Nyt olisi hakusessa (edulliset ja toimivat) peltisarjat Moparin BB c-body!! Uudet taitavat maksaa 600€ ja tarvis jäädä hieman oravannahkoja muuhunkin palikkaan. Talvella pitäisi käydä koppa läpi+ ylimaalaus, kireämpää nokkaa, imusarjaa ja kaasaria. Jospa jollain olisi tallinnurkassa " ylimääräistä"...
Katoppas tuolta myydään muut osat ja tarvikkeet osastolta. Siellä on "avokalkkunalla" myytävänä peltiset poistimet isolohkoon. Terv. Polara -65
Minkä ikänen koppa, 74-78 koriin sai kohtuu vaivalla sorvattua hookkerin b-bodyn sarjat (n.200e), tosin ei niistäkään hyvät tullu. Vääntösauvat menee juuri siitä mistä niiden ei pitäis mennä :-?
Mopen peltisatsit. Kiitos tosi paljon vinkeistä,etenkin sinulle joka olit tarkkana lukenut myyntiosiota osista! Peltisarjat on ensiviikolla tulossa... Syslerikin jaksaa sitten talven jälkeen paremmin hengittää...
Vieläköhän löytyis -66 bb 300:een peltisarjat jotka menis ilman muokkaamista ,ostaisin pois semmoiset. -Esa yv tai 0400 512587
moro- mikä rysleri kysees.mulla -68 newport 383:lla.tekis mieli hommata kans peltisarjat ja jotain muutaki piristystä joskus.minkähä valmistajan sarjat ois hyvät newporttiin,lähinnä jot mahtuuvat ilman hirveitä muutoksia.eihä tollasesta laivasta hirmu rakettia taida saada mut peltisarjaa,nokkaa,kaasaria ja imusarjaa ite meinannu hommata.
Terve! Mulla on kanssa Newport Custom -68 4D tolppa 383:lla. Tarkoitus olisi alakerta tasapainottaa,alukannet,venat,jouset,männät,imusarja,kaasari ja kärjetön sytytys. Sitten tietty lukkoperä, että pääsee liikkeelle. Kopan vuoro on sitten seuraavana vuonna. Sysleri meni vakiona 16,6 Alastarossa ykkösen sutien. Kaippa siitä vähän lähtee pois ens keväänä/ kesänä. Eikä siitä mikään raaseri tuukkaan. Kunhan vähän harrastellaan talven riemuksi.
Toi C-kori on ihna oma otuksensa, vääntösauvat kulkee hyvin kapeella pitkiem alatukivarsien ansioista. Toi taas aiheuttaa sen, että pakosarjavaihtoehdot on hyvin vähissä, kätännössä kai kunnon sarjoista sopii "suoraan" vain TTI:t ja Hooker Super Compit, kummatkin hinnoiltaan jotain ihan muuta kun vauhtikaupan tusinasarjat. Sitte toinen vaihtoehto on Hedmanin shorty sarjat; ei välttämättä kauheen paljoo paremmat kuin noi valusarjatkaan. Viimetalvena testattiin dynossa "vähän piristettyä 383:sta" tehtaan HP sarjoilla ja 1 3/4" hookereilla, kummankin jatkona oli 2.5" putkisto vaimentimineen. Maksimitehossa eroa oli 25 heppaa, ja peltisarjat tuotti paremmin läpi koko alueen sekä veti 300 rundia pidemmälle kuin valusarjat. Ite olisin ehkä jonkin verran varovainen ton 383:n virittämisen kanssa kun koppa on painava ja välitykset sekä turbiinit yleensä vähempi racekäyttöön tarkotettuja. Se on kuitenkin suht pieni, ja erittäin lyhytiskunen moottori jolloin vaarana on helposti alaväännön katoominen kierrosten kustannuksella. Siihen voi johtaa sekä nokan kasvattaminen, että kanavakoon muutokset kansissa. Vajaa tuuma lisää iskua, ja sitte ruvetaan puhumaan ihan eri asioista..., esimerkiks toi yllämainittu "383" anto maksimitehonsa jo 4900 kierroksella ja vie varmasti vaikka rekkaa riittävällä terhakkuudella ja näyttää ulospäin valusarjoineen aivan vakiolta.
Hooker 5113 headerit uspartsilla 498e.Ja pikaseen googlettamalla noitahan ei rapakon takaa kannata itse etes tilata,kai. Sanoppas vaikka vipottaja heräiskö toi mun -68 300:n 440 yhtään noilla ja vaikka compin xe268 nokalla?? 750 vacumi ja edelin performer lisänä.
Niin tosta virittämisestä... Stroukkisarja tulossa. Portista tulee 496 cid, stealth kannet, rpm imusarja...
Mull olis joutilaana yhet peltisarjat tollaseen, niihin tulee päihin sellaset apuropellitkin joilla kaasua taatusti sekä muodostuu, että poistuu. Mut ketäs sellanen 1000+ heppanen käyttömotti kiinnostais...
Peltisarjat on hankittuna,ja laipat vahvistettuna tallissa. Ton alkuperäsen virityspaketin korvaukseksi sysleriin tulee nyt 440 sourcen stroukkisarja jolla koneesta tulee 496 kuutiotuumainen. Kannet on jo hankittuna nekin 449 sourcen Stealth kannet. Nokkaakselivaihtoehto on vielä mietintämyssyssä,mutta ajattelin noudattaa stroukkisarjan valmistajan suositusta. Imusarjaksi ehkä Edelbrokin RPM- tai vastaava (ehkä jopa jokin hieman korkeampi). 850 kaasari ... Pitäisi 440 Sourcen mukaan tulla ehkä 550 - 580 hepoa. alkaa nakki sulaa. Tarkoitus on vaihtaa tekniikka joskus vuosien päästä pienempään koriin...
Pitkät sarjat löytyi jo. Entäpä lyhyet?? Siis auto on 68- Chrysler Newport Custom. Siis C-body ja BB lyhyet sarjat hyvät ja ehjät... Voipi pitkillä jäädä ajamatta hidasteista...