Mistä kannattaa tuoda tuoreempi Jenkkiauto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja jusku1, 17.7.2015.

  1. jusku1

    jusku1 3rd gear

    Tervehdys!

    Mitä olette mieltä (perustellusti), mistä kannattaa tuoda tuoreempi Jenkkiauto 2005-> ?
    Jonkun mielestä Saksasta, toisten Ruotsista ja sitten tietty Jenkeistä.

    Jenkkituonti on nyt kalliimpaa taalan kurssin takia, laivarahti maksaa, päälle tulli+alv ja USA:n asiamiehen palkkiot.
    Saksan autot luonnollisesti tuotu Jenkeistä, mutta osa valomuutoksista tehty siellä.
    Ruotsalaisilla paljon Salvage-papereilla tuotuja autoja, jotka on myyty niille balttien "autopajojen" kautta. Valomuutoksia ei tehty ollenkaan.

    Onko Ruotsissa muita myyntikanavia kuin Blocket?
    entä saksalaisilla muita kuin mobile.de?
    jenkeillä muita kuin eBay?

    Kiitän etukäteen vinkeistä.
     
  2. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Japanistakin on moni tuonut uudemman jenkin.
     
  3. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Entäs Viro?En osaa kyllä pahemmin perustella,mutta vähäisen tietämykseni valossa sielläkin niitä on ja halvemmat verot mitä kautta itse autotkin halvempia?Eikä oo pitkä matka,iltapäivällä uusi kiesi alla kotipihassa http://www.autonostovirosta.com/2011/03/auto-virosta.html
     
  4. nitola

    nitola Gearhead

    Yhden auton oon hakenut Hollannista ja yhden Itävallasta. Päädyin niihin USA:n, Ruotsin, Viron, Latvian ja Saksan markkinoita sivusta seuranneena. Ja ei tietysti pidä unohtaa Suomen markkinoitakaan...
     
  5. jusku1

    jusku1 3rd gear

    Kiitos.^^
    Varmaan toit tuon Mustangin?
    Se on itselläkin yksi vaihtoehto.
    Suomessa pyydetään tähtitieteellisiä hintoja n 200tkm huoltokirjattomista (Salvage?)autoista. :-?

    Onko Hollannissa olemassa Nettiauton tai Blocket/Torin kaltaista myyntikanavaa?

    Craigslistillä on "title clear" Mustangeja (2005-2006) 10-12k$, mutta kallis merirahti + tulli/alv päälle niin hinta on ihan toisenlainen....
     
  6. niklas_ve

    niklas_ve 3rd gear

    Jos kertoisit mitä autoa olet ostamassa ja millä koneella niin olisi helpompaa auttaa.
     
  7. nitola

    nitola Gearhead

    Aikaa kannattaa kuitenkin tuhrata asiaan. Laita yv:tä niin voidaan tarkemmin miettiä asiaa.
     
  8. jusku1

    jusku1 3rd gear

    En ole mitään päätöstä vielä tehnyt. Eikä hengenhätää ole, kunhan koulut alkaa niin hinnat laskee 8)
    Veekasi koneinen Mustang yksi vaihtoehto.

    Nitolalle lähtee YV:tä illemmalla :D
     
  9. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Jenkkilän myyntisivustoja löytyy kattavasti tuosta "Auton ja tavaran tuonti USA:sta" - tietopaketista ylempänä ja Mobile de:ssä on autoja monesta muustakin maasta kuin Saksasta.
    Ruotsalaisia sivustoja blocketin lisäksi ovat ainakin http://www.usabil.nu sekä http://www.classiccars.se
    Aiheesta on ollut muistaakseni topicki jossain vaiheessa.
    Suomenlahden toisella puolella myös http://www.auto24.ee
     
  10. jusku1

    jusku1 3rd gear

    Jep.
    Craigslistiä on tullut selailtua. Jenkkien tarjonnan tekee kinkkiseksi se että taalan kurssi on vahva, rahdit kalliita, sekä tulli/alv. Toki tarjontaahan siellä on, Saksassa ainakin 2005/2006 Mustang GT:t yllättävän kalliita ja Ruotsissa halvat on paskoja Salvage-autoja. Hyvät sitten maksaa. Virolaisten tarjontaan en oikein luota (ehkä "vika" minussa..)

    Paljonko Jenkkilän suomalais-välittäjät on ottaneet palkkiota ja paljonko merirahti halvimmillaan maksaa?
     
  11. BBC

    BBC Guest

    Ei se taalan kurssi ole huono, oikeastihan taalan ja euron pitäisi olla 1:1 ja edelleen taala on heikko. Onko vain totuttu siihen että euro on ollut ylivahva. Euro ei tule pitkään aikaan olemaan enää siinä tasossa kuin esim. n. 1v sitten. Europpalaiset tuotteet myy paremmin maailmalla ja ovat kilpailukykyisiä eli tuo lisää työtä euroaluellee kun euro heikompi kuin ennen ja tulee olemaan vieläkin heikompi kuin nyt.

    Salvage juttu on semmoinen että jos siitä pitää kiinni niin OK, mutta monesti salvage on tullut pelkästä murrosta, ilkivallasta jne.
    Eivät aina ole kolariautoja.
    Joskus puhtaalla tittlellä oleva on kolaroitu ja korjattu päin helvettiä, ite, halvalla , neekerit korjannu, tai muuta paskaa...


    7500-9500usd saa käteisostolla hyvän GT mustangin californiasta.
    rahti 1850usd, täällä vero ja muutostyöt. alle 15000eurolla kilvissä, riippuen veron määrästä, mutta nythän vero on edullisempi isompipäästöisille ja isompikoneisille.

    AH
     
  12. jusku1

    jusku1 3rd gear

    Makuasia, tuo taalan kurssi. Riippuu kumman kantilta asiaa ajattelee. No, se siitä.

    Salvage jutussa oot periaatteessa oikeassa. Mutta kun auto on käynyt Latvian kautta, alkaa hieman hälytyskellot soimaan. Ehkä turhaan, mene ja tiedä. Onhan autolla ajettu Ruotsissa vuosia ja katsastettu huomautuksitta. Carfax on kyllä hyvä ja vaikuttaa luonnollisesti auton arvoon. Ihmetyttää silti se jos myyjä ei viitsi tulostaa Carfaxia ja käskee ostajan tehdä se. Itse ainakin jo pelkästä uteliaisuudesta olisin kyseisen tulosteen hommannut.

    Onko tärkeää että auto on Californiasta? Entä esim Texasista? Jos rahti on tuota luokkaa niin ei paha. Muutostyöt teen itse. Sitten joskus.
    Otan mieluusti vinkkejä vastaan edullišesta ja luotettavasta yhdyshenkilöstä USA:ssa. Joka tsekkaa auton ja paperit ja hoitaa konttirahdin.
     
  13. BBC

    BBC Guest

    Dollarin kurssi on todellisuutta, ei makuasiaa. Kurssi Euroon on luotu 1:1. Amerikan keskuspankki tuki sitä että dollari pysyy heikkona, jotta saavat viennin vetämään ja poliittisilla ratkaisuilla pyrkivät saamaan oman vahvan kotimarkkinan vetämään. Näin on käynyt ja jopa 5% talouskasvuvauhti on ollut käsittämätöntä ja nyt heillä menee hyvin.
    Nyt jopa jenkit tulee sitä että euro pysyisi heikkona jotta euroalueen vienti alkaisi nousta ja aasia ei kasvaisi liian nopeasti.

    eli turha kenenkään odottaan 1,25-1,30 kurssia pitkään aikaan. Ekonomistien ennuste että 1,05-1,10 välillä tulee olemaan ainakin seur. 1-2v. Minä ajattelen niin että jos on 1,1 kurssi, on kohtuuedukasta ostaa jenkeistä. Ostohinta ratkaisee, ei kurssi.

    SIeltähän se rahtihinta selviää Halmarilta kun panet sähköpostia.
    Normihinta on Californiasta 1850usd tms. Onko sillä merkitystä autoissa onko 1700usd vai 2000usd, mutta siellä välillä se jossain pyörii rahti CA ja texas on hieman halvempi ja jos itse toisin Floridasta niin en 1300ud enempää maksais kun sehän on melkein "puolessamatkassa".

    Jos ei kiire niin menen syksyllä laittamaan autoja konttikuntoon.
    Käteisostolla aina aivan erihinta kuin sähköpostikyselyissä.
    Pari mustangia olen ostanut ja toinen itsellä käyttöautona ja hyvän sain edullisesti, toinen meni asiakkaalle. Oma 2005 V6 automaatti tuli kilpiin asti n. 12500eurolla ja hain vielä vero-oikaisua vasta. 1,5v aikana 40 000km pelkät huollot ja katsastuksen kehut.

    Huoltokamat (öljyt, suodattimet,...) pariksi vuodeksi ostaa mukaan, jarrupalat, iskarit, raidetangonpäät jne ostin kun ovat lähes ilmaisia siellä, mutta eipä nuita ole tarvinnut. Samoin kumit vanteet puolet suomihinnasta tai allekin.
     

Kerro tästä muillekin!