Mistä pallonivelen vaihtotyökalu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Anonymous, 13.10.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Elikkäs joku tämmönen millä voi puristaa?

    [​IMG]

    - Pete
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

  3. HEKULIINI

    HEKULIINI 1st gear

  4. Anonymous

    Anonymous Guest

  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Maksaa siis 5.90€
     
  6. HEKULIINI

    HEKULIINI 1st gear

    Juu, tuo on ihan hyvä, ja löytyy myös motonetista. Ainoo vika siinä on se, että on kovin pieni. Jää isommat nivelet vaihtamatta. Mutta kyselin noita IKH:n puristimia Porista, niin hinnat oli yli 100€, joten jäi vielä ostamatta.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jaa, ja kun mun mielestä se oli liian iso, ei mahtunut joka niveleen.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ok, eli bilteman vaihtoehdot on nää:


    [​IMG]
    RAIDETANGONPÄÄN ULOSVEDIN
    Korkeus 70 mm, leveys 50 mm.
    Avautuma 16 mm.
    Tuotenro
    191254
    5,90 €

    ja

    [​IMG]
    RAIDETANGONPÄÄN ULOSVEDIN
    Pallonivelten ja raidetangonpään irrottamiseen.
    Korkeus 50 mm. Avautuma 19 mm.
    Tuotenro
    191253
    5,90 €

    Mistä mää tiedän kumpi noista on oikean kokoinen? Jos saan sen pallonivelen käteeni, voinko mitata siitä?
    Entä kuinka noilla painetaan sitten se uusi nivel takaisin, vai onnistuuko noilla edes takaisin painaminen?
     
  9. HEKULIINI

    HEKULIINI 1st gear

    Noi on siis tarkoitettu sen kartion irtipuristamiseen. Ne yleensä kiristetään paikoilleen mutterilla. Jos meinaat olka-akselista puristaa irti jotain puristussovitteella olevaa pallonivelen ylä/alapäätä, niin noilla ei onnistu.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mulla on pallonivel kiinni tukivarressa elikkä siinä A-armsissa. Se pitää prässätä ulos ja sitten uusi pitää prässätä takaisin. Eli noilla se ei onnistu? Millä sit?
     
  11. HEKULIINI

    HEKULIINI 1st gear

    Sen määkin haluisin tietää, ku o sama homma menossa...
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    No, eihän toi mun ensimmäine postaama kuva nyt kuitenkaan olisi sellainen? Siinähän on noi sovittimet että saapuristettua takasin?
     
  13. HEKULIINI

    HEKULIINI 1st gear

    Joo, noita just eilen kattelin honkkarista, eikä ollu oikeen vakuuttavia koon/kestävyyden puolesta. No rahalla varmaan saa noitakin. Täytyypä tutkia, että mistä saa kunnollisia ja mitä maksaa.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jees, ilmoita tänne kun löydät..
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest


    No nyt hokasin, vois tietty harjoitella tota oikein lukemista.
    Otsikkohan on pallonivelen vaihtotyökalu eikä irrotustyökalu. :D
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Okei, mulla oli sen verran exoottinen sovellus että luovutin oikeanlaisen puristimen etsimisen, rakensin itse sen työkalun, hyvä tuli ja tasainen puristus!

    - Pete
     
  17. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead


    Mulla oli kerran tommoinen, se katkesi kun yritin irroittaa sillä ensimmäistä raidetangon päätä.
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Aikoinaan pallot tuli vaihdettua ihan normaalilla korjaamo prässillä (niitä saa pipaliteemastakin), tietty tukivarsi pitää irrottaa ja sopivista putken pätkistä viilata puristus työkaluja, mutta onnistuu varmasti. Järeällä ruuvipenkilläkin saattaa onnistua, mutta mieluumin prässillä. Onneksi nykyisessä romussa on pallo kiinni kolmella pultilla...
     
  19. raggar

    raggar 3rd gear

    Ite irrotan nivelen lyömällä pajavasaralla.
    Napakka isku silmukkaan ja lähtee, joskus joutuu hakkaamaan oikein urakalla, mutta aina on lähteny.
    Tahtoo nuo bilteman ym. työkalut olla semmosia ettei oikein mahu mihinkään.
     

Kerro tästä muillekin!