Mistä kävis lukkoperä buickiin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja maxy, 19.8.2011.

  1. maxy

    maxy 3rd gear

    Itellä buick special -66. Joku kymppipulttinen perä siinä on. Onko chevyn perän kans sama vai onko buickilla ollu joku oma? Käykö jostain chevyn lava/paketti autosta lukkoperä siihen? Ei mitään hajua noista peristä muuta ku etttä on kymppi ja kakstoista pulttisia. Auttakaa joku joka tietää! Varmaan eri paksusia vetareitakin on nuissa. :cry:
     
  2. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Myynnissä chevy pakun murikka 80-luvulta, en vaan tiedä passaako 60-lukuisiin. Pitäisi varmaan ottaa strategiset mitat.
     
  3. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Periaatteessa kaikki 64-72 Buick, Olds, Pontiac ja Chevy A-body perät käy. -68 ja uudemmat perät on tosin tuuman leveämpiä, mutta normirengastuksella kyllä mahtuu.
     
  4. Fleetsider

    Fleetsider 1st gear

    mun ex -65 specialissa oli caminon kymppipulttinen perä alla.
    siis sellasen pikku-caminon, joku 79---> ?
    oli mukavan kapea, että mahtui hiukan leveempikin vanne alle,
    orkkiksenahan noissa on aika ahdasta.
    mielestäni se oli ihan suoraan sopiva, en ainakaan äkkiseltään nähnyt siinä mitään muutoksia.

    tosin sehän taitaa olla 7.5", tuskin kestää samaa kyytiä mitä nuo 8.2 ja 8.5 tuumaset.
     
  5. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Mun käsittääkseni tommosessa Specialissa on 10-pulttinen 8.2 tuuman lautaspyörällä, joka on ns. BOP-perä, eli Buick-Olds-Pontiac. Chevyssä (Chevy II, Chevelle ja oliko vielä Camaro?) on myös 8.2 tuumanen, joka käsittääkseni eroaa jollain tavalla BOP-perästä, korjaatkoon joku viisaampi jos puhun roskaa...? Kyllä sen Buickin oman perän saa kestämään aika pitkälle, jossain jenkkilehdessä muistaakseni preppasivat Novan perän kestämään 11 sekunnin vetoja...
     
  6. MadMike

    MadMike Gearhead

    Sisäkalut on eri BOP vs Chevy 8.2sessa..fyysisesti ne pulttaantuu kaikki kiinni koriin suoraan. Osien löytäminen BOP perään on joskus kiven alla...
     
  7. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Muutenkin ne on erilaisia. BOP perässä ei käytetä niitä lukkosokkia vetareissa niinkuin Chevyn perissä. Osta siis BOP perä jos mahdollista 8)
     
  8. maxy

    maxy 3rd gear

    Olisko jollakin myyvä sitten sellanen bop perä? :D On tuo yhellä renkaalla sutiminen aika törkeen näköstä. :oops:
     
  9. peltsi

    peltsi Gearhead

    Laita siihen kemppilukko :D
     
  10. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

  11. Jupe

    Jupe Gearhead

    tsiisus... ei ehtinyt lukea nyt pidemmälle, hitsasiko se ton oikeasti noin? :eek:
     
  12. peltsi

    peltsi Gearhead

    Juu ja nyt se meinas jotta pitäiskö laittaa vahvempaa kytkintä. Mikä perä kyseessä kun siinä on runkolaakereilla sellanen tukihässäkkä?
     
  13. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Pakko tunnustaa ettei pienintäkään hajua perästä (tuon voi vissiin käsittää toisellakin tavalla :poff: ), tai siitä onko/oliko kaveri tosissaan, mut oli pakko laittaa toi, kun muistelin täällä joskus aikoja sitten jo nauretun tolle. :lol:

    Ja toi vahvempi kytkin on varmaan se paras ratkaisu tohon ongelmaan. :poff: :rotfl:

    Eikä varmaan pitäis naureskella, kun en itekään oo koskaan kemppilukkoa tehny, mut jopa minä tiedän, että noin sitä EI tehdä mikäli tahtoo vielä sillä autolla liikkua. :lol:
     
  14. peltsi

    peltsi Gearhead

    Mulla on tuollainen kemppilukko enkä kyllä aikoinaan edes meinannut pinionia hitsata vaikka tähän ikään on paljon tullut suttakin tehtyy :rotfl:
     
  15. mirage

    mirage 3rd gear

    Meni vähän offtopic.

    Vastaisin tähän alkuperäiseen kysymykseen niin, että turhaan alat siihen (jos katukäytössä, ei mitään ihan hirveitä tehoja) mitään toista perää etsimään, vaan päivität sen nykyisen sellaiseksi kun haluat.

    Näin voit valita minkä tahansa mallin lukon, välityksen, akselit jne. Ja samalla tulee päivitettyä kosketuskulma, preload ja hammasvälys. Puhumattakaan laakereista ja tiivisteistä. Yoken kunnonkin voi kattoo, onko kulunu ja uus sellanen tarvittaessa, niin ei tiputtele öljyä jne.

    Itelleni laittelin 7,5" 3.42 välityksellä ja Eaton Detroit Truetracin, orgis akselit (26 spline), laakerit, stefat jne. Viimeaikaisten ajeluiden perusteella toimii ja kestää riittävästi normikatuajoa, koneessa on noin 300 hp. Stripille vois uskaltaa ehkä, mutta ei slikseillä..
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

  17. tabs

    tabs Gearhead

    Lisää buick mysteereitä, ilmeisesti kukaan ei valmista lukko yksiköitä ns. Big car rearend eli 12bolt 9 3/8" bolt on akselit.
    Lukkko olis hakusessa ja mahdollisesti 3.42 välitys kiinnostais.

    70´s Rivieroita kellään purettuna?
     
  18. barracud

    barracud 3rd gear

    Tähän ei näköjään ole juuri tullut vastauksia kuuden vuoden aikana :D
    Itse olen myös vailla lukkoa 9 3/8" edestäpäin ladattavaan Buickin akseliin.
    Onko kellään tietoa asiasta??
     

Kerro tästä muillekin!