Mistä kuparisia tiivisterenkaita

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja tapnie, 3.12.2015.

  1. tapnie

    tapnie 2nd gear

    Olen korjaillut tuossa sivussa vanhaa 60-luvun suomen ilmapuristimen tekemää kompressoria ja siinä on venttiilien tiivistyksessä käytetty ohuesta levystä tehtyjä kuparisia renkaita, jotka nyt ovat rikki. Varaosia ei saa enää mistään ja käyntiin lähtö on näistä kiinni. Pystyisikö joku antamaan vinkin missä saisi teetettyä kuparisia tiivisterenkaita 0,55-1mm paksuisesta levystä? Tai onko foorumilla joku joka pystyisi tekemään sellaiset kohtuu hinnalla? Nämä kun ei ole standardikamaa.
     
  2. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Joku sorvari? Pistä mittoja niin sellaset ilmottautuu joilla on sopivaa tankoa hyllyssä :D
     
  3. rb

    rb Double Gearhead

    Sisä halkaisija??

    Kokeiles tuolta. info@ruuvikeskus.fi

    Sieltä mä olen hakenut kupariprikkoja.
     
  4. tapnie

    tapnie 2nd gear

    Tässä olisi kuva noista renkaista. Näkyy hyvin miten on leveämpään renkaaseen tullut kunnon kulumat.
    Mitat on seuraavat:

    Rengas 1:
    OD 57,8mm
    ID 31,8mm

    Rengas 2:
    OD 51,0 mm
    ID 58,0 mm

    Molempia tarvittaisiin neljä kappaletta ja vaikka sitten muutaman ylimääräisen setin varmuuden vuoksi.

    [​IMG]

    Katselin tuolta ruuviliikkeestä mutta ei löytynyt luettelosta. Jos joku pystyisi tosiaan tekemään tai tietää jonkun joka pystyy vaikka leikkaamaan niin voi laittaa vaikka YV:llä viestiä.
     
  5. silakka

    silakka 1st gear

  6. tapnie

    tapnie 2nd gear

  7. umpio

    umpio 3rd gear

    Ja kiitos tiedosta että missä onnistui; ei itse tarvitse sitten tulevaisuudessa soitella kaikkia paikkoja läpi :D
     

Kerro tästä muillekin!