tois puol dampperia ja sama homma. Sit käännellään niin kauan että osuu samaan pisteeseen. Ite siis säätelin tuon noin pariin metriin kohdilleen.
     

Kerro tästä muillekin!