Mistä löytäisin *KUNNOLLISEN* vaihteistonkorjaajan?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Leija, 24.5.2009.

  1. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Kuluuko renkaat tasaisesti?
    Kulmien säädötkin voisi ehkä vastaavaa joskus aiheuttaa... :odroll:
    Tai sitten jarru-levy tai -rumpu epätasapainoinen...

    Niin ja sitten toinen hyvä automaatin korjaaja on Huittisissa... Tosin nimi ei nyt äkkiä muistu mieleen.
     
  2. Leija

    Leija 1st gear

    Rummut ja levyt uusittu, aurauskulmat tarkistettu, renkaat kuluvat tasaisesti. Olen siis käynyt läpi kaikki nämä "kevyemmät" mahdollisuudet, ja kun mikään niistä ei ole auttanut, on sitten järeämmän osaston vuoro asettua tutkinnan alle. Onkos kokemuksia kardaanin tasapainottamisesta? Tampereella on joku, joka tekee sitä, nimi alkaa S:llä mutta muuta en muista. Tietysti voisin etsiä jostain purkuautosta uuden kardaanin ja perän, jos se sitten onkin vetoakselivika... Mutta kun tuo toosa. Oliko sitä tietoo ravistuksen vaikutuksesta vaihteiston elinikään?

    Huittisissa on Pekka Wiik, se mainittiin tuossa aiemmin. Aion aloittaa siitä heti huomenaamulla. :p
     
  3. 9000

    9000 Gearhead

    Ei sillä ravistamisella välttämättä ole sen kummenpaa vaikutusta laatikon kestoon kuin auton tai omistajan ulkonäöllä. Tarkista ristinivelien kunto ja joukkien yhdensuuntaisuus.
     
  4. juko7

    juko7 Double Gearhead

    vaihteisto ja ravistus

    Mulla yhdessä autossa ravistuksen syy oli kulahtanut vaihteiston takakannake, josta kumit oli murtuneet ja hapertuneet. Alkoi ravistaa tietyllä nopeudella maantienopeuksissa. Kun kannake uusittiin, ravistus loppui.

    -vaihteistokorjaajista ei mulla ole kokemusta kuin Hussosta, ostin sieltä TH350:n + turbiinin ja hyvin on toiminut jo monta vuotta
     
  5. Fargo

    Fargo Gearhead

    kardaanin nivelet, väljä pinion tai väljä laatikon häntähela saa aikaan uskomattomia viboja. Ja kulahtanut takakannake myös. <Eivät vaikeita eivätkä välttämättä edes kalliita osia.
     
  6. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    Täsmälleen samaa mieltä, just tällä hetkellä ja tällä viikolla ne on aliarvostettuja, mutta kohta ei parikyt donaakaan riitä kun kaikki haluaa omistaa sellaisen!

    Eiku ei, luinkin väärin. Nyt ei puhuttukkaan superbirdeistä. Tässä kuuden vuoden takaa samanlaista hintahaaveilua.

    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... 2bea1cd26c

    Kaikista malleista vain ei tule klassikkoja. Hyväksykää se.
     
  7. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    - Pitää koputtaa puuta ennenkuin kirjoitan:kop,kop.
    - Itsellä TH 200 ( tosin dieselissä), ensi vuonna tulee ikää
    vaihteistolle ( ja autolle) 30 vuotta , lootaa ei ole koskaan avattu, oljyt+suodatin vaihdettu säännöllisesti. Auto käytössä päivittäin.
    -Ja aikoinaan auto pysähtyi jumalattoman savupilven keskelle lauhdutinletkujen korjauksen jälkeen,letkun toisen pään irrottua paikaltaan kaksi kertaa , Jyväskylä - Lahti väilllä.1 korjaus
    tapahtui Jyväskylässä, ameriikan autoihin erikoistuneessa liikkeessä.
    -Toinen Heinolassa.Kolmas korjaus sitten ns. takuuseen Jyväskylässä.
    Siis vain yksinkertaisen letkun kiinnittäminen ei onnistunut!
    - Tapahtumasta on jo 18 vuotta ja kiesi kulkee kuitenkin.
     
  8. mke77

    mke77 Gearhead

    1 mootorin tyynyt?
    2 vaihteiston tyyny?
    3 kardaani ja kardaanin nivelet?
    4 vetarit(onko suorat)?
    5 rummun ja vetarin laipan välinen pinta(ruosteet ja kurat veke)?
    6 rummun ja vanteen vli(ruostet ja kurat veke)?
    7 levyt ja navan pinta?
    8 levyn ja vanteen pinta?
    (5-8 kohdat varsinkin jos on aluvanteet=tasopinta enampi mitä pelti/teräs- vanteessa)
    9 renkaan painotukset?
    10 etupään nivelet?(ja hiukan haritusta liikaa)
    11 laatikon joukin hela?
    12 ja viel renkaat...jos vaik on "pattivika".....

    onhan tuossa ravistuksen oiretta..
     
  9. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Tulee niistä... Usko pois. Nimimerkillä: 1965 Impalaa kirveellä pilkkonut. (koska näitähän on kaikilla)
     
  10. köyhä

    köyhä 3rd gear

    Tuosta projekti FORD farkku http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1986-For ... =72%3A317| :odroll:
     
  11. ministeri

    ministeri 3rd gear

  12. Degtjarev

    Degtjarev 1st gear

    kauno/kari koskinen hartolassa!! Loistavaa palvelua!
     
  13. jussi34

    jussi34 1st gear


    Tuolla on parin kaverin laatikot tehty... Tuntui jopa edulliselta...
    Ja on kestänyt katukisailussa ja erittäin raskaassa katukäytössä... Etää Tuonneppa sitten jos oma poikii...
     

Kerro tästä muillekin!