Mistä järkihintainen tuulilasi C1500 Letukkaan?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja helppoheikki, 19.7.2011.

  1. helppoheikki

    helppoheikki Gearhead

    Paha halkeama pickupin tuulilasissa estää leiman saamisen mutta kierros pääkaupunkiseudun lasiliikkeissä sai vai verenpaineet koholle. Tuntuu olevan monopolimarkkinat kun kaikki tyrkyttää Pilkingtonin lasia hintaan 499€ plus työt. Aika järkky hinta lasista jossa ei ole mitään ihmeellistä, vastaavat perheautojen lasit on pari/kolmesataa asennettuna.

    Tietääkö kukaan mistä saisi yhtään järkihintaisemman lasin -90 C1500 Chevyyn?
     
  2. textex

    textex 1st gear

    oletko kuttilan autolasista kysynyt...
     
  3. luuvaurio

    luuvaurio Gearhead

    Silveraadoon kun lasin ostin niin parista paikasta kyselin Jyväskylän seudulta. Lähtöhinta lasille 500 ekua mutta 350:n euroon tippui kuitenkin hinta tinkimättä. Kalliiksi tuo toki jäi siltikin.

    Ite vaihdoin. 9 euroa maksoi liima eikä lasi edes vuoda :)
     
  4. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Aikas normaalin hintainen tuo lasi on.. tietysti tuntuu kertaostoksena paljolta mutta eipä niitä jokavuosi tarvitsekkaan ostaa. Noissa uudemmissa autoissa lasin vaihto voi olla tonninkin, niitä jokusen vaihtaneena. siksi monella nykyään lasille oma vakuutus... soittelemalla eri paikkoihin voi säästää mutta kyl nuo pilkkarin hinnat aikas suuntaa antavia on.
     
  5. helppoheikki

    helppoheikki Gearhead

    Näytä mulle tavallinen lasi missä ei ole mitään lämmitystä tai muuta ihmeellistä joka maksaa tonnin? Kaikki lasiliikkeidenkin ukot on olleet huuli pyöreänä ihmetyksestä ton viidensadan hinnan nähtyään. Ei tavalliset lasit tänä päivänä ole niin kalliita.

    Kuttila on lomalla heinäkuun, täytyy luovia jokunen viikko ilman leimaa jos sieltä tärppäisi 8) ...
     
  6. textex

    textex 1st gear

    itse kuttilasta tilasin lasin,jonka olemassa olevien tietojen mukaan tekivät ja maksoi noin 300 eli kyse ei ollut hyllytavarasta ja hinta mielestäni ok...
     
  7. tabs

    tabs Gearhead


    Jep jep -99 vanin lasi. Paikallinen lasiliike tarjos asettuna 960€. Kuulemma niiden kalleimpien joukossa, Vain Chevy Transportissa kalliimpi...
    Jäi muuten sitten ottamatta...

    Onko kellään havaintoja mitä noihin "uus koppasiin" vaneihin on lasit maksanut?
    Tietäis vaan ettei taas apinaa koijjattais.
     
  8. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Katsoppa noita uudehkoja tila-autoja joissa lasi jatkuu jopa katolle saakka,tuskin ovat kovin halpoja. Lisäksi kun vielä heitetään sana "aterminen" eli ns.lämpöä takaisin heijastava lasi niin päästään hintoihin. Noi vastuslangalliset lämmitettävät lasit eivät ole vielä mitään... :lol: Uusien volvojen ns citysafety lasit ovat myös todella halpoja.Mutta kuten sanoin voihan tuo viidensadan lasi tehdä loven lompakkoon mutta muistatko koska viimeksi lasisi on vaihdettu? 15vuotta sitten?! :D

    Muutenkin autoon tulee joskus ns. pakollisia "kalliita" remontteja väkisin.Tuskin kukaan pääsee tuota asiaa koskaan välttämään?Siksi ihmettelen ihmisten avautumista ko. asiasta.. :eek:
     
  9. G20

    G20 Gearhead

    Kysäseppäs tuolta: www.autolasialander.fi Edelliseen vastaavanlaiseen letukkaan vaihdatin tuolla ja oli harrastajaystävällinen hinta. 8)

    Laskekaa "ite tein ja säästin" -heput mikä turaaminen on jos lasi halkeaa/vuotaa/irtoaa tai muuta. Liike antaa takuun työlle ja lasille. Monasti jenkeissä vielä korityö melko rajua tehtaalta lähtien liimasauma saattaa olla jostain kohti tuuman paksu. Noh, jokainen tekee niinkun parhaaksi näkee.
     
  10. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Kysy sellaisesta paikasta kuin Rengaslasi Oy http://www.tuulilasi.com/

    Ainakin siellä oli soittokierroksen jälkeen halvin tuulilasi (Jeep Grand Cherokee)
    noin 250 € asennettuna.
     
  11. TeuvoSlam

    TeuvoSlam Gearhead

    Meillä tulee töihin joskus jotain IHD-laseja vai mitälie, suht edullisia..

    Mutta uuden tai uudehkon auton lasin vaihto helposti tonnin, siihen kun menee helposti paljon muutakin tavaraa kuin pelkkä lasi. Pari listaa sivuille, alalaitaan liimataan joku kiinnitysura ja ylälaitaan kuminen "tiiviste" ym tavaraa..

    Tosin normaalisti lasi vaihdettuna jää ehkä500euroon, riippuen tietty autosta ym...

    Nimim: pari lasin vaihtoa per viikko...
     
  12. jalluvaari

    jalluvaari Gearhead

    Meidän firmassa tuollainen chevy C1500;n tuulilasi maksaa asennettuna 420€.
     
  13. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Miula maksoi 220e pilkingtonin lasi 81-stw.hen itse asennettuna. Ei tuommonen pikkarin lasi varmaan sen ihmeellisempi ole, niin jotenkin kovalta kuulostaa hinta.. :odroll:
     
  14. helppoheikki

    helppoheikki Gearhead

    Hei, miten vertaat tollaista pikkarin peruslasia noihin erikoisikkunoihin? Kyllä mulla fyrkkaa on syytää vaikka mihin mutta kun nyt olen muutakin kiertänyt kuin tahkoa niin osaan vaatia myös perusteluja mielestäni poskettomalle hinnalle. Mulle ihan sama koska tohon paskaan on lasi viimeks vaihdettu mutta mä en mokomasta lasinpalasta maksa yhden HD-telkkarin hintaa. No, tiedänpähän mihin kaupunkiin en lähde lasia vaihdattamaan...
     
  15. jalluvaari

    jalluvaari Gearhead

    Meiltä tuon(-81 STW) oisit saanu 150€;lla "kainaloon" itse asennukseen.

    Meillä uus koppaseen vaniin 540€ asennettuna, uuden asennuslistan kanssa, "kainaloon" 460€ listan kaa.


    Kyllähän nuo lasien hinnat perustuu pitkälti siihe paljonko niitä menee täällä kaupaksi, siis mitä yleisempi ajokki sitä halvemmalla saa. nykyisissä liimalaseissa ei asennuksessa suuriakaan eroja. Meillä hinnoitellaa aina tapauskohtaisesti, asennus ja vanhan irrotus yleensä ns. perushintaan. Joskus menee aika hiukan enemmän, mut toisella kertaa sit taas vähemmän. tuulilaseissa suomessa kaikilla tukkureilla ns. sama hinnasto. Asennus listoissa, liimoissa, tarvikkeissa ja työkaluissa sitten huimia hinnan eroja.
     
  16. Savaloja

    Savaloja 1st gear

    Minä sain 480 euroon tampereelta.
     
  17. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Mä vaihdatin maanantaina pitkäkaton "tyhjään reikään"(kaverin kans vanha pois ja ruostekorjaukset lasinkarmiin) 260€
     
  18. jake81

    jake81 Gearhead

    -88 seevu pikkariin lasi vaihdettuna 395e hämeenlinnassa ja pilkingtonin lasi... swt myi muistaakseni pelkkää lasia 280e...
     
  19. xarper

    xarper Gearhead

    Ja minä kun luulin että capricen lasi oli kallis! :eek: (180e)
     
  20. jake81

    jake81 Gearhead

    Tohveli pikkarissa on kuulemma kasetti lasi ja sen takia kallis... en kyl ees tiedä mitä se kasetti lasi tahtoo sanoa!!
     

Kerro tästä muillekin!