Mistä hyvä alipainemittari

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja flw-65, 10.5.2008.

  1. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Bensa oli joskus olevinaan kallista. Taloudellisuusmittareita asenneltiin ja paineentasaimia. Malpassilla näyttää vieläkin olevan myynnissä se kaasutinmoottorin ja pumpun väliin tuleva regulaattori, "Petrol King". Jos oli huono neula kaasarissa, niin saattoi jotakin jopa säästää.

    Mä en ole oppinut koskaan ajamaan taloudellisesti. Siis voin ajaa hiljaa ja tasanopeutta, mut siltikin tuntuu soppa maistuvan. Autollekin siis. Sain mun Polo mallisen auton menemään 5,5 litraan moottoritiellä jurnuttamalla 80 km/h. Se sama auto, vähän kolhittu ja mätäpaikoilla koristeltu, on juniorilla, joka ajaa sillä kaupunkiliikenteessä alle viiden litran kulutuksia.

    Tietty siinä voi joissakin tapauksissa olla ero myös tankkaajassa. Mulla oli josku B-body mopari 360 ja painoa alun kolmatta tonnia. Maantiellä meni vähän alle 13 litraa ja auto oli käytännössä uuden veroinen (entinen raatovankkuri). Cruisingissa näin samanmoisen 25 vuotta myöhemmin. Se meni kuulemma sekaajossa 12 litraan...
     
  2. 383

    383 Gearhead

  3. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Itsellä ei kyllä ole kiinni ahtimesta, nokka tai moottorin imukotelo jotenkin sellainen että se aiheuttaa resonointia. Itsellä alkaa ahtamaan jostain 2500rpm alueesta ylös päin.... ja tyhjäkäynti on 1000rpm. Siis tuota alipainepulssia esiintyy pintaakasulla ajaessa 1500-1800rpm alueella. (juuri siinä missä matkaajossa voisi muuten ajaa... mutta nykii jos nostaa kierrokset 2000rpm niin kaikki ongelmat häviää)
     

Kerro tästä muillekin!